1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Ongelma sound blaster x-fi go pro ei toimi kunnolla m-audio 2496 kanssa

Viestiketju PC:n rautaan liittyvä keskustelu -osiossa. Ketjun avasi Archimp 13.06.2014.

  1. Archimp

    Archimp Regular member

    Liittynyt:
    27.04.2011
    Viestejä:
    144
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    28
    minulla on kaksi äänikorttia, toinen on musiikin tekemiseen ja toinen on pelaamiseen.
    musiikin tekemiseen käytän m audion 2496 korttia ja pelaamiseen otsikon mukaista.
    olen vasta pari päivää käyttänyt tuota x-fi go pro:ta ja ensi vaikutelmat olivat lupaavia kunnes eilen, kesken Skype keskustelun en enää kuullut kaverin ääntä kunnolla.
    kaikki sliderit olivat tapissa mikissä niin Skypessä kuin blasterin softassa.
    minulla siis nuo kaksi korttia toimivat yhtä aikaa, mutta Skypessä olen asettanut tuon blasterin ensisijaiseksi.
    en ymmärrä miksi äänenlaatu heikkeni niin etten enää kuullut kaveria. sama toistui toisen kaverin kanssa. ääni kuullosti kuin se olisi puhuttu tyyny suussa ja se oli niin hiljaa että jouduin koko ajan pyytämään toistoa.

    en ole täysin varma kuinka nuo kortit pitää asettaa ettei ne tee ristiriitoja. mutta toivoin että täältä saisi pikaisen avun tähän ongelmaan.
     
  2.  
  3. JoniS

    JoniS Active member

    Liittynyt:
    06.10.2008
    Viestejä:
    2,951
    Kiitokset:
    261
    Pisteet:
    93
    Pystyykö kokeilemaan toista VoIP(esim. Mumble tai ts3) softaa, Skypen kanssa tuntuu olevan porukalla muutenkin outoja ongelmia niin kannattaa lähteä sillä oletuksella että siinä on vika.
     
  4. Archimp

    Archimp Regular member

    Liittynyt:
    27.04.2011
    Viestejä:
    144
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    28
    niin voishan sitä kokeilla, mutta siis tarviiko mun jotenkin ottaa ohjauspaneelista toinen äänikortti pois päältä jos haaluan käyttää toista. käsitykseni mukaan usb äänikortti ei ole ns koneenlaite jolla ristiriitoja tulee?

    niin ja poistin ajurit go:sta kun ongelma ilmeni ja vaihdoin takas m audion kautta tulleeseen studio mikkiin niin ääni oli normaali mikissä, mutta itse en kuullut edelleen kunnolla toista.
     
  5. JoniS

    JoniS Active member

    Liittynyt:
    06.10.2008
    Viestejä:
    2,951
    Kiitokset:
    261
    Pisteet:
    93
    Kyllä useampi äänikortti voi olla kerralla kiinni, tietty kun niitäkin on niin monia ei niin ei voi vannoa että kyseessä olevat toimivat keskenään sovussa...nää on näitä mitkä selviää kokeilemalla. Tosiian suosittelen kokeilemaan toista voip softaa kun jos vika on skypessa niin ei sitä mikään muu korjaa.
     
  6. Archimp

    Archimp Regular member

    Liittynyt:
    27.04.2011
    Viestejä:
    144
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    28
    onko toista skypen kaltaista ohjelmaa jossa ei tarvi mitään omia servuja perustaa. kaikki kaverini käyttää skypeä, eikä siinä ole ollut vikaa aikasemmin ollenkaan kun käytin vanhaa mikkiä ja luureja.
    onko sillä väliä asentaako ne softat go:hon vai ei?
     
  7. Archimp

    Archimp Regular member

    Liittynyt:
    27.04.2011
    Viestejä:
    144
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    28
    totanoin.. homma on ratkennut.. jostain syystä piuhassa oleva volumi taso oli menny alhaiseksi eikä tullut mieleeni sitä tarkistaa..uskomatonta... mutta edelleen mun steelseries 5hv2 headsettien mikin signaali on erittäin huono. muut tuskin kuulevat mitä puhun. tarviinko vahvistimen siihen väliin.. mulla on tuossa tolle shure sm58 mikille vahvistin mutta siinä ei ole 3.5mm plugi reikää tolle headsetin liitänälle, pelkästää studio liitäntä missä tuo shure on kiinni.
     
  8. Archimp

    Archimp Regular member

    Liittynyt:
    27.04.2011
    Viestejä:
    144
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    28
    ja mulla on mikin säädöt tapissa koneelta ja tuosta piuhasta high asetuksella :)
     
  9. JoniS

    JoniS Active member

    Liittynyt:
    06.10.2008
    Viestejä:
    2,951
    Kiitokset:
    261
    Pisteet:
    93
    Itsellä oli joskus tuolainen samanmoinen headset ja minullekkin tuli "valitusta" heikosti kuuluvasta äänestä, eli siis mikki ei jostain syystä ottanut kunnolla puhetta, en ikinä saanut selville missä oli vika tai oliko kyseessä edes vika.
    Joku vahvistin väliin voisi tosiaan auttaa.
     

Jaa tämä sivu