1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Sonyn Handycam station

Viestiketju Videokamera -keskustelu -osiossa. Ketjun avasi Submuta 30.01.2007.

  1. Submuta

    Submuta Member

    Liittynyt:
    30.01.2007
    Viestejä:
    2
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Olen ostanut jonkun aikaa sitten sonyn handycamin (HC22E) ja kamera itsessään toimii hienosti. Ongelmaksi muodostuu - yllätys yllätys - kuvan kaappaaminen koneelle. Homman nimi on se, kun tämän kameran mukana toimitettiin tällainen mahtava handycam station, joka lataa ja yhdistää tietokoneeseen yhtäaikaa ja blaa, mutta en ole täysin varma toimiiko se. Muutenhan tämä ei olisi ongelma, mutta kun kamera ei itsessään sisällä ieee1394 -liitäntää, vaan se on pakko liittää tuon telakka-aseman kautta. Olen yrittänyt rajata ongelmaa mutta olen päässyt vain siihen saakka, että jos tämä telakka-asema on kytketty laturiin, niin kone ei varmasti tunnista sitä. Jos taas pelkästään i.Link eli ieee1394 -liitos on kiinni niin tietokone saattaa tunnistaa kameran ja se ehkä toimiikin vähän aikaa.

    Koneessa on halpis firewire-pci -kortti ja halpis firewire johto. Onko näissä kamppeissa hinnalla välilä? Kannattaako käyttää 200e ja ostaa kalleimmat mahdolliset piuhat ja kortin koneeseen vai tuleeko vikaa etsiä tästä sonyn pirullisen mahtavasta telakka-asemasta? Jos jollain muilla olisi ollut samankaltaisia ongelmia niin ilmoittakaa toki!
     
  2.  
  3. Japsu1

    Japsu1 Active member

    Liittynyt:
    05.09.2003
    Viestejä:
    2,563
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Jos firewirekortti näkyy Windowsin laitehallinnassa maininnalla "Laite toimii oikein" niin luulisi se puoli olevan kunnossa, aivan varmaa sekään ei tietysti ole. Mutta viallisia firewirekaapeleita bongataan säännöllisesti. Kaikki mahdolliset muut vikamahdollisuudet ehkä tsekataan ja viimein kun kokeillaan toisella kaapelilla niin kaikki yhtäkkiä toimii...
    http://www.digivideo.fi/phpbb2/viewtopic.php?p=1726521#1726521
    Mutta muuten tuo Handycam Station systeemi on minulle aivan outo. Ainoastaan sen tiedän ettei siinä saa olla USB ja Firewire yhtäaikaa kytkettynä´...
     
    Viimeksi muokattu: 31.01.2007

Jaa tämä sivu