1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Sony DRU-500 vai Pioneer DVR-A05 ?

Viestiketju DVD-R -keskustelu -osiossa. Ketjun avasi procow 10.12.2002.

  1. procow

    procow Member

    Liittynyt:
    09.12.2001
    Viestejä:
    8
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Kumpi kannattaisi hankkia ?
     
  2.  
  3. dRD

    dRD I hate titles Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    10.06.1999
    Viestejä:
    8,312
    Kiitokset:
    191
    Pisteet:
    143
    Täysin mielipidekysymys, molemmat asemat ovat parasta mitä markkinoilta löytyy. Kummassakin on ollut/on omat ongelmansa, jotka johtuvat lähinnä firmwareversioiden tuoreudesta, mutta nämä ongelmat korjataan yleensä aina noin 3-4kk sisällä aseman julkistuksesta. Nyt Sonyn firmware alkaa olemaan "kunnossa", A05:ssa on vielä pikkufibaa, mutta tähän on Pioneerilta tulossa tälle kuulle päivitys firmwareen.
     
  4. Pehu

    Pehu Member

    Liittynyt:
    27.01.2002
    Viestejä:
    62
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Itselläni on Pioneerin A03 sekä Sonyn DRU500A - olen siis käyttänyt kummankin yhtiön tuotteita. Pioneerin puolesta voi sanoa, että "toimii kuin junan vessa". Ei ole ollut ongelmia ja hyvälaatuisella medialla kaikki toimii. Sonyssä taas plussana on ehdottomasti + ja - formaattien tuki samassa laitteessa. Formattisota tuskin loppuun ensi vuoden aikana, joten on kiva kun saa valita.

    Nyt kun Sonyn 1.0f firmware tuli ulos, Sonyn lapsenongelmat ovat lähestulkoon poistuneet: laite ei enää varasta CPUta merkittävästi, 2x poltto -R medialla toimii hyvin (myös ns UK import halpalevyt), ja mikä mukavinta, +R/+RW futaa myös. On mukava backupata konetta tms noille +RW levyille 2.4x vauhdilla.

    En ole ostosta katunut, suosittelen lämpimästi Sony DRU-500A asemaa. Pioneeri on yhtä nopea, mutta olet sitten -R formaatin vanki.

    Pekka
     
    Viimeksi muokattu: 10.12.2002
  5. afastest

    afastest Guest

    jeps, sonia minäkin suosittelisin. nyt plussa alkaa kerätä suosiota. Levytkin ovat halventuneet tosi paljon, milkei miinus tasolle. En osaa yhttän sanoa kumpi formaatti voittaa tai jäävätkö kummatkin markkinoille.
     
  6. dRD

    dRD I hate titles Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    10.06.1999
    Viestejä:
    8,312
    Kiitokset:
    191
    Pisteet:
    143
    Itse en jaksa uskoa plussaformaatin menestykseen, en millään. Mutta Sony on hyvä, jos pelkää "tekevänsä Betat" :)
     
  7. Ultra

    Ultra Guest

    Pioneerista mitään tietämättä suosittelen Sonya. Muutenkin yhdyn yo. kirjoittajiin. Sonylta fiksu veto eikä itse poltinkaan pöllömpi ole. Uusimmankin firmwaren (1.0f) kanssa kannattaa vielä lueskella mielipiteitä ja kokemuksia eri levymerkeistä. Esim. Bulkbaqin nimellä jota itsekkin olen täällä aiemmin kehuskellut tuodaan markkinoille vaihtelevaa laatua. Hankkiessasi DVD-poltinta NYT, muista että olet itse Pioneeri (vielä) vaikka et Pioneeria ostaisikaan, eli kaikki ei skulaa vielä kuten CD-rintamalla.
     
    Moderaattorin viimeksi muokkaama: 11.12.2002
  8. procow

    procow Member

    Liittynyt:
    09.12.2001
    Viestejä:
    8
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Tilasin Sonyn

    Kiitos mielipiteistä.
     

Jaa tämä sivu