1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

SONY DAV-F200 - kotiteatteri Pixmaniasta

Viestiketju DVD-soittimet -osiossa. Ketjun avasi Vili81 16.09.2008.

  1. ElMasa

    ElMasa Member

    Liittynyt:
    31.03.2009
    Viestejä:
    26
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Pixmania ja asiakkaitten ongelmat sen kanssa olivat tuttuja kotikaupunkini kuluttaja-asiamiehelle ja samoin myös Euroopan Kuluttajakeskuksella oli ollut useampia Pixmania juttuja käsiteltävänään.Jos Pixmanialta jotain tilaatte,niin varmistakaa että kyseisellä tuottella on merkkihuolto Suomessa.Näin vältytte ainakin samanlaisilta ongelmilta kuin minä.
     
  2.  
  3. kili_7

    kili_7 Member

    Liittynyt:
    12.12.2006
    Viestejä:
    91
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Niinpä! Kyllä siis sieltä saa tilattua kaikenlaista kohtuuhyvin, mutta palautus ei todellakaan onnistu, että kannattaa ihan miettiä etukäteen että mitä tilaa ja minkä merkkistä tilaa! Ei ihme että noin isolla yrityksellä ei palautus toimi kun on niin monessa maassakin yms. Mutta no sen kyllä pitäisi toimi mutta ei. Kuitenkin outoa että mikse ne tee tollasta keräilypistettä joka maahan missä ne toimii? Nii voi ehkä systeemitkin ja nopeus parantua! :S
     
  4. BatGuano

    BatGuano Member

    Liittynyt:
    12.10.2005
    Viestejä:
    84
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Onneksi palauttaminen on harvoin tarpeellista, silti... Eikös valmistajan takuun pitäisi toimia merkkiliikkeessä vaikka tuote olisi netitse hankittu? Jos ei, niin kirveellä töitä.
    Pari päivää sitten muistutin Koppimopoa, kohteliaasti, että kaiketi palauttavat rahat pikapuoliin. Vastasivat kohteliaasti että palauttavat kuluvalla viikolla. Nyt on perjantai klo 17.40 vaan eipä rahaa näy... Optimistina uskon että tulee ensi viikon alkupuolella, jos ei niin......
     
  5. ElMasa

    ElMasa Member

    Liittynyt:
    31.03.2009
    Viestejä:
    26
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Takuu toimii jos laite ei ole piraatti,vaikka olisit sen ostanut VinkuIntiasta.Käänny siis suomalaisen merkkihuollon puoleen jos netistä ostamasi laite alkaa temppuilla.
     
  6. BatGuano

    BatGuano Member

    Liittynyt:
    12.10.2005
    Viestejä:
    84
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Niin juu, sinullahan härvelin nimi oli Storex? Sonyn pitäisi oleman turvallinen tilattava. Nevöhööd-nimistä tuotetta en mielelläni ostaisi edes oikeasta kaupasta, juuri siksi kun lähin merkkihuolto saattaa olla Galapagos-saarilla. Eli vika siis ei lopulta ollut niinkään Pixmaniassa vaan merkkihuollossa?
     
  7. ElMasa

    ElMasa Member

    Liittynyt:
    31.03.2009
    Viestejä:
    26
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Kyllä se vika oli täysin Pixmaniassa.Heidän toimintansa näissä palautusasioissa on täysin alkukantaista ja aikaavievää.Olin ostanut heiltä jo aiemmin Storex-merkkisen(ranskalaisen) mediatoistimen joka nyt ainakin pari vuotta on toiminut aivan hienosti.En voinut mistään tietää tästä Pixmanian räpiköinnistä näitten palautusten kanssa.Jos palautettavan tuotteen kulku Pixmanian ketjussa Helsingistä Pariisin teminaaliin kestää jo pelkästään seitsemän viikkoa,niin kuinka kauan aikaa olisi vienyt vielä korjauttaa laite Ranskassa.No,oppirahat on maksettu ja Pixmanian asiakkuus menneisyyttä.Ajattelin vaan varoittaa teitä omien kokemuksieni pohjalta Pixmaniasta.Sonyn voit hyvin tilata Pixmaniasta,mutta jos laite vaurioituu kuljetuksessa,voi olla että olet vaikeuksissa.
     
  8. BatGuano

    BatGuano Member

    Liittynyt:
    12.10.2005
    Viestejä:
    84
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Kuluttajaneuvojan mukaan elinkeinonharjoittajan on palautettava rahat "viipymättä tai viimeistään 30 päivän kuluessa" palautuksen vastaanottamisesta. Koppimopo palautti rahani eilen. Tarkalle meni, 27. 4. olisi 30 päivää tullut täyteen ja viivästyskorko olisi alkanut juosta.
    Mitä tästä opimme? Koppimopo toimittaa kyllä tavaran ja tarvittaessa palauttaa rahat, joskus. Yhteenkään päivämäärälupaukseen ei voi luottaa.
    Amatöörimäistä.
     
  9. Vili81

    Vili81 Member

    Liittynyt:
    09.01.2008
    Viestejä:
    12
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Aattelin vaan kysellä että onko kenelläkään kokemuksia tästä itse Sony DAV-F200 kotiteatterista? Pixmaniasta tai koppimoposta en tule mitään tilaamaan, se on jo selvää, mutta laite sinällään kiinnostaa vieläkin.
     
  10. Pekka_V

    Pekka_V Guest

    Älkää vaan sortuko ostamaan kotiteatteri, jonka kaiuttimet on jugurttipurkeista tehtyjä tai ainakin kuulostaa siltä. Ei ole mikään hyvä äänenlaatu, osta mielummin erillislaitteet, aluksi vaikka 2 aktiivikaiutinta ja dvd-soitin. Paljon parempi.
     
  11. BatGuano

    BatGuano Member

    Liittynyt:
    12.10.2005
    Viestejä:
    84
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Tämä on ensimmäinen kuulemani kotiteatteri, joten en ole asiantuntija, mutta luotan silti Tekniikan Maailman vertailuun enemmän kuin sinuun. Vertailun neljästä laitteesta paras ääni ja selvästi pienin hinta: hinta-laatu- suhde on varmasti aika hyvä. Toistaako dvd- soittimesi tv:n äänet?
     
  12. Pekka_V

    Pekka_V Guest

    Sen takia aktiivikaiutin, koska dvd-soitin ei toista ääniä. Tekniikan Maailman testit on taasen puolueellista kuraa. Osta vaikka hyvät tietokonekaiuttimet ja laita ne telkkarin kaveriks. Siihen vielä joku 50€ dvd, ni on jo parempi kuin tuo. Esimerkiksi OR 301 aktiivit vois olla hyvä vaihtoehto, hinta menee ihan vähän yli ton F200, mutta äänikin on taas eri luokkaa. En puhuisi edes F200:sta ja hyvästä äänestä samassa lauseessa. Ei sony vaan osaa tehdä kaiuttimia.
     
  13. BatGuano

    BatGuano Member

    Liittynyt:
    12.10.2005
    Viestejä:
    84
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    No, Mielipiteesi TM:stä herättänee huvittuneisuutta. Mitähän puolueellisuutta on siinä että TM haukkuu pystyyn Sonyn 5.1- kaiuttimisen systeemin ja kehuu puolta halvemman 2.1-kaiuttimisen? Mihin firmaan tämä puolueellisuus kohdistuu? Ja mihin perustuu oma asiantuntemuksesi?
     
  14. Pekka_V

    Pekka_V Guest

    Mä en ihan oikeasti ostais Sonyn kaiuttimia, televisiot on kyllä hyviä, mutta ei kaiuttimet. Mä en ikinä luottais TM:n testeihin kaiuttimista, koska toinen tykkää toisesta ja toinen toisesta. Ääliömäistä, kuinka porukka ostaa kaiuttimia sen perusteella, kun TM tykkää niistä. Oma asiantuntemukseni perustuu siihen, että myyn kodinkoneita ja äänentoistoa työkseni. Kyllä mulla on näistä kokemusta. Välillä TM:n testeissä on asiaakin, mutta yleisesti ottaen en tekisi ostopäätöstä niiden testien perusteella. Kaiuttimissa ratkaisee mielestäni oma korva, ei mikään testi.
     
  15. BatGuano

    BatGuano Member

    Liittynyt:
    12.10.2005
    Viestejä:
    84
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Ei äänentoiston myymiseen juuri alan asiantuntemusta tarvita... :D
     
  16. Pekka_V

    Pekka_V Guest

    Jaa hi-fin myyntiin ei asiantuntemusta tarvitse. Selvä. Sinähän se fiksu kaveri olet. Tule vaan itse myymään hifiä, niin mielipiteesi muuttuu. Idiootti :D
     
  17. BatGuano

    BatGuano Member

    Liittynyt:
    12.10.2005
    Viestejä:
    84
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Mene sinä ostamaan, niin näet itse.... :p
     
  18. Pekka_V

    Pekka_V Guest

    Olen käynyt ostamassa ennen kuin aloin myymään hifiä ja kyllä minä ainakin halusin asiantuntemusta. Niin haluaa moni muukin. Asiantuntemuksella en tarkoita gigantin myyjien selitystä paremmuusjärjestyksestä. Mä en siis puhu mistään DAV-F200 tai vastaavista leluista vaan hifistä. Jos tietenkin asiakas tietää mitä haluaa, niin se vaan tulee hakemaan sen, mutta kun useasti asiakkaalla ei ole mitään tietoa edes, että mitä haluaa.
     
  19. BatGuano

    BatGuano Member

    Liittynyt:
    12.10.2005
    Viestejä:
    84
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    No, äsken kerroit että Sony ei osaa tehdä kaiuttimia. Seuraavaksi kerroit, että kaiuttimen laatu on mielipidekysymys. Asiantuntemustako? Monia kaiuttimen ominaisuuksia voi myös mitata, tämän takia kannattaa huomioida myös alan lehtien tekemät vertailut. Näissä vertailuissa yleensä myös kerrotaan, jos kaiuttimen ääni on korvakuulolta jotenkin poikkeavan tuntuinen.
     
  20. Pekka_V

    Pekka_V Guest

    Siis ei esim. tekninen laatu todellakaan ole mielipidekysymys. Se mitä sieltä kaiuttimesta tulee (=ääni) ja että miltä se kuulostaa, niin sehän on täysin makuasia. Joku voi tykätä muovisesta äänestä. Juu, niitä mitataan, korva ei yleensä kuule niitä eroja, mitkä paljastuu mittauksessa. Minun mielestä jokaisessa kaiuttimessa on korvakuulolta erilainen ääni. Miten määrittelet poikkeavan tuntuisen, kun ei ole olemassa mitään tiettyä linjaa, mikä on poikkeava ja mikä ei.

    Sinun mielestä ei varmaankaan tarvitse asiantuntemusta esim. kun myydään monihuonejärjstelmää. Sehän vaan ostetaan, niinkö? :D
     
  21. BatGuano

    BatGuano Member

    Liittynyt:
    12.10.2005
    Viestejä:
    84
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Se mitä mitataan, on juuri se tekninen laatu. Minä olen tähän DAViin suht tyytyväinen, koska se on 1.kohtuuhintainen, 2.takakaiuttimia ei yksiööni saisi järkevästi sijoitettua, 3.ääni on parempi kuin telkkarin kaiuttimissa.
     

Jaa tämä sivu