Sonera osaa olla sitten ärsyttävä #¤#¤" 11.2

Viestiketju Vapaata keskustelua -osiossa. Ketjun avasi GyperFox 11.02.2005.

1. jersi

jersi Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    no eikös se elisa pistäny 600 työntekijää kilometritehtaalle vuosi sitte. ;)

2.  
  3. zack2k

zack2k Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Eikös se Elisan asiakaspalvelu ole virossa nykyään. :|
    Kehtaavatki mainostaa: Nyt jos koskaan kannattaa suosia suomalaista. :(

4. pe5ta

pe5ta Guest

Elisan touhu ei ole tosiaan yhtään sen kannatettavampaa kuin Sonerankaan. Kaiken huippu on tuo Elisan asiakaspalvelu, joka pyörii iltaisin ja viikonloppuisin Virosta....

5. poisoned

poisoned Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    jaa pyörii elisan asiakaspalvelu virossa =)
    varmaan osaltaan selittää, miks siellä ei tuntunu kukaan tietävän mistään mitää...
    "jaa valo vilkkuu boxissa? oot sitten asentanu väärin, soita a-linkille.." -vika oli puhelinverkossa.. =/

6. laspa

laspa Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Joo veljelläki sonera "nostanu" nopeuden 1Mtavuun, mut vain paperilla kun sille ei yksinkertaisesti saanu ku 512->nopeus ei muuttunut,hinta nousi -> veli lähti dna:lle! Itellä myös dna, aukes 2 viikossa, puhelinpalvelu toiminu oottelematta.. että näin oulussa.

7. Heag

Heag Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Soneralla on muutenkin huonoimma pingit ku vertaa muihin operaattoreihin. Varsinkin ulkomaille.

8. neggis

neggis Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Ompa mukava tunne lueskella entisestä palveluntarjoastani täälä. Ette arvaa minkälaiset vastoinkäymiset olen käynyt Soneran kanssa. En jaksa erikseen tarkennella, mutta tässä muutama;
    - asiakaspalvelun jono (minimiaikani ~20min, maksimiaika ~2h40min)
    - pingi (kaksi kuukautta pingini oli välillä 500-3000... ja pelaaminen oli hauskaa...)

jne.... vaihdoin pieneen tarjoajaa, ja sain oman huoltomiehen (jolle ei ole kyllä tarvinnut soittaa kertaakaan :) , sekä palvelu on aivan ensiluokkaista. Nopeuskin kohosi tuhdisti ja hinta putosi.

Ei muuta kuin irtisanomuskuponki sisään, ja uutta pienempää toimittajaa etsimään.

9. GyperFox

GyperFox Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    ~2h40min Jonotus aika "asiakas palveluun"
    -Itse olen jonotellut maksimissaan 55min
    -Ne on varmaan muuttanu sitä, että enään ei kuule mahdollista jonotus aikaa. Kuuluuvain ...Olet Edelleen jonossa...
    -Samallaista kohtelua TeliaSoneran asiakkaat saa Ruotsissakin.
    -Ärsyttää kyllä, kun TeliaSoneralle lähettää emailia, niin se menee "suoraan roskikseen" tai siihen vastataan viiveellä (1-3kuukautta)

Joudun vielä "pakosta" käyttämään Soneraa, mutta hankkiudun mahdollisimman pien eroon siitä.

-No TeliaSoneran tekninen tuki ("bloggas"), kun meiltä oli lähteny verkkoskannia. Sinäänsä hyvä, että operaattori kiinittää siihen huomiota, mutta Elisalla kuulema tulee selaimeen "putsaa koneesi sivu".
    -Ne vika ilmoitukset tulee inet emailiin, joka annetaan adsl-yhteyden avauksen yhteydessä. Minä olen kerran käyny sielä mailissa ja muutin samalla salasanan. En muista sitä uutta salasanaa enään. Soittelin tekniseen asiakaspalveluun ja sanoin että ne vika viestit/ilmoitukset voisi ohjata hotmail sähköpostiin, koska käytän sitä päivittäin. Asiakaspalvelussa tuli hiljaista, eli he eivät osanneet muuttaa sitä.
    "Millaista porukkaa otetaan asiakaspalveluun töihin?" "Englantia pitää osata ja olla asiakaspalvelu työstä kokemusta, mutta entäs se tekninen osaaminen"

Vetoomus:
    Jos olet hankkimassa adsl-liittymää, niin osta Elisa tai vastaava.
    +Soneralla on nopeampi toimitus, mutta siihen se jää
    -Huono asiakaspalvelu
    -Ruuhkainen asiakas palvelu
    -Sähköposteihin ei vastata tai niihin vastataan viikkojen-kuukausien viivellä.
    -Saman hintaisia löytyy muiltakin operaattoreilla.
    -sekavahko sivu

Elisa:
    +Nopea vastaus palaute kysymykseen ja neuvottiin yksityiskohtaisesti.
    (vastaus tuli n.2 tunnin sisällä-arki päivänä) tossa moni yritys jää toiseksi.
    +Toimii yhtä hyvin, kuin sonera.

10. Greedo

Greedo Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Vaihdoin itsekin soneran liittymän saunalahteen. Huono puoli vaan saunalahdessa on asiakaspalvelu pitkä odotus. Mutta ei ole ollut muuta kuin asennuksessa ongelmia.

11. Drizzt^^

Drizzt^^ Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Päätin vaihtaa ISP:ni Sonerasta Elisaan, koska saisin siitä S-bonusta, sekä ADSL modeemin kaupan päälle. Sopimus tehtiin, ihmettelin vain pitkää toimitusaikaa (n.2kk, luvattu toimitusviikko 19).

No eipä tietenkään tapahtunut tuolloin sitten mitään, mutta seuraavalla viikolla sitten tapahtuikin (17.5)! Elisan miehet katkaisivatkin entisen liittymäni, eivätkä kytkeneet uutta tilalle! Olin tehnyt Elisan kanssa sopimuksen vanhan yhteyden katkaisemisesta uuden yhteyden yhdistämisen yhteydessä. No odottelin muutaman päivän ja soitin asiakaspalveluun, jonoa oli muutama kymmenen minuuttia. Täti ei osannut tehdä muuta kuin päivitellä, että miksi uutta ei ollut yhdistetty. Luvattiin liittymän tulevan "kohta".

Kahden viikon päästä (suunnilleen kesäkuun alku)liittymä sitten yhdistettiinkin, mutta mitä kummaa! WWW-sivut aukesivat todella tahmaisesti, jos ollenkaan. Jonkinlaista tekniikan tuntemusta omaavana tutkiskelin linjan tilaa ADSL modeemin asetuksissa. Havaitsin, että upload kaistassa oli jotain pahasti vialla, CRC erroreita tuli modeemiin kuin vesitippoja sentin reiästä. Soitin sitten tekniseen tukeen ja puhuinkin puolitoista tuntia asennusmiehen kanssa. Puhelun lopputulos oli, että vastapuolen ihminen totesi: "Teillä näyttääkin olevan tämä vikailmoitus jo annettuna (olin soittanut aikaisemminkin asiakaspalveluun), no lisään tähän, että pingi on korkea, kiitos hei.".

Kesäkuun lopulla tapahtui sitten se minun Sarajevon laukaukset. Elisa lähetti minulle laskun internet liittymästä, joka ei ollut toiminut vielä päivääkään! Mikä parasta lasku oli heinäkuun ajalta ja oli vielä kesäkuu!

1. päivä heinäkuuta menin ottamaan paikallisen operaattorin tarjoaman Baana liittymän, jonka toimitusajaksi sain ikäväkseni kuulla 5 - 8 viikkoa. Samana päivänä sain tyydytyksekseni soittaa Elisan asiakaspalveluun, haukkua puhelimeen vastaajan pataluhaksi ja lopuksi irtisanoa liittymäni. Kaikeksi onneksi sain internet liittymäni vain kolmen viikon odottelun jälkeen eilen 25.7. Ja hyvältä tuntui, liittymä on toiminut loistavasti.

Ja mitäkö tästä kostuin? No, ainakin tiedän, että kannattaa pysyä erossa Elisasta. Ja sainhan minä vielä tuon ADSL modeeminkin ;)

12. konverter

konverter Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Päätin vaihtaa ISP:ni Sonerasta Elisaan, koska saisin siitä S-bonusta, sekä ADSL modeemin kaupan päälle. Sopimus tehtiin, ihmettelin vain pitkää toimitusaikaa (n.2kk, luvattu toimitusviikko 19).

No eipä tietenkään tapahtunut tuolloin sitten mitään, mutta seuraavalla viikolla sitten tapahtuikin (17.5)! Elisan miehet katkaisivatkin entisen liittymäni, eivätkä kytkeneet uutta tilalle! Olin tehnyt Elisan kanssa sopimuksen vanhan yhteyden katkaisemisesta uuden yhteyden yhdistämisen yhteydessä. No odottelin muutaman päivän ja soitin asiakaspalveluun, jonoa oli muutama kymmenen minuuttia. Täti ei osannut tehdä muuta kuin päivitellä, että miksi uutta ei ollut yhdistetty. Luvattiin liittymän tulevan "kohta".

Kahden viikon päästä (suunnilleen kesäkuun alku)liittymä sitten yhdistettiinkin, mutta mitä kummaa! WWW-sivut aukesivat todella tahmaisesti, jos ollenkaan. Jonkinlaista tekniikan tuntemusta omaavana tutkiskelin linjan tilaa ADSL modeemin asetuksissa. Havaitsin, että upload kaistassa oli jotain pahasti vialla, CRC erroreita tuli modeemiin kuin vesitippoja sentin reiästä. Soitin sitten tekniseen tukeen ja puhuinkin puolitoista tuntia asennusmiehen kanssa. Puhelun lopputulos oli, että vastapuolen ihminen totesi: "Teillä näyttääkin olevan tämä vikailmoitus jo annettuna (olin soittanut aikaisemminkin asiakaspalveluun), no lisään tähän, että pingi on korkea, kiitos hei.".

Kesäkuun lopulla tapahtui sitten se minun Sarajevon laukaukset. Elisa lähetti minulle laskun internet liittymästä, joka ei ollut toiminut vielä päivääkään! Mikä parasta lasku oli heinäkuun ajalta ja oli vielä kesäkuu!

1. päivä heinäkuuta menin ottamaan paikallisen operaattorin tarjoaman Baana liittymän, jonka toimitusajaksi sain ikäväkseni kuulla 5 - 8 viikkoa. Samana päivänä sain tyydytyksekseni soittaa Elisan asiakaspalveluun, haukkua puhelimeen vastaajan pataluhaksi ja lopuksi irtisanoa liittymäni. Kaikeksi onneksi sain internet liittymäni vain kolmen viikon odottelun jälkeen eilen 25.7. Ja hyvältä tuntui, liittymä on toiminut loistavasti.

Ja mitäkö tästä kostuin? No, ainakin tiedän, että kannattaa pysyä erossa Elisasta. Ja sainhan minä vielä tuon ADSL modeeminkin ;)

Sen verran kysyn että onko Elisa verkkovuokralaisena alueellasi? ja jos on niin onko Sonera verkonomistajana vaiko joku paikallinen yhtiö? Tätä ongelmaa nimittäin on esiintynyt monella alueella ja vika on ollut paikallisen verkon omistajan syytä eli yleensä Soneran joka tahallaan viivästyttää Elisan aukaisemista. Eli ensin katkaistaa asiakkaan Sonera liittymä ja sen jälkeen pitäisi kytkeä esim Elisan liittymä mutta kytkentää ei voi tehdä koska paikallisilla asentajilla esim YIT:läisillä ei ole saatu Soneralta lupaa Elisan kytkemiseen ja tähän voi mennä viikkojakin ellei nosta rähinää asiasta. Elisan asiakaspalvelun johto asiasta tietää varmasti mutta tuskin koulutuksissa tuovat asiaa asiakaspalvelu työläisille tietoon. Jos tällaista ongelmaa esiintyy edelleen niin kannattee kysyä paikalliselta esim YIT asentajilta suoraan puhelimitse asiasta ja yleensä he vastaavat rehellisesti kun vain päättäväisesti vaatii että mistä on todellisuudessa kyse. Sonera on saanut jo sakkoja tästä kilpailutilanteen hidastamisesta mutta uusia juttuja on taas vireillä kuulemani mukaan. Eli lyhyesti vika ei yleensä ole Elisassa vaan verkonomistajassa.

Viimeksi muokattu: 11.08.2005
  13. Drizzt^^

Drizzt^^ Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Täysin varma en asiasta ole, mutta luulisin, että Elisa on vuokrannut käyttöönsä Baanan verkkoa. Vika voi hyvinkin olla Baanan poikien hidastelussa, mutta silloin Elisan kannattaisi tehdä asialle jotain.

14. ReiserFS

ReiserFS Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Melkein luulin tätä viestiä itse kirjoittamakseni, sillä omalle kohdalle osunut täysin identtinen tapaus. =)

Asun alueella, jossa Elisa joutuu vuokraamaan Soneran verkkoa. Ja tekninentuki sanoikin tuon viivästyksen syyksi, kun tarpeeksi valitin.

Laskutkin sain samlla tavalla... Siinä vaiheessa olin jo niin vihainen, että soitettuani asiakaspalveluun, sain oisko ollut about 5kk ilmasia kk-maksuja(syynä siis väärä laskutus ja varmaan kuukaudella myöhästynyt aukeaminen).

Olen kuitenkin vielä Elisan asiakas ja nyt rulettaa ;)

15. Osku87

Osku87 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    [Offtopic]Tarinaa E-P:ltä. Asiakas tilasi liittymän (paikallinen VLP) ja sai kuulla toimitusajan olevan reilu viikko. Asentaja seuraavana päivänä ovella kertomassa että nyt kytketään. (Tilannut siis asennuspalvelun.) Valitettavasti ei asiakas vielä halunnut kytkemistä, kun toisesta kaupasta ostettu päätelaite ei vielä ollut saapunut. Että näinkin päin välillä... ;)[/Offtopic]

Jaa tämä sivu