1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Sonera data teho plus max 3.6Mbit/s

Viestiketju Laajakaistaliittymät -osiossa. Ketjun avasi Avatail 18.08.2009.

  1. juuSOS

    juuSOS Regular member

    Liittynyt:
    27.09.2006
    Viestejä:
    751
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Itsellä tuli Sonera VASTA eilen postiin.. Meni tasan kuukausi toimituksessa... :-S
     
  2.  
  3. jupasie

    jupasie Guest

    Tässä minun esimerkkitapauksessa päätös oli seuraava. Isälleni tuli ilmoitus että sopimus on purettu. Ilmoitettiin myös että numero on voimassa tietyn ajan jos haluaa uudelleen Soneran asiakkaaksi :) Lähetyksestä aiheutuneita kuluja ei korvattu, eli toimimattomasta tuotteesta joutui kuitenkin maksamaan. Vaikka summa ei ollut kovin suuri, (4,50€) teki se köyhän eläkeläisen kukkaroon loven. Näin Sonera siis rahastaa asiakkaita "laillisesti" !
     
  4. magirus

    magirus Member

    Liittynyt:
    05.06.2005
    Viestejä:
    38
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Viimeisin soitto asiakaspalveluun paljasti, että alueellani ei olekaan mahdollista päästä yli 1 megan nopeuksiin. 3G-verkko löytyy, muttei jotain UMTS-verkkoa... tämäkin vielä. Miksi se kerrotaan vasta kolmannella puhelulla? Minulle myytiin kuitenkin 3,6M liittymä oikein kuuluvuuskarttaa katsoen. Noh, tämä on tietysti puhelinmarkkinointifirman synti, ei Soneran. Olen purkamassa sopimusta, viikkoon ei ole vielä kuulunut mitään vastausta asiakaspalveluun netissä kirjoittamaani viestiin. Miten pitkään reklamaation käsittely on muilla kestänyt? kk-maksumittari raksuttaa...
     
  5. sclaus

    sclaus Member

    Liittynyt:
    05.09.2008
    Viestejä:
    35
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Reklamaatio kannattaa tehdä kirjeitse, jostain syystä olen huomannut että tälläisissä asioissa matoposti on nopeampi.

    Sain vastauksen matopostiini samalla viikolla, kiitos nopeasta toiminnasta soneralle..

    Ja jos apua haluaa reklamaation tekoon:

    http://www.kuluttajavirasto.fi/fi-FI/reklamaatio/


    Jupasie, asiakkaalle ei saa aiheutua kuluja toimimattomasta tuotteesta ja sen palautuksesta, sen verran olen ollut näreissäni kyseiselle puljulle että kaikki viilaukset on käyty läpi.. :D

     
  6. juuSOS

    juuSOS Regular member

    Liittynyt:
    27.09.2006
    Viestejä:
    751
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Toimii muuten aika hyvin tämmösellä alueella missä lähin 3g masto on 25 km. päässä. Eli verkkona GSM.

    Eli ei oo 5,5 kt/s ollenkaan huono.
    Vielä pitäis päästä testimään Rauman keskustan 3g-verkon nopeus.

    Eli vertaukseksi kiinteä meganen. :)
    [​IMG]

    Sonera Data Teho Plus 3,6 mbps GSM-alueella
    [​IMG]
     
    Viimeksi muokattu: 25.09.2009
  7. jupasie

    jupasie Guest

    Eli lähellä ollaan luvattua :)
     
  8. magirus

    magirus Member

    Liittynyt:
    05.06.2005
    Viestejä:
    38
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Testattiin soneran liittymää vielä uudessa paikassa.
    -Soneran 3,6M littymä + Huawei E230 : 0,3 megaa.
    -Soneran 1M liittymä+Option mokkula : 0,9 megaa.
    Kokeiltiin kahdella eri läppärillä ja samat tulokset. Optionilla selailin vähän nettiä ja tuntui käyttökelpoiselta, Huaweillä hommasta ei tullut oikein mitään. Onkohan minulla viallinen modeemi?
     
  9. magirus

    magirus Member

    Liittynyt:
    05.06.2005
    Viestejä:
    38
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Testi jatkuu ja nyt en ymmärrä enää mistään mitään. Kokeilin omaa SIM-korttia kaverin Option-mokkulassa ja nopeus oli tasaisesti megan luokkaa. SIM-kortin laittaminen takaisin Huaweihin tuotti yllätyksen: Huiput yli 2 Megaa ja keskiarvokin 1700kbit/s. Jos kotona Joensuussa päästään samoihin nopeuksiin, niin perun reklamaation. Oliko Sim-kortin kontakti jotenkin huono?
     
  10. bleg

    bleg Member

    Liittynyt:
    04.05.2006
    Viestejä:
    4
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Mitenkähän mahtaa toimia tämä Soneran nettitikku uuden Windows 7 järjestelmän kanssa?
     
  11. MEGAZERO

    MEGAZERO Regular member

    Liittynyt:
    29.11.2008
    Viestejä:
    303
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    No niin kerro ihmeessä toimiiko Joensuussakin tuommoisilla nopeuksilla?! :D Aika ihme juttu kyllä.. xD
     
  12. MEGAZERO

    MEGAZERO Regular member

    Liittynyt:
    29.11.2008
    Viestejä:
    303
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Ainakin kaverin Elisan-tikku toimii ihan normaalisti, joten todennäköisesti sonerakin. x)
     
  13. Dreamlore

    Dreamlore Regular member

    Liittynyt:
    02.09.2007
    Viestejä:
    1,381
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Oma Comviqin tikku ainakin seiskalla lataa vähän reilua kolmea megaa, eli ainakaan ei käyttiksen kanssa ole mitään ongelmia.
     
  14. pkaksp

    pkaksp Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    11.01.2005
    Viestejä:
    12,231
    Kiitokset:
    53
    Pisteet:
    128
    Itellä 3G tikku toimii siinä 1-2Mbit nopeuksilla. Ei tietysti lähelläkään 3.6Mbit, mutta kelpaa mulle. Ennen 1/512 laajakaista maksoi paikallisella ISP:llä 31,90€/kk, joten hintaero on huomattava. (soneran tarjous tikku+liittymä 12,90€/kk, 24kk kytkysopparilla)
     
    Viimeksi muokattu: 31.10.2009
  15. jawa75

    jawa75 Regular member

    Liittynyt:
    10.11.2006
    Viestejä:
    728
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Sehän se olisikin hienoa kun sais kokeilla ensin että millä nopeudella toimii, mutta kun soppari pitää tehdä 24kk:ksi ja purkamisen eteen joutuu tekeen suhteettoman paljon töitä niin kyllähän toi markkinointi haisee jo todella kauas. Ei tässä voi itse kun maksella vajaata neljääkymppiä kaks megasesta kun ei kantti kestä kokeilla tikkua. Onnea ja menestystä niille joilla tikku toimii ja kannustusta taisteluun niille joilla ei.
     
  16. jupasie

    jupasie Guest

    ja purkamisen eteen joutuu tekeen suhteettoman paljon töitä

    Jos netin kautta tilaa, niin tuotteella on kahden viikon palautusoikeus. Minä pistin vaan takaisin pakettiin, ja laitoin lapun mukaan johon kirjoitin: Ei toimi luvatulla tavalla. En selityksiä nopeuksista tms. Viikon päästä tuli ilmoitus littymän lopettamisesta, eikä laskua. Muuten DNA:n mobiililaajakaistoissa tulee Nokian tikku, joka tukee yli 10Mb/s nopeuksia. Itse otin halvimman 386Kb/s, ja nopeustestin mukaan hitain on ollut 398Kb/s, ja nopein 506Kb/s. Hitaissa liittymissä nopeampi kaista "puskee" läpi. Siitä maksaa mielellään 9,80€/kk, ja kaksi ekaa kuukautta ilmaiseksi !
     
  17. juuSOS

    juuSOS Regular member

    Liittynyt:
    27.09.2006
    Viestejä:
    751
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    [​IMG]
    ^
    Sonera 3,6 mbps, Rauma, 11,90€/kk

    Ihmeen nopeesti toimii mulla... :)


    EDIT: Antaa melkein koko aja vrk:ssa 2,5 mbps. :)
    Raumalla Sonera kannattaa! :)
     
    Viimeksi muokattu: 13.11.2009
  18. jawa75

    jawa75 Regular member

    Liittynyt:
    10.11.2006
    Viestejä:
    728
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Saako kysyä missäpäin raumaa tolla nopeudella toimii?
     
  19. juuSOS

    juuSOS Regular member

    Liittynyt:
    27.09.2006
    Viestejä:
    751
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Jäähallin vieressä Töyryntiellä.


    Siinä vielä virallisemmat statsit:
    [​IMG]

    µTorrentilla tuntuu tulevan jatkuvasti nyt 320 kt/s tällä hetkellä klo 17.45.
     
    Viimeksi muokattu: 13.11.2009
  20. candyking

    candyking Member

    Liittynyt:
    14.10.2007
    Viestejä:
    47
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Kaverilla kans tuo Huawei + soneran 3.6 mb/s liittymä. Pietarsaaressa lataus max 8kb/s, netin selaus onnistuu hyvällä kärsivällisyydellä. Nyt tikku ollut kk huollossa ja sanoi kaveri ettei vieläkään toimi.. Ei lue sim korttia. Pitää katsella onko vika hänen koneessaan vai missä kun ei pelitä. Soneran karttojen mukaan alue pietarsaaressa sijaitsee parhaalla kuuluuvuusalueella..Kyllä ottaa päähän tuollainen pelleily..
     
    Viimeksi muokattu: 13.11.2009
  21. jawa75

    jawa75 Regular member

    Liittynyt:
    10.11.2006
    Viestejä:
    728
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Nopeus nayttää hyvältä mutta toi pingi hiukan kyllä mietityttää. Ja omalta kohdalta käyttöpaikka olis paroalhossa, eli hivenen kauempana kuin sulla. Eipä sitä paljon tuu pelailtua mutta jos sekin vähä loppuu ton pingin takia niin ääh.
     

Jaa tämä sivu