Eli koneeni ilmoitti "Disk Read Error! Hit CTRL+ALT+DEL to restart!". Parin uudelleenkäynnistämisen jälkeen iskin sisään palautuslevyt jotka olin polttanut silloin kun kone oli uusi. Laitoin levyt sitään ja odotin kolme päivää putkeen että jotain tapahtuisi, mutta kaikki mitä oli tapahtunut, oli ollut se että näyttöön pomppaa "eMachines Recovery Manager" ikkuna, jossa lukee "Please wait a moment!"... Onko tämä 'hitaus' normaalia? Sitten kävin netistä hakemassa Vistalle luodun palautuslevyn sivulta http://neko.1g.fi/ohje/Windows_7-vinkit/recovery-cd.html Poltin sen levylle ja iskin sisään ja käynnistin uudelleen. Tämä sen sijaan salli valita komentorivin tai Safe mode (muitakin vaihtoehtoja toki oli mutta en näe niistä hyötyä) käynnistyksen, mutta mitä ikinä niistä valitsee niin ei tapahdu mitään. Olen kaksi päivää odottanut että komentorivi aukeaisi mutta ei onnea tähän asti. Joitain tiedostoja se kyllä latasi mutta siihen se jää. Mitään ohjelmia lukuunottamatta viirusturvaa ja Microsoft Officea niin ei ole asennettu. Oma palautusosio on kyllä mutta keinoa päästä siihen käsiksi? Kone: Kannettava - eMachines - G725 Käyttöjärjestelmä: Vista Prosessori: T4200 x2 RAM: 4gt Kiintolevy: 500gt Ikä: 4 viikkoa
http://www.techsupportforum.com/har...-laptop-recovery-instructions.html#post827492 Tuossa on Acerin ohjeet tehdasasetusten palautukseen kiintolevyn palautusosion kautta, mutta nyt taitaa olla niin, että koneessasi on ihan oikeasti fyysistä vikaa. Lähetä takuuseen korjattavaksi.
Eipä toiminut Acerin ohjeet eMachinelle vaikka 'sama' firma kyseessä. Onko tietoa takuu korjauksen kestosta (noin arviota)?
Ok, eli se kiintolevy on entinen, toki vikaa saattaa olla jossain muuallakin... Noista Aerin takuujutuista saa lukea välillä kaikenlaista, kesto voi olla yhdestä viikosta yli kuukauteen, mutta niinhän se on kaikilla muillakin laitevalmistajilla. Kaikki riippuu huollon ruuhkasta, rikkoutuneista osista ja niiden osien saatavuudesta.
Kannattaa kuitenkin soittaa sinne helpdeskiin ensin. Ainakin HP toimii niin että levyrikon sattuessa voit tilata postittse uuden kiintolevyn (saapuu päivässä, parissa) ja sitten postittaa rikkinäisen levyn takaisin. Huomattavasti nopeampaa, ja todella paljon fiksumpaa kun miettii tuota ajallista kestoa suhteutettuna työn määrään.
Itse kun en ole mikään ekspertti koneiden purkamisessa ja kasaamisessa, lisäksi kun kiire ei ole niin laitan mielummin korjaukseen. Hyvä idea sinänsä. Kiitokset kaikille jotka yrittivät auttaa. Vien maanantaina korjautettavaksi ellei joku ole keksinyt mahdollista ratkaisua sunnuntai iltapäivään mennessä. Muussa tapauksessa asia on ns. 'solved'.