1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Smartripper ja äänet

Viestiketju VCD ja SVCD -formaatit -osiossa. Ketjun avasi XRot 22.02.2003.

  1. XRot

    XRot Guest

    Kun rippaan Dvd:n kovalle levylle, miten sainkaan mukaan äänet?

     
  2.  
  3. migge77

    migge77 Regular member

    Liittynyt:
    23.01.2003
    Viestejä:
    300
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Nehän äänet on mukana niissä .vob tiedostoissa... Käytä vaikka DVD2AVI ohjelmaa, sillä saat äänet joko AC3 muodossa tai WAV muodossa joko 48 tai 44.1kHz. Miten vaan haluat.
     
    Viimeksi muokattu: 24.02.2003
  4. XRot

    XRot Guest

    En saa ääntä kuulumaan niistä vob:eista.

    Dvd-filmistä ääni kuuluu kun Dvd-filmi on Dvd-asemassa, mutta ääntä ei kuulu, kun olen ripannut Dvd-aineiston kovalle levylle. Myös aiemmin ripattujen Dvd-filmien äänet ei enää kuulu. Mikähän nyt mättää?
     
  5. Portsu73

    Portsu73 Guest

    Koita avata ne vobit vaikka power-tai win-dvd soittimella, ni pitäis kuulua.
     
  6. XRot

    XRot Guest

    Noilla Dvd-ohjelmilla ei voi avata kovanlevyn vob-tiedostoja.
     
  7. Portsu73

    Portsu73 Guest

    Kyllä tosiaan voi, jos ne on ripattuna kovolle.
    Ainaki Powerdvdllä mitä itse käytän. Pitää käyttää kohtaa: Open media files. Sieltä kun ettii ne vobit ni kyllä aukee.
     
  8. Rendel

    Rendel Guest

    TMPGEnc-ohjelma ainakin "kadottaa" äänet, mutta ne muutetaan takaisin jostain ohjelman asetuksista, jos nimittäin olet käyttänyt tätä TMPGEnc-ohjelmaa, niinkuin minä tein aikoinani.
     
  9. XRot

    XRot Guest

    Ongelma ei johdukkaan Smartripperistä.
    Smartripper-käsittelyn jälkeen vob-tiedostoista kuuluu äänet, mutta kun muutan vob-tiedoston Mpeg-tiedostoksi, ei kuula ääniä. Miksi ei?

    Dvd2Avi-ohjelmalla teen "projektin" ja Tpmgenc-ohjelmalla muutan projektin Mpeg-tiedostoksi.
    Mikä menee vikaan kun äänet ei kuulu?
     
  10. Portsu73

    Portsu73 Guest

    Onko ne äänet ac3 muodossa kun laitat Tpmgenciin? Mulla ei ainakaan tykkää ac3sta, Paitsi jos on avi jossa on ac3 äänet.
     
  11. Rendel

    Rendel Guest

    Ei hitto soikoon.

    Kun nyt muistaisin, mikä ihmeen kohta se oli, missä asetusta muutettiin.

    Se on joku asennus-kohta tuossa Dvd2Avi- tai Tpmgenc-ohjelmassa.

    Itse kokeilin tuota ihan samaa, ja kokeilun tuloksena, en myöskään minä saanut ääniä, eli Smartripperillä rippaa äänet ihan nätisti, mutta sitten iskee muistikatkos, miten se tehtiin Dvd2Avilla. Muistikuvani mukaan oli joku encode to wav-kohta, mutta kun koklasin tuota vaihtoehtoa, niin eihän se nyt tietenkään ollut niin iisi biisi. Täytyypi tutkia tänään uudelleen....

    Onkos Sulla, Portsu73, mitään vinkkiä?
    Veikkaan, että kyse onkin tuon Dvd2Avi-ohjelman asetuksesta.
     
    Moderaattorin viimeksi muokkaama: 27.02.2003
  12. Rendel

    Rendel Guest

    Tällaistakin voisi Dvd2Avi-ohjelmassa kokeilla;
    DVD2AVI -> Audio -> Channel Format -> MPEG Audio

     
  13. Portsu73

    Portsu73 Guest

    Mulla ei toiminu dvd2avi 1.76 kun ac3 äänillä, mutta 1.77 toimi oikein. Audio > output metod > decode to wav. Tolla näytti tulevan wavia joka kelpasi tmpgencille.
     
  14. Rendel

    Rendel Guest

    Tällä (Audio > output metod > decode to wav) mäkin yritin eilen, mutta ei onnistunut.

    Täytyy kokeilla illalla uudelleen tai jotain muuta "viilausta".

    Muistaakseni Audio-kohdassa Track Number oli myös jotain säätövaraa.
     
    Moderaattorin viimeksi muokkaama: 27.02.2003
  15. XRot

    XRot Guest

    Ei onnistu edelleenkään.

    Dvd2Avi-ohjelmassa muutin output method-kohdassa decode to wav sekä kohdassa audio>Track number valitsin 5.

    Äänet ei kuulu siis edelleenkään.

    Dvd2Avi-ohjelma mulla on se uusin.

    Stream-lista hakemistossa, jos on ne vobit, näytti tällaiselta;

    * Stream Info *
    ***************

    Stream[001] X=[[0xE0] Video NTSC 720x480] [] [] [] []

    Stream[002] X=[[0xC0] Audio Not Specified MPEG1(2Ch) 48kHz 16bit ] [] [] [] []

    Stream[003] X=[[0x??] Others] [] [] [] []
     
    Moderaattorin viimeksi muokkaama: 27.02.2003
  16. Portsu73

    Portsu73 Guest

    Eihän nuo ole ac3 äänet olleskaan. Tuon pitäis kelvata tmpgencille suoraan. Ny en kyllä osaa sanoo asetuksista mitään. Oon tottunu tekeen ac3 äänillä ja yleensä avia. Voisit koittaa sellaista ohjelmaa kun DVD2SVCD. se tekee koko hamman alusta loppuun ja siihen löytyy ohjeet täältä.
     
  17. Rendel

    Rendel Guest

    Mulla on tuo mainitsemasi DVD2SVCD-ohjelma, ja se herjaa IFO- kohdalla jotain, mistä ei ota hullukaan selvää.

    Sensijaan Dvd2Avi-ohjelmalla itse kokeilisin vielä vaihtamaan Audio>Track number kohtaan numeroksi 1. Ja tuo Output method-kohdasssa pitäisi kyllä käsityksieni mukaan ehdottomasti olla decode to wav.

    Itse olen saanut tuon homman aikoinaan kyllä toimimaan, mutta nyt en enää ihan tarkalleen muista, miten se meni.

    Eilen pääsin jo kylläkin niin pitkälle Dvd2Avi-ohjelman asetuksia muuttamalla, että sain äänet kuuluville, mutta en saanut sitten varsinaista kuvaa näkyviin. Mutta eiköhän tämä "arvoitus" jossain vaiheessa selviä.
     
    Moderaattorin viimeksi muokkaama: 28.02.2003
  18. Tomcat

    Tomcat Regular member

    Liittynyt:
    23.07.1999
    Viestejä:
    272
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Output Method->Demux(AC3,MPA,DTS)
    Niin DVD2AVI demuxaa sen ääniraidan sieltä ulos.
     
  19. Rendel

    Rendel Guest

    Ja sitten näkyy kuva ja ääni kun "Dvd2Avi-projektin" on käsitellyt Tpmgenc-ohjelmassa mpeg-muotoon?

    Eli ääniongelma tässä on ollut Dvd2Avi:n käsittelyssä (kuva syntyy, ääni ei) ripattujen vob-tiedostojen suhteen.
     
    Moderaattorin viimeksi muokkaama: 28.02.2003
  20. XRot

    XRot Guest

    Yes!

    Nyt sain äänet toimimaan, eli se menee näin Dvd2Avi-ohjelmalla;
    Audio/Track number/Track 1
    Audio/Output method/Decode to wav
    Audio/Dolby digital decode/Dolby surround downmix
    Audio/48->44,1Khz/Ultra High

    Kiitoksia kaikille, saitte minut jäljille, ilman Teidän apuanne en olisi onnistunut.

    Tämä keskustelufoorumi on aivan erinomainen!
     
    Moderaattorin viimeksi muokkaama: 28.02.2003
  21. Rendel

    Rendel Guest

    Kappas vaan, siinä olikin vähän muitakin säätöjuttuja.

    Hyvä, että homma pelaa nyt.
     

Jaa tämä sivu