1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

sivuhistoria ja temporary internet files palauttaminen???

Viestiketju Windows -ongelmat -osiossa. Ketjun avasi eppuli 15.04.2008.

  1. eppuli

    eppuli Member

    Liittynyt:
    15.04.2008
    Viestejä:
    3
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Olen tosi surkea tietokonejuuseri ja teinipoikani päihittää minut mennen tullen. Sivuhistoriat ja temporary internet files on tyhjennetty jatkuvasti, enkä pääse mistään jäljille,että mitä hän koneella puuhaa.
    Ainoastaan googlen historiaan jää joskus jotain, mutta niihinkään en ole päässyt kiinni, kun ovelasti on googlattu toinen hakukone, josta ei sitten tyhjennysten jälkeen näy jälkeäkään.
    Lapsilukon koin hankalaksi, niin tietokoneen oman kuin elisankin tarjoaman maksullisen version.
    Eli viisaammat: Kertokaahan onko jotakin keinoa, ohjelmaa tai muuta jolla pääsee kiinni poistettuun historiaan? Kiitos jo etukäteen.
     
  2.  
  3. eppuli

    eppuli Member

    Liittynyt:
    15.04.2008
    Viestejä:
    3
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Ja vielä: pääsenkö mistään muualta, esim. Elisa tietoturvapalvelun tms kautta jotenkin kiinni siitä millä sivustoilla on surffailtu?

    Ja olen kuullut sellaisesta ohjelmasta jolla voi palauttaa kaiken vanhan tiedon kovalevylle, pitääköhän paikkansa?
     
  4. tmm68

    tmm68 Regular member

    Liittynyt:
    03.01.2005
    Viestejä:
    677
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Kehottaisin keskustelemaan juniorin kanssa aiheesta. Kysymään miksi hän tekee niin - hänellä on oikeus yksityisyyteen tiettyyn asteeseen asti. Keskustelkaa ja luokaa yhteiset säännöt. Kuka on koneen ostanut? Kuka maksaa laajakaistan? Jos se olet sinä, on sinulla oikeus luoda myös yhteiset pelisäännöt.
    Onko epäillys, että juniori on vaarassa vai oletko vain utelias?
    Missä kone sijaitsee fyysisesti? Näkeekö mitä sillä tehdään? Olisiko järkevää siirtää kone olohuoneen nurkkaan?

    EDIT
    jos juniori osaa hommansa, et saa hävitettyjä tietoja miteenkään takaisin. Voithan aina kokeilla PC INSPECTORia, aika mielenkiintoista kamaa sillä voi löytyä. Haluatko varmasti tietää?
     
    Viimeksi muokattu: 15.04.2008
  5. BforeDusk

    BforeDusk Senior member

    Liittynyt:
    15.09.2006
    Viestejä:
    6,570
    Kiitokset:
    7
    Pisteet:
    118
    Tässä taitaa ohjeet olla win98 aikaisia ja siten siis kansiorakenne. xp:ssä (vista???) saatta kuitenkin myös olla saman nimisissä tiedostoissa tallessa (index.dat)
    http://sillydog.org/mshidden.php

    LiveLinux cd tänä päivänä voi olla näppärämpi tapa katsoa kovon sisältöä ja panna hakutoiminnolla etsimään tiedoston nimiä, joita winukka ei tietenkään pysty piilottamaan, kun se ei ole käynnissä.

    Ohje tietenkin koskee vain selainta IE. Firefox, Opera yms. eivät ole samanlaisia tiedonvuotajia.
     
  6. eppuli

    eppuli Member

    Liittynyt:
    15.04.2008
    Viestejä:
    3
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Kiitos vastauksista.
    Kone sijaitsee jo olohuoneen nurkassa, joten on valvonnan alla aina jonkun ollessa kotona. Toki teini-ikäisellä on oikeus omiin juttuihinkin, joista ei vanhempien aina tarvitse tietää, mutta minä olen vastuussa kuitenkin kasvusta ja kehityksestä ja tämän vuoksi olen huolissani, ettei internetistä löydy mitään mieltä vahingoittavaa.. Poika on niin hyvä käyttämään konetta, että uskon osaavan kyllä hävittämään jäljet hyvin jos jotakin sopimatonta ja luvatonta on koneella tehnyt.
    Keskusteltu on, mutta ainoa vastaus jonka olen saanut, on ettei muka olisi mitään historioita poistanut... Tämän vuoksi epäilykseni heräsi.
    Koetan nyt noudattaa neuvojanne ja toivon että saan sillä rauhan itselleni ja etten löydä mitään ikävää.
     
  7. rmCowboy

    rmCowboy Regular member

    Liittynyt:
    11.08.2007
    Viestejä:
    1,168
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Olen samaa mieltä tmm68:n kanssa. Tee selvät pelisäännöt. Tuommoinen pikkutarkka jäljittäminen ei tee hyvää. Jos joskus huomaat että säänntöjä rikotaan, niin kone jäihin. Ja pitäähän teinin saada myös omaa vapautta, turhaa huolestua että mitään ikävää voisi tapahtua.
     

Jaa tämä sivu