1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Sininen näyttö

Viestiketju Windows -ongelmat -osiossa. Ketjun avasi miila75 10.05.2009.

  1. karhi

    karhi Regular member

    Liittynyt:
    19.12.2006
    Viestejä:
    3,564
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
  2.  
  3. Bhidda

    Bhidda Member

    Liittynyt:
    13.07.2008
    Viestejä:
    86
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Formatointi on koko kiintolevyn tyhjennys.
    Formatoinnissa KAIKKI TIEDOSTOT poistetaan kiintolevyltä.
    Jos on tärkeitä tiedostoja kannattaa varmuuskopioida ne.

    Jos Windows XP tuli tietokoneen mukana se on aito.
    Jos asensit Windowsin itse tarkista sen aitous tällä: http://www.microsoft.com/Genuine/

    Valitse Vahvista Windows.
    Seuraa näyttöön tulevia ohjeita.
     
    Viimeksi muokattu: 16.05.2009
  4. miila75

    miila75 Member

    Liittynyt:
    10.05.2009
    Viestejä:
    15
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    kyllä se sanoo että olis aito. oon yrittäny ajaa niitä ajureita mutta mikään ei napise. ei todellakaan mitä hajua
     
  5. Tuukkanen

    Tuukkanen Member

    Liittynyt:
    30.03.2009
    Viestejä:
    64
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Katos perkele jätkät! Katselin videoita kaverin kanssa niin yhtäkkiä tollanen ikkuna pamahtaa ja sitten on vaikea käynnistää konetta (onnistu kun sammutti ulkosen kovon). Eli formatoinnilla lähtee? Juuri uuteen koneeseen pääs ja tässähän on ad-aware, ccleaner ja joka päivä putsailen.
     
  6. Bhidda

    Bhidda Member

    Liittynyt:
    13.07.2008
    Viestejä:
    86
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Windowsisi on ainakin aito.
    Kokeile Windowsin uudelleenasennusta.

    Minkä merkkinen tietokoneesi on?
     
  7. miila75

    miila75 Member

    Liittynyt:
    10.05.2009
    Viestejä:
    15
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Tässä eessä lukee että meisaku ja sit on joku kiinalainen merkki. muuta en osaa sanoa. täytyykö siihen windowssin asentamiseen ostaa joku cd hässäkkä, meinaan menee varmaan helpommaks ostaa uus kone? kyllä tätä konetta pystyy aika hyvin käyttämään, joillain sivuilla se vaan heittää nopeesti ulos. broidi sano eilen ettei se formatointi varmaan auttais, mutta en tiiä kuin paljon se loppujen lopux snaijaa tän päälle.
     
  8. zereg

    zereg Member

    Liittynyt:
    10.12.2007
    Viestejä:
    40
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Windowsin formatointiin tarvitaan alkuperäinen CD mistä käyttöjärjestelmä on asennettu. Windowsin uudelleenasentaminen ei ole ydintiedettä mutta jos ei ole ketään kaveria, joka edes vähän näiden päälle ymmärtäisi, voi homma osoittautua vaikeaksi. Mikään pikainen juttu se jokatapauksessa ei ole, sillä KAIKKI pitää asentaa uudestaan.

    Suosittelenkin nyt viemään koneen johonkin alan liikkeeseen missä hoitavat ongelman kuntoon. Sitä ennen otat talteen tärkeimmät tiedostot esim. muistitikulle tai CD-levylle, tämän tekisin muutenkin mahdollisimman pian ennen kuin on liian myöhäistä.

    Se ei ole minkäänlainen vaihtoehto tai ratkaisu ostaa uutta konetta ennen kun on selvittänyt, mikä nykyisessä on vikana.
     
  9. WinEd

    WinEd Member

    Liittynyt:
    08.01.2008
    Viestejä:
    25
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Mun mielestä kannattais vaan kokeilla jotain järjestelmän palauttamista...
    Jos sekään ei toimi niin formatoit, ja asennat uuden XP:n, tai ostat vaan uuden koneen.
    Uusia koneita saa nykyään yleensä vaan vistalla, joten ehkä se XP-CD:n ostaminen (jos ei jo ole) olisi järkevämpää.
     
  10. Yesse

    Yesse Regular member

    Liittynyt:
    24.08.2008
    Viestejä:
    321
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Kyllähän voi myös ISO tiedoston lataa ja katsoa OEM sarjanumeron koneen teipistä sivulta jos ei ole itse rakennettu.Tietokoneen specsit olisi kiva tietää?
     
  11. miila75

    miila75 Member

    Liittynyt:
    10.05.2009
    Viestejä:
    15
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Mulla ei oo sitä xp cd:tä tähän koneeseen. oon ostanu tän työkaverilta, että en tiedä sattuisku sillä olemaan. Mutta jos sillä olis, niin kai se olis antanu sen mukaan, vai onko ne ees kone kohtasia? Oon yrittäny ajaa niitä ajureita, oon yrittäny ettiä spybot search & destroylla, kokeilin sitä kaspersky online scanneria mutta ei saa mitään tehtyä loppuun kun se sulkee koko pas.. Jos se xp:een levy on kallis eikä oo saletti et toimiiko se, niin ehkä se uus kone olis parempi vaihtoehto...?
     
  12. miila75

    miila75 Member

    Liittynyt:
    10.05.2009
    Viestejä:
    15
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    ai niin, mikä on specsit? mä oon katsos tyttö, ja vielä blondi...
     
  13. WinEd

    WinEd Member

    Liittynyt:
    08.01.2008
    Viestejä:
    25
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    hmm...
    "Tietokone-sanastossa" Specsit tarkottaa koneen tietoja (siis tavallaan)
    Prosessori, BIOS, yms...
     
  14. Yesse

    Yesse Regular member

    Liittynyt:
    24.08.2008
    Viestejä:
    321
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Ne kun saa selville, niin voi alkaa tehdä päätelmiä.
     
  15. miila75

    miila75 Member

    Liittynyt:
    10.05.2009
    Viestejä:
    15
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Heissan! Olen nyt kokeillu jos jonkin sorttista virusten ja hässäköitten tsekkausta, ja kaikki on ollu ok. En todellakaan keksi mitä tekisin, tietoa ja taitoa kun ei ole. Mutta iso kiitos kaikille jotka olette kommentoinu ja yrittäny auttaa! Hyvää kesää
     

Jaa tämä sivu