1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Sigmatek DVB-110

Viestiketju Keskustelua PC:n digikorteista -osiossa. Ketjun avasi Muukka 07.10.2006.

  1. crope

    crope Member

    Liittynyt:
    12.10.2006
    Viestejä:
    34
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Se RF-quality mittari ei muistaakseni toiminut.

    Punainen valo tarkoittaa sitä että viritin on lukkiintunut kanavalle. Eli viritin on taajuudella jossa on lähetettä.
    /antti
     
  2.  
  3. mavirta

    mavirta Member

    Liittynyt:
    26.06.2003
    Viestejä:
    27
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Usean tunnin ja kiroilun jälkeen sain kuin sainkin kanavat skannattua. Mutta sen jälkeen:

    Ongelma 1) Kuva ei näy (mutta ääni kuuluu)! Eli onko tässä joku codec-homma vai miksköhän kuva ei näy? Tai voisko se peräti olla näytönohjainongelma, koska mulla on se aika vanha ja surkee?

    Ongelma 2) Seuraavan kerran kun käynnistän DTVPlayerin, niin mitään kanavia ei enää löydykään... Outoa, vai?
     
  4. tallukka

    tallukka Member

    Liittynyt:
    12.10.2006
    Viestejä:
    7
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Eipä ole tuota tikkua paljoa tullut käytettyä kun ei oikein kunnolla näy muualla kuin lähellä ikkunaa antennin ollessa ikkunalaudalla.
    Onko porukalla jo kokemuksia joistain toimivista lisäantenneista? Itsellä on olemassa jokin perinteinen ei vahvistava kotiantenni, mutta ei näy vaikka sen veisi parvekkeelle.
    Toimiiko jokin vahvistava antenni paremmin?
     
  5. Bentso

    Bentso Member

    Liittynyt:
    05.02.2005
    Viestejä:
    63
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Itellä on honkkarista ostettu 15e ulkoantenni parvekkeella. Meni hermot noihin sisäantenneihin kun ei niillä saa tarpeeks hyvää signaalia. Hyvin tuo Sigmatek ainakin sillä näkyy.

    DVB Viewerin kanssa käyttelen Sigmatekia, eikä toiminnassa ole ollut valittamista.
     
  6. 0zzee

    0zzee Member

    Liittynyt:
    25.12.2006
    Viestejä:
    7
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
  7. crope

    crope Member

    Liittynyt:
    12.10.2006
    Viestejä:
    34
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    tässäpä mummo-ohjeet :)

    crope@riitta-desktop:~$ mkdir v4l-dvb
    crope@riitta-desktop:~$ cd v4l-dvb/
    crope@riitta-desktop:~/v4l-dvb$ hg clone http://linuxtv.org/hg/~mkrufky/megasky
    crope@riitta-desktop:~/v4l-dvb$ wget http://www.linuxtv.org/pipermail/li...0061213/927f981e/qt1010-tuner-module-0001.bin
    crope@riitta-desktop:~/v4l-dvb$ patch -p1 -d megasky/ < qt1010-tuner-module-0001.bin
    crope@riitta-desktop:~/v4l-dvb$ cd megasky/v4l/
    crope@riitta-desktop:~/v4l-dvb/megasky/v4l$ make
    crope@riitta-desktop:~/v4l-dvb/megasky/v4l$ sudo make install

    Tarvitset mercurial (hg) ohjelman koneelle, kernelin kehityskirjastot (kernel-devel tjsp.)ja käännöstyökalut (gcc jne).

    Lähetä testiraportti v4l-dvb-maililistalle, seuraavan keskustelun jatkeeksi: [linux-dvb] [PATCH] Quantek QT1010 tuner module http://linuxtv.org/pipermail/linux-dvb/2006-December/014891.html niin saadaan ajurit ehkäpä joskus aikanaan kerneliinkin.

    Tarvitsisin ULi:n m9206 piirillä olevan MSI Megasky 580 USB-tikun linux-ajureiden kehitystä varten. Jos jollakin olisi mahdollisuus antaa/lainata/myydä kyseinen tikku, niin viestiä minulle. Tikun tunnistaa linuxissa lsusb komennolla, laitteen ID pitäisi olla eri kuin 5581, käsittääkseni se on 5580 ("Bus 002 Device 002: ID 0db0:5581 Micro Star International"). En tiedä miten tuon Windowsissa näkee, varmaan siihenkin on joku konsti.
    Voinpa myös ottaa vastaan muunkin merkkisiä ja mallisia tikkuja joihin ei ole linux-ajureita. Parhaani mukaan voin yrittää koodata niille sitten ajureita.
    /antti
     
  8. tosviol

    tosviol Member

    Liittynyt:
    12.10.2006
    Viestejä:
    5
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Hei, hienoa että ajurit hoitui ;-)
    En kuitenkaan saanut ihan noilla ohjeilla toimimaan... tosin olen todella mummo linuxin suhteen... hälpppp?

    Mitä hittoa tuo tarkoittaa, asennus ei tainnut onnistua? Distrona Ubuntu dapper. Mitä ohjelmaa suosittelisitte katselemiseen (jos ja kun ajurit saa pelaamaan)? VLC, vai onko olemassa joku parempi (tai helpompi)?
     
  9. crope

    crope Member

    Liittynyt:
    12.10.2006
    Viestejä:
    34
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Kääntäminen näköjään epäonnistuu. Puuttunee kernelin headerit. Ubuntussa ne löytyvät paketista linux-headers ja Fedora Coressa kernel-devel paketista. Muissa jakeluissa kannattaa etsiskellä kernel-devel, kernel-headers, linux-headers, linux-devel jne. paketteja.

    Lisäksi ubuntussa ei näköjään käänny ajurit jos ei poista ääniajureita käytöstä. Kirjoita "make config" ja nakuttele enteriä niin kauan että tulee seuraavia kysymyksiä (ihan lopussa) ja vastaa kaikkiin "n".

    DABUSB driver (USB_DABUSB) [M/n/?] n
    *
    * Audio devices for multimedia
    *
    *
    * ALSA sound
    *
    Bt87x Audio Capture (SND_BT87X) [N/m/?] n
    *
    * OSS sound
    *
    BT878 audio dma (SOUND_BT878) [N/m/?] n
    ACI mixer (miroSOUND PCM1-pro/PCM12/PCM20) (SOUND_ACI_MIXER) [N/m/?] n
    TV card (bt848) mixer support (SOUND_TVMIXER) [N/m/?] n

    Kaffeine on KDE:ssä hyvä, xineä olen Gnomen kanssa käytellyt. Myös mplayerillä voi katsella mutta se ei oikein hyvin siihen sovellu koska kanavat pitää aina vaihtaa käsin komentoriviltä erillisellä ohjelmalla...
     
  10. 0zzee

    0zzee Member

    Liittynyt:
    25.12.2006
    Viestejä:
    7
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Noilla ohjeilla sain tikun toimimaan. En ole vielä nauhoittanut, mutta kai sekin toimii kun katselu sujuu mutkitta.

    Kiitos paljon :)
     
  11. tosviol

    tosviol Member

    Liittynyt:
    12.10.2006
    Viestejä:
    5
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Hei kiitos, näillä sain toimimaan ja vieläpä hyvin ;-)

    Jostain syystä en tosin löydä Kaffeinella kanavanippu A:ta (yle), mutta muistaakseni mulla oli tuon kanssa ongelmia myös PC:llä... kumma juttu.
     
  12. kezzzu

    kezzzu Member

    Liittynyt:
    09.01.2007
    Viestejä:
    2
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    tuota noin pitäisikö ko tikkuun syttyä valo jo silloin kun sen tökkää usbii vaikka ei olisikaan antenni piuhaa kiinni??

    ja toinen juttu mulla asentu ajurit yms mut hakee kanavia mutta ei löydä mitään 2 antennilla koittanu? neuvoja? jos jollain uudemmat ajurit lätyllä mukana niin vois pmmää mulle ;D kiitos
     
  13. crope

    crope Member

    Liittynyt:
    12.10.2006
    Viestejä:
    34
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Ei pitäisi, se valo syttyy silloin kun vekotin on löytänyt kelvollisen signaalin ja lukittunut taajuudelle. Tällöin vastaanotto on periaatteessa mahdollista, kuva kylläkin voi olla pahasti palikoitunut jos signaali on silti siinä huonon rajoilla.
    [/quote]
     
  14. kezzzu

    kezzzu Member

    Liittynyt:
    09.01.2007
    Viestejä:
    2
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    kiitos tiedosta, tosin annoin eilen illalla kaverille testii ton palikan kun se asuu eripuolella kaupunkia kuin minä , hän sai toimimaan sen sisä antennilla (+25db vahvistuksella)

    kuulemma erinomainen vekotin kuhan saa signaalin.
     
  15. kvarnstj

    kvarnstj Guest

    Onko joku kokeillut jotain Media Center ohjelmaa Windows XP:lle jossa tämä tikku toimisi hyvin? Itse olen kokeillut muutamia mutta moni ei tue kyseistä tikkua. Sesam TV toimi kohtuullisen hyvin mutta EGP:tä en saanut toimimaan.
     
  16. pyhsa

    pyhsa Regular member

    Liittynyt:
    31.03.2006
    Viestejä:
    142
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Ongelma nro. 2 Olen asentanut my theatre 3.33.8 koneelleni, mutta ongelmia tuli.
    Miten tämänlaisella ihmesoftalla saa skannattua kanavia, kun siellä asetuksissa on pelkkiä satelliitteja?
     
  17. juhaerik

    juhaerik Regular member

    Liittynyt:
    25.09.2004
    Viestejä:
    120
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Mulla ei lähde hakemaan kanavia, miten se kollit tapahtuu, onkohan jokin ruksi väärässä paikassa, mulla on Sigmatek DVB-110.

     
  18. Stobe76

    Stobe76 Member

    Liittynyt:
    01.03.2007
    Viestejä:
    7
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Eipä tullu kauheen hyvät arvostelut. Tikku lopettaa joka kerran toiminnan kun saan asennettua ajurit... :D Jotenkin koomisia nää halpatikut...
     
  19. kimplek

    kimplek Member

    Liittynyt:
    14.03.2007
    Viestejä:
    1
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Mitä tarkoittaa kun käynnistän tuon dtv playerin niin tulee
    Fatal error: installation corrupted- please reinstall NERO? ja jumittaa siihen
     
  20. Jzu1

    Jzu1 Member

    Liittynyt:
    18.09.2005
    Viestejä:
    43
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Ostin tuossa kyseisen digiboxin tietokoneeseen ja mukana tuli sellainen pieni ajuri-cd.. Kannettavani cd-asemassa eivät toimi kyseiset "pikku-cd:t". Jonka takia en saa asennettua sitä.

    Mistä voisi saada nuo ajurit?? Voisiko joku esim lähettää niitä minulle?
     
  21. pyhsa

    pyhsa Regular member

    Liittynyt:
    31.03.2006
    Viestejä:
    142
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26

Jaa tämä sivu