1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

ShowShifter ohjelman pakkaustapa

Viestiketju VCD ja SVCD -formaatit -osiossa. Ketjun avasi kujaki 01.06.2002.

Viestiketjun tila:
Viestiketju on suljettu.
  1. kujaki

    kujaki Regular member

    Liittynyt:
    14.05.2002
    Viestejä:
    428
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Heips taas.
    Olen tässä taistellut saadakseni kaapatuksi hyvälaatuista TV/Videokuvaa AVI:ksi kodekkina Pegasuksen PIC VIDEO MJPEG ja jota voisi sitten pakata vielä tiiviimpään muotoon esim WMV tai jotain sen sukua olevaa.
    Käyttöjärjestelmä Win XP Home.
    Kortti Hauppauge nicam stero.
    Ajurit WDM koska WFM ei pelitä.

    Olen kokeillut VirtualDub:ia ja niin kuin aikaisemmista viesteistä on käynyt ilmi niin yli 352x288 resoluutiot ei tunnu onnistuvan millään. Samoin kävi AVI_IO:lla ei kaappaa yli 352x288 resolla.
    No nyt käytössä on SHOW SHIFTER. Se kaappaa kauniisti em.kodekilla esim. 704x576 resoa ja tekee niistä SSF tiedostoja joita voi edelleen pakata ilmeisesti ainoastaan ShowShifterillä koska esim TMPGEnc ei osaa avata äänipuolta vaikka se on pakkaamaton PCM eikä VirtualDub:kaan ymmärrä siitä mitään. Noh ShowShifterillä on valikkojen mukaan mahdollisuus uudelleen pakata SSF to AVI, mutta kun sitä yritän niin prosessi alkaa mutta ei edisty ja ainoa vaihtoehto on keskeyttää se ja poistaa työ listalta. Ja nyt sitten kysymys. Miksiköhän ShowShifter joka mulla huolehtii kaappauksesta hienosti ei saa aikaan sellaista AVI:a jonka esim TMPGEnc ymmärtäisi ja kääntäisi haluttuun muotoon MPEG 1 tai 2 tai jota voisi käsitellä vaikka Uleadin Media studiolla. Puuttuuko multa joku kodekki vai mitä ihmettä?

     
  2.  
Viestiketjun tila:
Viestiketju on suljettu.

Jaa tämä sivu