1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Sennheiser RS 120 kokemuksia

Viestiketju Yleistä keskustelua digitaalisesta musiikista -osiossa. Ketjun avasi jubo67 20.12.2007.

  1. jubo67

    jubo67 Member

    Liittynyt:
    04.10.2006
    Viestejä:
    6
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Käytössäni olleet n. kuukauden verran lagattomat kuulokkeet: Sennheiser RS 120. Täytyypä sanoa, että ei voi olla muutakuin tyytyväinen ks. tuotteeseen. Saundi puolesta voisin sanoa, että varmasti riittää "peruskäyttäjälle". En tiedä mitä "hihistit" ovat mieltä, mutta meitsi diggaa kybällä. Jos harkitset langattomia, niin näitä voi suositella.
    Itellä oli hieman ennakkoluuloja langattomiin, mutta mikrobitin testin innoittamana tuli hankittua, ja nappiin meni.
    "Tälläsiä mä oon aina halunnu"..

    +++ liikkumisen vapaus
    + hyvät saundit
    + akkujen kesto
    + yllätävän kevyet langattomiksi(ei yhtään rasittanut yli 2tunnin sessio.)

    negatiivista jos tikulla kaivaa niin:
    - voisi olla jokin tiukkuuden säätö(hieman löysä meikäläisen soikiopäähän, mutta minimaalinenhan tuo haítta on)
    - akkujen ensilatauksen kesto.

    Mitäs muut käyttäjät ootte olleet mieltä.



    13.8.2009 Kokemuksia kuulokkeista nyt lähes 2.vuotta. Edelleen pätee kaikki plussat ja miinukset, eli erittäin tyytyväinen olen.
    Vain kerran olen joutunut paristot uusimaan(alkuperäiset vaihdoin vartan ladattaviin(niillä menty jo yli vuosi)).
    Kuulokkeet ovat olleet tosi ahkerassa käytössä, miltei joka päivä(keskimäärin tunnin verran)

    9.2.2013
    Edelleen tyytyväinen käyttäjä. Lähes jokapäiväisessä käytössä. Alleviivan kohtaa varmasti riittää "peruskäyttäjälle". Näissä ei siis ole mitää hyper-basso toisto korstusta, vaan neutraali toisto. Frequency response (headphones) 22 - 19,500 Hz. Siinä siis toistoalue, ja ihan riittävä on. Aivan höpö höpö puhetta, ettei riitä musiikin kuunteluun. Mutta jos haet jotain luonnotonta bassokorostusta, sitä nämä kuuulokkeet eivät tee. Eikä näistä varmaan kuule "kristallin kirkasta" yläpäätäkään - On nyt varmasti sanomattakin selvää, että langattomat eivät pärjää langallisille.
    Nämä ovat nautinnolliset peruskäyttäjän kuulokkeet.
    Specsejä takemmin: http://www.sennheiserusa.com/cordless-headphones-wireless-stereo-sound-009922

    Ps. Mekaaninen volume ja kanavasäätö, ei mitään automatiikkaa.

    Pikku vinkki vielä!!........lähteeseen johon kuullokkeet on liitetty, kannattaa volumea säätää jonkin verran yli minimitason, johonkin about 40% vaikkapa, ja sitten säätää kuulokkeista volume mieleisekseen. Tämä nyt on ihan perusjuttuja langattomissa, mutta ajattelin mainita.
     
    Viimeksi muokattu: 09.02.2013
  2.  
  3. tmm68

    tmm68 Regular member

    Liittynyt:
    03.01.2005
    Viestejä:
    677
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Itsellä kahdet langattomat Sennheiserit (taitaa olla samat) ja todella tyytyväinen. Toinen tukia-asema TV:ssä ja toinen stereoissa kiinni ja kuulokkeet voi ohjata vapaasti kumpaan vain. Tyytyväinen olen ollut. Vanhemmiten volumen säätöön tulee onglemaa (ratinaa), mutta sen voi korjata suihkasulla CRC:tä. Tällä hetkellä koko setti toimii täysin ongelmitta.
     
  4. pxhza

    pxhza Regular member

    Liittynyt:
    18.05.2008
    Viestejä:
    236
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Joo, nostan vanhan aiheen ylös, mutta kun en viitsi uuttakaan tehdä...

    Olis uusien kuulokkeiden oston aika, ja nuo langattomat kiinnostaisi. Nämä RS 120 kuulokkeet vaikuttaisi sopivilta hinnan ja laadun puolesta, mutta yksi asia on jäänyt vaivaamaan;
    Painaako nuo kovasti korvia? Eli onko tuo materiaali jotain erittäin pehmeää? Tämän hetkisissä kuulokkeissa nimittäin juuri se vika että ne rupeaa ärsyttämään korvia ~1h kuuntelun jälkeen ja ~2-3h:n jälkeen alkaa jo sattumaan :S
    Tiedän että olis parasta ite testata, mutta täällä päin en löytänyt yhtään kauppa joka noita myis... Mitenkäs verkkokauppa tilauksen palauttaminen? Onkos siinä aina 14vrk aikaa palauttaa? Ja voiko niitä oikeasti kokeilla sen palautusajan sisällä ja sitten palauttaa ja rahat takaisin, olettaen että pakkaus ja tuote säilyy uudenveroisena? Ja joudunko maksamaan palautus postikulut?

    Tulipas pitkä, aluksi oli tarkoitus tähdätä pariin sanaan :S
     
  5. tmm68

    tmm68 Regular member

    Liittynyt:
    03.01.2005
    Viestejä:
    677
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Sennheisereita voit pitää päässä koko illan, ei haittaa tai tunnu muutenkaan pahalta.
     
  6. Mysterix

    Mysterix Member

    Liittynyt:
    30.01.2008
    Viestejä:
    79
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Ja voi pitää vaikka koko päivän. Ei väsy pää, eikä korvat. Ainoastaan tukka litistyy. :()

    Omat Sennheiser HD 560 Ovation II -kuulokkeet ovat jo yli kymmenen vuotta vanhat, mutta toimivat edelleen täysin moitteettomasti. Eivät pätki yhtään, vaikka olen kompastunut johtoon muutamankin kerran. Olivat aikanaan kalliit, ovh. 1800 mk, mutta koko rahan edestä olen niitä käyttänyt ja käytän edelleen. Suosittelen.
     
  7. Happis

    Happis Regular member

    Liittynyt:
    10.11.2007
    Viestejä:
    102
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Ja nostetaanpa taas vahaa ylös! :) Itse ihastuin langattomiin kuulokkeisiin tässä pari päivää sitten (tosin kyseessä oli jotkut todella halvat ja merkkinä taisi toimia SilverCrest - Sponsored by LIDL). Se liikkumisen vapaus on vaan niin hieno kokemus ja vielä kun olen ns. "yöeläin" niin voisiko parempaa keksintöä minulle olla - no ei! Ei tarvitse herättää kaikkia talon asukkaita.

    Sennheiser RS 120:llä olisi hintaa nyt reilu 80€, joten taidanpa ostaa itselleni nämä joululahjaksi Saattaa olla vielä mielyttävämpi kokemus, kuin noissa SilverCrestin kuulokkeilla? :p
     
  8. hevonperse

    hevonperse Member

    Liittynyt:
    09.12.2010
    Viestejä:
    2
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Kokemuksia on 5 minuuttia.

    Ei nämä musiikin kuunteluun ole tehty.
     
  9. hevonperse

    hevonperse Member

    Liittynyt:
    09.12.2010
    Viestejä:
    2
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11

    Kokemuksia nyt tunti pari ja nyt vituttaa oikein urakalla.
    Vituttaa siksi, että kävin täällä lukemassa nämä viestit ja sen takia
    ostin nämä vehkeet kun kehuttiin. No toisilla näyttää olevan VAIKEAA
    kertoa REHELLISESTI omista vehkeistään kun niiden täytyy olla maailman parhaat kun
    ne on omat.


    - Hintalaatusuhde

    - Ei sovellu musiikin kuunteluun, laatu surkea, mm. ei bassoa ja muutenkaan ei vakuuta

    - Taustahäly jota ei saa pois, vinkumista, suhinaa

    - Kanavat pomppii välillä pois päältä ja rätisee ja suhisee niin vitusti

    - Jos musiikkia ei toista pariin minuuttiin alkaa rätinä, joka kuului parvekkeelle
    saakka, vaikka ovi oli suljettuna (ei lukossa) mutta todella kova melurätinä, joka ei ole kovin kiva kun se pärähtää korville. Sanoisin jopa, että vaarallisen kova.

    - Ei kovin ergonomiset, mutta vielä menettelee

    - kanavan haku ja volume vierekkäin, kun säädät volumea niin helposti säädät myöskin kanavan pois paikaltaan (jos et ota aina kuulokkeita pois päästä volumea säätäessä)
    Tämä ei ole mikään pikkujuttu, koska sieltä taas pärähtää se saatanallinen melurätinä korville, jos kanava on pois paikaltaan.


    + riittävä vahvistin (joka tosin aiheuttaa sen suhinan yms. häiriöt ?)
    + tietenkin se vapaus liikkua
    + mukana säilytykseen teline, jossa myöskin saa akut ladattua


    Jos tämän käytön jälkeen nämä ostaisin, niin maksaisin enintään 3 euroa tälläisistä vehkeistä. Luultavasti lisää pettymyksiä on odotettavissa.

    Soveltuu: laatutiedottomalle kuluttajalle jolle tärkeämpää on langattomuus kuin äänentoiston taso tai käyttömukavuus.
     
    Viimeksi muokattu: 09.12.2010
  10. IteMestari

    IteMestari Member

    Liittynyt:
    27.01.2011
    Viestejä:
    1
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Jossakin mainittiin että kuulokkeet säätää volumea itestään taustamelun tms. vastaavan mukaan...kyse siis näistä senneheisereistä,joita itekin harkitsin,mutta enpä tiedä...

    ONKO NÄMÄ OIKEASTI OSTAMISEN ARVOISET,vai ostanko sonyn MDR-RF840RK ?? taitavat olla paremmat nuo vai?...ite kans yöeläjä,ja mullekin kultaa kalliimmat olis langattomat...ja basson ja kirkkaan äänen pitää olla hemmetin kova,suljetuista tykkään enemmän,on se llaset nytkin,mutta langalliset :D
     
  11. guugle

    guugle Regular member

    Liittynyt:
    26.04.2010
    Viestejä:
    139
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Minulla ollut noi samat kuulokkeet jo 3-4 vuotta, tyytyväinen olen ostokseen :)
     
  12. Mazokki

    Mazokki Member

    Liittynyt:
    23.10.2007
    Viestejä:
    64
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    16
    3 vuotta ollu käytössä ja nyt pimeni toinen kuuloke. Muuten toiminu hyvin.
     
  13. keskju

    keskju Member

    Liittynyt:
    27.08.2002
    Viestejä:
    14
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Itse olen ollut tyytyväinen näihin kuulokkeisiin. Jos olet liian kultakorva osta suosiolla langalliset. Omistan myös parempia langallisia kuulokkeita. Tarvittaessa voin vaihtaa niihin. Usein vaan on mukavampi, kun johtp ei ole rajoitteena

    + Vapaus liikkua ilman johdon tuomaa rajoitetta
    + Ääni kohtalainen 60€ kuulokkeiksi (Saahan langallisia paremmalla äänenlaadulla)
    + Ei paina päässä pitkässäkään käytössä
    + Kanto matka loistava. Vai onko se liian pitkäkin?
    + Ei mitään giga basso korosteluja

    - Volume nuppi alkaa krohista ajan myötä. CRC auttaa
    - Välillä ärsyttävää häiriöääntä.
    - Kulta korville ei ole tarpeeksi hyvä äänenlaatu
    - Latistaa dynamiikkaa (FM tekniikka melkeen vaatii sen toimiakseen)
     

Jaa tämä sivu