1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Satasen prossut - Ja yleinen AMD/Intel-ketju

Viestiketju PC:n rautaan liittyvä keskustelu -osiossa. Ketjun avasi Axu_ 09.02.2012.

Viestiketjun tila:
Viestiketju on suljettu.
  1. Jone6545

    Jone6545 Member

    Liittynyt:
    25.02.2011
    Viestejä:
    69
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    joo eilen vielä oli 120e 960t mutta ei tänään enää ollu yhtään ,enhän mä mikään apina ole olen katsonut kaikki testit kaikista ja ei tässä hätää taitaa olla päivitety tuo cx ja ajattelin kyllä vaihtaa sen nexus joskus.
     
  2.  
  3. Vipetzki

    Vipetzki Regular member

    Liittynyt:
    29.07.2010
    Viestejä:
    1,519
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    se eka versio oli vielä hyvä muistaakseni mutta tää v2 siitä takuu varma pommi..
     
  4. Axu_

    Axu_ Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    14.10.2008
    Viestejä:
    9,819
    Kiitokset:
    239
    Pisteet:
    143
  5. Jone6545

    Jone6545 Member

    Liittynyt:
    25.02.2011
    Viestejä:
    69
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    joo no siinä on suojat niin kai ne toimii se mitä toimii, mutta uskaltaisinko avata nuo ytimet 960t mitä silloin tapahtuu olen kellotanu tämän 3,5G tässä asuksen emossa yksi painallus niin kaikki auki? googelettaminen on aika järkevää jos meinaa laittaa jotain uutta kaikki nämä mun osat on testattu ja arvosana hyvä, ympäri hela landet och ympäri mailmaa.
     
    Viimeksi muokattu: 13.03.2012
  6. Vipetzki

    Vipetzki Regular member

    Liittynyt:
    29.07.2010
    Viestejä:
    1,519
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Toi on ollu viime kuusta jo tolleen. Saa nähä. Aika lyhyeksi jäi noidenkin saanti...:p
     
  7. Jone6545

    Jone6545 Member

    Liittynyt:
    25.02.2011
    Viestejä:
    69
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    hahaa näitä ei enää saa miksei ? kun on niin hyvä!
     
  8. Axu_

    Axu_ Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    14.10.2008
    Viestejä:
    9,819
    Kiitokset:
    239
    Pisteet:
    143
    Ok, en ole itse seurannut. Eipä niitä sitten mistään suurimmista kotimaisista kaupoista näytä saavan.
     
  9. daolpu

    daolpu Regular member

    Liittynyt:
    03.07.2011
    Viestejä:
    510
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Tosta ysikuuskympistä tuli kyllä aika suosittu prossu.
     
  10. Jone6545

    Jone6545 Member

    Liittynyt:
    25.02.2011
    Viestejä:
    69
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    okei avasin prossun ytimet 960t x4 uusi nimi on x6 1605t no niin poijaat mitäs nyt?
     
  11. Axu_

    Axu_ Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    14.10.2008
    Viestejä:
    9,819
    Kiitokset:
    239
    Pisteet:
    143
    Onnittelut 6-ydinprossusta vaan. :) Ytimien vakaus kannattaa testata Primellä tai Linxillä, jotta tietää niiden varmasti toimivan kunnolla.
     
  12. fallout_

    fallout_ Regular member

    Liittynyt:
    05.08.2007
    Viestejä:
    603
    Kiitokset:
    4
    Pisteet:
    28
    Primeä vaan yöksi päälle. Aika yleistä taitaa olla epävakaus rasituksessa noiden core unlock kikkailuiden jälkeen. Tähän auttaa jännitteiden nosto. Monesti taas uudet ytimet ja korkeammat voltit nostavat lämpöjä sen verran paljon, että uusi jäähy voi olla kans hyvä idea.

    E: Niin ja tarkkaile varsinkin niiden uusien ytimien lämpöjä, sillä ihan syystäkin ne on siellä tehtaalla suljettu. Itse luin joskus, että osa ytimistä oli AMD:n prossuissa käynyt selvästi muita kuumempina. Syyksi paljastui sitten ytimien availu, jolloin joku avatuista ytimistä alkoi keittää ja teki koneesta epävakaan. HWMonitor ja Core Temp on näppäriä softia lämpöjen mittauksiin prossuista.
     
    Viimeksi muokattu: 13.03.2012
  13. Jone6545

    Jone6545 Member

    Liittynyt:
    25.02.2011
    Viestejä:
    69
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Nytten olen kellotanut 3,8mgz ja ei tuo vielä näy missään kerran buuttasi kun laitoin 4mgz nyt ainakin toimii.
     
    Viimeksi muokattu: 13.03.2012
  14. daolpu

    daolpu Regular member

    Liittynyt:
    03.07.2011
    Viestejä:
    510
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Ite kun olin unlockannu oman 960T:n, niin samalla katosi kyllä kaikki prossuun viittaavat lämmöt, paitsi tämä "yleislämpötila" prossusta. Eli ei näy erikseen ytimien lämpöjä.
     
  15. Axu_

    Axu_ Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    14.10.2008
    Viestejä:
    9,819
    Kiitokset:
    239
    Pisteet:
    143
    Tarkotat varmaan gigahertsi (GHz)? :) Millä emolla, jännitteellä ja lämmöillä 960T kulkee 4 GHz? Ihan mielenkiinnosta siis kyselen. :)
     
  16. Jone6545

    Jone6545 Member

    Liittynyt:
    25.02.2011
    Viestejä:
    69
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    no joo wiissywesipäissän 3,8ghz no nämä on ihan uusia vehkeitä näissä on nyt kaikenlaista turbo overlog systeemeejä on kaikki mallia uusi en jaksa tämän enempää antaa enkä voi tietoa näistä uusista tuotteista ja ei nuo lämmöt ole noussu mihihinkän pitää vielä testata kun pelaa että buuttaako.emo asus m4a88t-m/usb3 club 6850 apacer 4gt muistit ja se corsair 600w ja vielä tuo 6850 on overlog sama tulos kuin 6870 näin mennään tästä on testit jopa parempi 6850 mark testissä jossain osa alueella.miksi maksaa turhasta?
     
    Viimeksi muokattu: 13.03.2012
  17. fallout_

    fallout_ Regular member

    Liittynyt:
    05.08.2007
    Viestejä:
    603
    Kiitokset:
    4
    Pisteet:
    28
    Vähän saa panostaa oikeinkirjoitukseen.

    Siis 960T menee kuudella ytimellä @ 3.8GHz ilman lämpöjen nousua? Milläs lämmöillä se nyt sitten on rasituksessa? Mikä prossujäähy sulla on? Itsekkin ihan mielenkiinnosta kyselen.
     
  18. _kooma_

    _kooma_ Active member

    Liittynyt:
    28.06.2007
    Viestejä:
    2,051
    Kiitokset:
    29
    Pisteet:
    78
    Anteeksi kauheasti, mutta toi teksti on karmeaa luettavaa. Itsellänikin tulee usein kirjoitusvirheitä ja varsinkin yhdys-sanoissa on itselläni ongelmia, mutta yritä nyt sinä sentään käytttää pilkkua ja pistettä. Pitemmissä vedoissa voit myös koettaa ns.palstoittaa tekstiä, mukavampi lukea, ja täten saat varmasti helpommin vastauksia kysymyksiisi.

    Mutta juuh, minuakin kiinnostaa että millä olet vakauden testannut, pelkkä buutti Winukkaan ei kerro vakaudesta mitään. Lämpöjä voi olla vaikea seurata, varsinkin noilla prossuilla mistä ovat ytimet avattu, usein ohjelmat eivät enään lue niiden lämpöjä.
    Tästä ei kuitenkaan pitäisi olla kovin suurta haittaa mikäli käytössä on laadukas cooleri, etkä anna liiaksi volttia prossulle.
    Liika voltitus useimmiten aiheuttaa epävakauden lisäksi mahdollisia prosessoreiden tuhoutumisia. Veikkaisin että jokin 1.55V alkaa olemaan sellainen maksimi volttien määrä noille Phenomeille, ja noilla jänöillä on sitten ihan oman mielenterveyden kannalta järkevää omistaa kunnolinen cooleri prossulle, ja muutoinkin kotelossa on hyvä olla kunnollinen ilmankierto.

    Kellotattesaa useimmiten myös emolevyn "north bridge" saattaa käydä lämpimänä. Ja kellotukseen vaikuttaa prosessorin lisäksi tietenkin paljolti myös emolevyn virransyöttö ja sen toteutus jäähdytyksineen.
    Itse huomasin omalla Phenom setilläni asian siten että, huonosti tuuletetussa kopassa itse emolevy ei pysynyt vakaana, vaan virransyötön kuumentuessa se kaatoi koneen. Nykyisessä kotelossa, jossa olen asiaan kiinnittänyt enemmän huomiota, kellottaminen on helpottui joitakin prosentteja. Toisin sanoen, prosessorin kellottuvuuteen vaikuttaa myös erittäin paljon emolevyn ominaisuudet, prosessorin jäähdytyksen ohella.
     
  19. RatCon

    RatCon Senior member

    Liittynyt:
    18.01.2010
    Viestejä:
    9,502
    Kiitokset:
    574
    Pisteet:
    193
    Voi mennäkkin, jos 3,8Ghz ei tarvi voltteja nostaa. Sitten kun voltteja nostetaan, alkaa lämpöä kertyä.
     
  20. Whatta Heck

    Whatta Heck Senior member

    Liittynyt:
    16.09.2011
    Viestejä:
    10,261
    Kiitokset:
    1,291
    Pisteet:
    243
    Tuntuu kyllä mahdolliselta, pienin varauksin toki... Oma X4 955BE C3 huilailee 3.9GHz ja jännittet "auto" - asennossa. On vieläpä asuksen emolta Epu - engine päällä jolloin masiinan saa tosi hiljaiseksi. Koneella ei pelailla joten helpolla pääsee. Muutamat systeemit päällä + videosieppari (dazzle dvc100) niin lämmöt jotain 40 astetta.

    e. Coolerina ac 7 rääpäle.
     
    Viimeksi muokattu: 16.03.2012
  21. Justimus

    Justimus Regular member

    Liittynyt:
    06.11.2011
    Viestejä:
    267
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
Viestiketjun tila:
Viestiketju on suljettu.

Jaa tämä sivu