1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Satasen prossut - Ja yleinen AMD/Intel-ketju

Viestiketju PC:n rautaan liittyvä keskustelu -osiossa. Ketjun avasi Axu_ 09.02.2012.

Viestiketjun tila:
Viestiketju on suljettu.
  1. rick79

rick79 Senior member

Kiitokset:
    547
    Pisteet:
    193
    Miten kone voi mitään rouskuttaa ku täällä jatkuvasti vollotetaan ettei pelit ees pyöri nykykoneilla :D no laitappa sinne taustalle joku 4k-video renderöintiin vielä... Ei helevetti aina vaan paranee nää jutut.

2.  
  3. wwallu

wwallu Senior member

Kiitokset:
    3,876
    Pisteet:
    243
    On se surkeeta jos vuoden 2015 pc ei kykene minkäänlaiseen moniajoon. Jos siltä tuntuu niin ostaa vaikka AMD:n 8-ytimisen niin elämä helpottaa kummasti. Kerran se vain kirpaisee.

4. rick79

rick79 Senior member

Kiitokset:
    547
    Pisteet:
    193
    Ihan oikeesti? Meinaat että kun ostaa markkinoiden altavastaajana olevan muutaman vuoden vanhan prossun niin se helpottaa tilannetta? Miks mä semmosta haluisin kun parempia löytyy tusinan verran heti? Henk.koht koske amd:n prossuihin pitkällä tikullakaan enää. Niitä on ollu ihan liikaa omissa kokoonpanoissa ja aina on saanu pettyä

Themu kiitti tästä.
  5. wwallu

wwallu Senior member

Kiitokset:
    3,876
    Pisteet:
    243
    Jotainhan sitä on keksittävä jos suksi ei luista. 8320:llä voit helposti tehdä neljää hommaa siinä missä nykyprossullasi yhtä.

6. rick79

rick79 Senior member

Kiitokset:
    547
    Pisteet:
    193
    Ei mun suksen luistossa oo ongelmia. Kone toimii siinä mihin sitä käytän. (cad, sekvensserisoftat, jne). Ja kuten oon aiemmin sanonu niin käytäntö on osottanu että nykyinen kokoonpano pieksee entisen six-core amd:n ruoskan mennen tullen nopeudessa ja vakaudessa.. Joten miks helvetissä tahtoisin palata bsodien, kaatumisien, jäätymisten, sun muiden ongelmien aikaan? No Way

7. wwallu

wwallu Senior member

Kiitokset:
    3,876
    Pisteet:
    243
    Jos et tehokäyttäjäksi mieli niin turha tosiaankaan vaihtaa. Vaikka ei koneesi kyllä toimivaa AMD:n sixcore-laitteistoa mihinkään piekse.

8. *Trinity*

*Trinity* Senior member

Kiitokset:
    1,255
    Pisteet:
    223

wwallu kiitti tästä.
  9. rick79

rick79 Senior member

Kiitokset:
    547
    Pisteet:
    193
    En tahtos rikkoo sun kiiltokuvaa amd:n laitteista mut kyl se vaan pesee vanhan koneen mennen tullen. Ei enää odotteluja, ei enää softien jekittämistä, jne. Vaan kaikki toimii niinku pitää.

Se toimiminen ei aina liity mielikuviin ja kuvitelmiin. Empiirinen kokemus kertoo huomattavasti enemmän.

10. wwallu

wwallu Senior member

Kiitokset:
    3,876
    Pisteet:
    243
    Mullakin on meinannut mennä hermo kaatuiluun ja jäätyilyyn sekä Intelin että AMD:n koneilla. Kummassakin tapauksessa vikapääksi osoittautui perskiven emolevy. Prossu ei sellaista aiheuta.

11. ajaJako

ajaJako Active member

Kiitokset:
    330
    Pisteet:
    93
    Temperatures Package

12. Darkening

Darkening Regular member

Kiitokset:
    25
    Pisteet:
    38
    Ei multa ole tässä threadissa kylläkään mitään kysytty.

13. rick79

rick79 Senior member

Kiitokset:
    547
    Pisteet:
    193
    Eipä oo mulla ollu perskiven emoja. Kolme eri asusta on ollu ja tuntus oudolle että ne kaikki ois ollu paskana...

Voi voi.. En ny halunnu et menetät yöunia tän takia..

14. RatCon

RatCon Senior member

Kiitokset:
    574
    Pisteet:
    193
    Huoh, et vaan suostu ymmärtämään vaan jankkaat vastaan. Kuten aiemmin sanoin, sulla ei ole kuin ääripäitä. Mistään muusta ei voida keskustella.

Antaa olla jos et osaa ymmärtää.

Eikö ?

Kokoajan kysyin tohon vastausta.

15. wwallu

wwallu Senior member

Kiitokset:
    3,876
    Pisteet:
    243
    Kolme emoa samalle prossulle? Ei sitten löytynyt mieleistä? Vika voi olla powerissa, muistissa tai missä vain. Eikä rikkinäinen prossukaan ihan täysi mahdottomuus ole.

16. jartar

jartar Senior member

Kiitokset:
    111
    Pisteet:
    143
    Ennenkuin jatketaan keskustelua niin mitä alkuperäisessä viestissä tarkoitit? Ehtoja kun tuntuu tulevan kokoajan lisää. Jos yhtä paljon on panostettu niin nopeus sama. Aika loogista?
    Nyt kilpailijan mustamaalaaminen on fakta. Yritän pitää asialinjalla mutta vaikeaa on kun sun perustelut tätä luokkaa.
    Eli takapuolesta tuleva tuotoskin on hyvää jos sen saa tarpeeksi halvalla. Mun mielestä sonta on sontaa. Vapaassa maassa saat toki olla eri mieltä, mutta totuus ei muutu.
    Alan noita miettimään siinä vaiheessa kun mut palkataan pomoksi Sonylle tai Microsoftille. Siihen asti riittää kun tiedän niiden tyrineen kunnolla ja AMD:n toimittaneet roska komponentteja.
    Nyt nettiadressitkin ovat kiistämättömiä todisteita ja faktaa. Tuossa faktaa
    http://www.adressit.com/merimetsot_metsastettaviksi
    Eli sun mielestä kaikki on oletuksena syyllisiä. En ymmärrä sinua ja tuskin kovin moni muukaan. Parempi varmasti jättää keskustelu tähän?
    Olisiko mahdollista lopettaa riidan haastaminen?

17. rick79

rick79 Senior member

Kiitokset:
    547
    Pisteet:
    193
    3 emoa, 4 eri phenomia, pari eri virtistä ja 2-3 eri muistikittiä., et nyt viittis yrittää tietää mun kokoonpanoista ja niiden toimivuudesta, tai lähinnä toimimattomuudesta, enemmän kuin minä

18. Darkening

Darkening Regular member

Kiitokset:
    25
    Pisteet:
    38
    Ok, vaadit vastauksia netissä. En tosin tarkalleen tiedä mihin mutta ilmeisesti ultimaattisinta totuutta tehokäyttö-termin määritelmälle mikä on lähinnä peruja jostain ysäri MB:n huvittavista journalistisista kömmähdyksistä, jossa lehteä on toimittaneet lähinnä kouluttautumattomat lukioikäiset pätemisentarpeiset ja maailmaa näkemättömät nuorukaiset kun 80-luvun (tai 80-luvulla) ammattilaiset lopettivat lehteen kirjoittamasta harrastuksekseen ja ysärinä kaikki oli muutenkin niin murroksessa, itse MIKRObittikin.

19. RatCon

RatCon Senior member

Kiitokset:
    574
    Pisteet:
    193
    Kuten huomaat, jälleen puhut paljon mutta et sano mitään. Kysyin kumpi en enemmän tehokäytön suuntaan. En missään vaiheessa väittänyt että pelikäyttö on 100% tehokäyttöä, vai väitinkö ?

E:
    Ja mikäli tehtäis peli joka kuluttaa tolkuttoman paljon eri fysiikkamallinnuksia, on se käytönnössä tehokäyttöä kun tarkastellaan mitä ohjelman sisällä tapahtuu. DayZ ei tähän kelpaa, kun kyseessä on valmiiksi buginen beta tason peli jota ei voi sanoa valmiiksi.

Tietenkään sun kaaliin ei mahdu se, että sanojen merkitykset muuttuu, etkä hyväksy tehokäytöksi muuta kuin sen minkä itse asiaksi nielet.

http://readme.fi/product.php?isbn=9789522209122

iPadillä tehokäyttöä, mee valittamaan julkaisijalle että käyttävät sanaa väärin ? Vai googlaanko 100 muuta linkkiä missä mainitaan tehokäyttö ? Eiks koko maailma oo väärässä mutta sä oikeessa ?

Viimeksi muokattu: 24.08.2015
    Darkening kiitti tästä.
  20. Darkening

Darkening Regular member

Kiitokset:
    25
    Pisteet:
    38
    Miten niin huomaan? Mistä mun pitäis huomata tai tulkita moinen asianlaita?

Mitä et? Mitkä ne vaihtoehdot oli edes? En minä ole sinun sanonut väittäneen että pelikäyttö on täydellistä tehokäyttöä enkä puhunut pelikäytöstä mitään.

Mutta Coret ei ole 100% kuormasta 8h päivässä esim. Jää paljon käyttämätöntä tehoa.

Ok, no peliharrastekäyttö nyt ei olekkaan tehokäyttöä muutenkaan joten pelit ei kelpaa. :)

Ironista kun itse olet journalistisen kömmähdyksen puolella joka on peräisin ysäriltä.

Joku linkki? Ok..en lukenut koska ei referointia eikä esitettyä argumenttia. Googlaa vaan linkkejä tänne, sen lisäksi keitä mulle kahvit, tee ruoat ja käy töissäkin samalla.

21. Themu

Themu Active member

Kiitokset:
    85
    Pisteet:
    78
    Mielestäni ''tehokäyttö'' ei koske mitenkään peli/viihdekäyttöä, vaan tuottavaa käyttöä esim töitä. Sana teho voi hämätä joitakin että se viittaisi maksimaaliseen suorituskykyyn.

Viestiketjun tila:
Viestiketju on suljettu.

Jaa tämä sivu