1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Sapphire Radeon x800GT

Viestiketju Näytönohjaimet - Apua, kokemuksia ja vinkkejä -osiossa. Ketjun avasi Magiz 14.01.2006.

1. Drizzt^^

Drizzt^^ Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    GT:lle saattas riittää, mutta ei varmaan XT:lle.
    Sillä wattimäärällä on hyvin vähän tekemistä sen powerin todellisen tehon kanssa. Hyvä 350W poweri on parempi ku merkiton 500W.
    Se sun kaveris on huijannu sua ihan kybällä. Toi muisti maksoi 4 vuotta sitten varmasti yli 100€, mutta nykyään nopeamman samankokoisen palikan saa ~25 eurolla http://www.mbnet.fi/hintaseuranta/tuote.aspx/7867

2.  
  3. Magiz

Magiz Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    kiitos selvennyksistä. :) kotiin saattaa tulla myös X800XL kortti. millasia kokemuksia siitä on?

anteeksi niille, joita ärsyttää tämä mun jatkuva kysely, mutta kun en täysin tietämättömänä halua lähteä mitään ostamaan.

4. Drizzt^^

Drizzt^^ Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Ihan hyvä kortti.
    Kyselyä & vastaamista vartenhan foorumit ovat.

5. Magiz

Magiz Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
  6. Drizzt^^

Drizzt^^ Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Tuossa Nexuksessa ei taida olla kuin +12V@16A, joten ei kuulosta oikein hyvältä.

Mulla on itellä Antec TrueBlue 480W, josta löytyy +12V@28A. Huomattavasti enemmän pitäs löytyä tehoa tästä. Hintakaan ei ole enää kovin paha (itse maksoin 124€) http://www.bdog.fi/cgi-bin/netstore/tuote.pl?tuote=0187912306578

7. Magiz

Magiz Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    oletettavasti sillä powerilla ei ole niin väliä, että se voisi olla liian suuri? vaiko? eli voisin huoletta laittaa koneeseeni tuollaisen powerin kiinni?

8. Hezusch

Hezusch Guest

Juuh eihän tuo Nexus mikään huippu poweri ole. Itselläni kuitenki riittävä tuossa alla näkyvälle kokoonpanolle.

9. Drizzt^^

Drizzt^^ Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Ei oo mitään väliä, vaikka olisi 600W. Osat ottaa vaan powerista vain sen verran mitä tarvitsevat, poweri ei "työnnä" sitä virtaa osille, vaan osat ottavat itse.

10. Magiz

Magiz Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    selvä homma. varrmaankin tuollaista sitten lähden tilailemaan, jos ei tuleva näytönohjain kortti tykkää tänhetkisestä powerista.

11. tpeltoni

tpeltoni Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    näyttiksestä vielä sen verran että tilasin n.19tuntia ennemmin ja muka vielä oli myynnissä mutta saas nähdä kuinka käy...menikö eget mopen persiihin..mutta samalla firmalla on saphirelta uutuus x850xtpe n320€ samasta firmasta. jos ei asusta ala kuulumaan niin vaihdanpi siihen..

12. Magiz

Magiz Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    siis mikä firma, ja mihin väylään? ei nimittäin mistään saa oletettavasti AGP-väylään noin halvalla. tai sitten en ole katsonut tarpeeksi tarkkaan.

13. tpeltoni

tpeltoni Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Eipä ollu näyttistä ja pitää vaihtaa toiseen voi p.. Muistinpa tietysti väärin hinta on 357.55 http://www.eurologic.fi melko kallis. :(

14. Magiz

Magiz Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    joo tuonne eurologiciin tulee aina vähän väliä noita uutuuksia, jotka maksaa paljon. tosin nyt siellä on uutuutena tommonen kortti, joka maksaa 450€. AGP-väylään ei ole varmaankaan mitään järkeä ostaa noin kallista korttia.

mutta: nyt on mulle kohtapuoliin tulossa Club 3D Radeon X800XL näytönohjain kortti. sillä pärjäänkin sitten taas vähän aikaa. :) jos nyt mun kone tykkää siitä kortista, että poweri riittää yms. katsoo nyt, kortti on kuitenkin nyt tulossa. :)

15. AnaXi

AnaXi Guest

elikkäs artikkelissa on hirveesti asiaa tosta virtalähteestä. niin minkä verran esim. 12V väylästä pitäs lähtee sit niit ampeereja et ne riittäs Shapphire radeon X800GT:lle?

niin siis itsehän olen ostamassa tota kyseistä ohjainta.

Moderaattorin viimeksi muokkaama: 16.01.2006
  16. Hezusch

Hezusch Guest

17. Magiz

Magiz Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    (suunnatonta kiroilun vauhkoituneisuutta, sukkelin sanakääntein ja kovalla volyymillä)

eli tilanne on nyt se, että Club 3D Radeon x800xl näytönohjainkortti kosahtelee nykyisellä powerillani. harmillista etten sanoisi. nyt sitten mietinkin että minä powerin pistän tilaukseen. nexus 400W verkkokaupasta 86€. lähdenkö tälle linjalle?

18. Hezusch

Hezusch Guest

300W seasonic 12V 18A. Eikä ole kallis (40 euroo) .http://www.mbnet.fi/hintaseuranta/tuote.aspx/31586

Seasonic 430W ja se sitten riittääkin varmasti, tosin hintaakin jo 90 euroo. Tämän ostaisin jos olisin itse poweria etsimässä. http://www.mbnet.fi/hintaseuranta/tuote.aspx/28082

19. Magiz

Magiz Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    joo kattelen noita powereita. ajattelin kuitenkin ensin kokeilla leikkiä ajureilla.

asensin netistä ladatut ati catalystit (catalyst center) ja se heittää bootin jälkeen ruutuun, ettei se pystynyt käynnistymään, ku puuttuu joku JTI debugger?!??

en ymmärrä yhtään mistä on kyse. tätä se valitti vanhankin näytönohjaimen kanssa. oon vähän niinku neuvoton. ajattelin että kaatuilu vois johtua myös ajureista, mutta nyt kun en saa edes tota helvetin catalystia asennettua, alkaa mennä pikkuhiljaa hermot!!!

toi tiedosto joka ei onnistu käynnistymään on joku cli.exe. sen perässä sitten lukee jotain language juttujakin. kertokaa.

20. Hezusch

Hezusch Guest

Process File: cli or cli.exe
    Process Name: ATI Catalyst

Description:
    cli.exe is installed alongside ATI's range of graphics cards with the Catalyst hardware driver range. Installs a easy-to-access taskbar icon for access to diagnostics features. This is a non-essential process. Disabling or enabling this is down to user preference.

Suomentamaan en tällä taidolla rupea, mutta jos sä englannista ymmärrät ni toi löyty googlettamalla.

21. Hezusch

Hezusch Guest

Ainiin... Poista kaikki vanhat ajurit koneeltas ja laita se caatalysti uudelleen. Uskoisin että alkaa toimimaan

Jaa tämä sivu