1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Samsung SyncMaster 226BW 22''

Viestiketju Tietokoneen näytöt -osiossa. Ketjun avasi Sokar80 09.03.2007.

  1. Sokar80

    Sokar80 Regular member

    Liittynyt:
    09.03.2006
    Viestejä:
    2,319
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
  2.  
  3. Rockkis

    Rockkis Member

    Liittynyt:
    27.10.2005
    Viestejä:
    76
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Mitenköhän mahtaisi onnistua kuvan vetäminen vahvarista tähän näyttöön? Vahvarissa on komponentti/komposiitti -lähdöt ja näytössä ilmeisesti DVI-D ja D-sub -tulot.
     
  4. Sokar80

    Sokar80 Regular member

    Liittynyt:
    09.03.2006
    Viestejä:
    2,319
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    uusissa vahvistimissa on HDMI liitimet mut miks ihmeessä haluat vahvarin kiini sulla luutavasti joku video singali siellä kiini ?

    joo tässä on vain nykyaikaiset liittimet eli DVI ja vanha VGA
     
  5. Rockkis

    Rockkis Member

    Liittynyt:
    27.10.2005
    Viestejä:
    76
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Juu telkkarin korvaajaksi alunperin suunnittelin, eli vahvarin kautta olisi tullut xbox, digiboksi ja dvd-soitin näyttöön kiinni. Mutta nyt näyttää siltä, että telkkarista ei tulekkaan luovuttua, joten pitää miettiä tätä hommaa vielä uudelleen..
     
  6. Timo_Ky

    Timo_Ky Member

    Liittynyt:
    12.03.2007
    Viestejä:
    26
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Minun näyttö on myös Samsungin paneelilla, samat merkinnät kuin Sokar80:n näytössä.

    Näyttö on nyt ollut käytössä noin 1,5kk ja olen edelleen erittäin tyytyväinen ostokseeni. Hinta/laatusuhde on kohdallaan!
     
  7. CodecDude

    CodecDude Regular member

    Liittynyt:
    14.10.2004
    Viestejä:
    163
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Noniin nyt sitten sain oman 225bw:n ja olen tässä nyt jo vähän tätä testaillut.
    Melko tyytyväinen olen ollut tähän asti. Ylä- ja alareunoilta vuotaa hieman valoa, muttei häiritsevästi ja alareuna on muuten jonkin verran kirkkaampi kuin yläreuna. Kuolleita pikseleitä ei näyttäisi olevan.

    Mitään nopeaa liikettä en ole vielä testannut, pitää koittaa millaista tällä on pelata. :)

    Onkohan tuo miten yksilöllistä, että alareuna on kirkkaampi kuin yläreuna? Meinaan vaan että oli voinut ehkä pistää takuuseen.
     
  8. Timo_Ky

    Timo_Ky Member

    Liittynyt:
    12.03.2007
    Viestejä:
    26
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Joo, minunkin näytössä on pientä valovuotoa. Se näyttää olevan melko yleinen ominaisuus kaikissa halvemmissa littunäytöissä, merkistä riippumatta. Itse en pidä sitä vikana, samaa valovuotoa oli jo edellisessä 19" näytössäni.

    Jos olisin ostanut jonkun yli 1000 euron hintaluokassa olevan näytön, niin sitten tilanne olisi toinen. Hintaansa nähden olen näyttööni hyvin tyytyväinen.
     
  9. -Rex-

    -Rex- Regular member

    Liittynyt:
    18.03.2005
    Viestejä:
    491
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Täälläkin ollut yhdessä koneessa tuo 226BW ja ei ole valittamista. Itseasiassa tykästyin kyseiseen näyttöön niin paljon, että tulossa on Samsungilta toinenkin eli 275T tähän "ykköskoneeseen". Ja duunin kautta tulee hieman alennusta, ennnekuin joku kysyy :)
     
  10. Sokar80

    Sokar80 Regular member

    Liittynyt:
    09.03.2006
    Viestejä:
    2,319
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Samsung SyncMaster 275T no pistit sitten paremaksi mut 1164 € ei oikein innosta vaikka saisit 50% alee niin en sijoittaisi tft näyttöön noin paljoo no mulla tota varten tykki jos haluaa TOSI isoo pc kuvaa CSS 120" kangaata

    näyttää olevan ihan pätevä vehje ainakin alla olevan arvostelun perusteella

    OCC arvostelu näytöstä

    Some people say big may not be necessarily better. I guess they haven't had the luxury of working with a BIG lcd monitor. In this case, big has definitely been a huge plus in my book. Samsung once again brings a smile to my face and makes friends envious of the toys I get to play with.
     
  11. -Rex-

    -Rex- Regular member

    Liittynyt:
    18.03.2005
    Viestejä:
    491
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    @Sokar80

    Juu no tuli tuo otettua kun asiakas harkitsee tuon näytön käyttöönottoa ja pilottia piti alkaa jonkun tehdä. No tilasin sitten vähän halvemmalla tuon itselleni ja päätin "uhrautua" kokeeksi :)

    Kyllähän se totta on, että jos oikeasti isoa kuvaa haluaa esim. pelatessa niin tykki on järkevin. Kuitenkin itse olen pyrkinyt pitämään tykin vain leffakäytössä, varsinkin sen jälkeen kun 04 jouluna pelailin koko joulun tykillä ja huomasin, että hämärissä kentissä tähtääminen oli vähän v-mäistä ja tuloksena oli päänsärky :)

    Pitää odotella kunhan potilas saapuu niin kirjoitella siitä vaikka pientä infon/testin poikasta sitten, että miltä tuo tuntuu käytössä.
     
  12. PeteTK

    PeteTK Active member

    Liittynyt:
    20.06.2004
    Viestejä:
    3,061
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Tykkiä ei vaan viitsi pitää 24/7 päällä, näyttöä taas voi.
    Toiseksi näytöissä on parempi resoluutio.

     
  13. Sokar80

    Sokar80 Regular member

    Liittynyt:
    09.03.2006
    Viestejä:
    2,319
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    mullakin tykki 90% leffa\TV käytössä joskus tulee lähinnä auto peleja pelattu PS2:sella tai FPS pelit PC:eellä ei oikein onnistu tähtäys vaikeaa
    niin tykin lamput maksaa vielä kohtalaisen paljon 200€ \ 3000h
    niin tarkuutta vaativissa jutuissa tykki ei ole paras mut muuten isoo kuvaa ei päihitä TFT näyttö
    esim PS2(kohta PS3) auto peleihin ja DVD ja TV\digi boxi käytöön 1280x720 on mulle riittävän hyvä
     
  14. -Rex-

    -Rex- Regular member

    Liittynyt:
    18.03.2005
    Viestejä:
    491
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Pääsääntöisesti tämä on totta, mutta kyllähän tuosta tykistäkin irtoaa 1920*1080 (vrt. tuo samsungin 1900*1200). Mutta jos hintaa vertaa niin joka jamppa saa tuon 275T:n kaupasta alle 1200€ kun taas tuollainen FullHD tykki maksaa käytännössä halvimmillaankin sen 3000€ ja siitä ylöspäin sitten merkistä, mallista ja ominaisuuksista riippuen.

    Tämä on toki pitkälti mielipide kysymys, mutta kyllä itse edelleen pelaan pc pelit mieluiten näytöllä (varsinkin kun nyt on aika hyvän kokoinen tulossa) ja leffat/urheilu sitten tykillä. Tv:tä voi sitten katsella plasmalla/lcd:llä.

    EDIT: sitä odotan mielenkiinnolla miten 8800GTX piirtää kuvaa tuolla resolla pelatessa. Eli joko alkaa ahdistaa :)
     
    Viimeksi muokattu: 04.05.2007
  15. Sokar80

    Sokar80 Regular member

    Liittynyt:
    09.03.2006
    Viestejä:
    2,319
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    tarkoitin tarkkuutta en resoluutiota esim SNIPER tähtäyksessä FPS peleissä se on vaikeaa

    olen testannut Optoma HD81 1920x1080 reson tykkiä kun halusin verrata oman 1280x720p ja 1920x1080 välillä musta ei ollut ostamisen arvoinen ainakaan tolla hintaa ohan esim Mitsubishi HC5000 n: 3500€
    kuten itsekkin sanoin niin TV \ DVD käytössä se on 90% joskus auto pelejä tulee pelattua
    ymmärtääkseni se on resoluutio ja tuumakoko yhdessä joka vaikuttaa kuinka paljon tehoa se vie näytön ohjaimelta eikä pelkkä koko koska esim 40" 1366x768 (WXGA) taulu töllössä mun PC toimii hyvin
     
  16. PeteTK

    PeteTK Active member

    Liittynyt:
    20.06.2004
    Viestejä:
    3,061
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Näytön koko ei vaikuta yhtään mitään miten hyvin peli pyörii, vain resoluutio.
     
  17. kirryy

    kirryy Member

    Liittynyt:
    22.02.2007
    Viestejä:
    97
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Vanha näyttö hajos ja tarkotus ois ostaa tämä kyseisen ketjun näyttö.
    On varmaan pakko ostaa uusi näytön ohjain ? en muista/tiedä mikä minulla on nyt..mutta se on 6 vuotta vanha...
     
  18. Sokar80

    Sokar80 Regular member

    Liittynyt:
    09.03.2006
    Viestejä:
    2,319
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    no jos haluat pelata PC pelejä tai leffoja katoon mut netti surfailuun et tarvitse kummosta ja tässä on DVI ja VGA liitin joten "vanhatkin" näytön ohjaimet saa kiini

    netti surffaus ja TV katselu
     
  19. kirryy

    kirryy Member

    Liittynyt:
    22.02.2007
    Viestejä:
    97
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Ois tarkotus kattoa elokuvia aika paljo yms..
    Osaisko joku sanoa mitä ominaisuuksia siinä
    näytönohjaimessa pitäs olla ?
    tai mikä ois just tälle näytölle edullinen ja hyvä vaihtoehto ?
    Kiitos paljo, jos joku jaksaa vastata.
     
    Viimeksi muokattu: 09.05.2007
  20. Porshe

    Porshe Regular member

    Liittynyt:
    01.12.2006
    Viestejä:
    1,111
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
  21. Sokar80

    Sokar80 Regular member

    Liittynyt:
    09.03.2006
    Viestejä:
    2,319
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    64mb näytön ohjain on minimi mutta sillä katsoo hyvin DVD leffoja jos kaikki codekit on asennettu esim K-Lite Mega Codec hyvä media toistin esim VLC mitä ite käytän ainoastaan ja kaikki toimii
    Porshe noi on PCI-E näytön ohjaimia ja luultavasti kirryy:llä on AGP väylä emossa

    no tässä olis yks hyvä Connect3D Radeon 9550 256MB luultavasti sulla on AGP väylä koska PCI-E ei ollut yleinen 4 vuotta sitten

    jos et tiiä mitä koneesi on syönyt niin lataa CPU Z ja katso niin tiedät
     

Jaa tämä sivu