Noi on todennäköisesti kameran CMOS/CCD kennon laiskoja pikseleitä. Tarkkanäköinen huomaa myös valkoisia ja sinisiä häröpikseleitä. Ei siis liity itse näyttöön mitenkään.
Oon lueskellu tätä foorumii tässä muutaman päivän ja tulin siihen tulokseen että ostan 226BW näytön sillä ehdolla että kaupassa näen että näyttö on kuuluisaa Romania mallia. Kävin tänää sitten verkkokaupasta hakemassa ja sain tuollaisen Romaniassa tehdyn kappaleen. Kattelin jo yhden leffan tällä ja valovuodot mun mielestä CRT näyttöön tottuneena häiritsevät ja pistävät silmään. Parempaakaan ei varmaan saa kun kaikissa vuotoja jonkin verran. Mutta mikä pahinta, heti oli uudessa näytössä yksi kuollut pixeli. Tietääkö kukaan ottaisko tuo verkkokauppa vaihtoon tuon näytön? Verkkokaupan sivuilla kyllä lukee "Kolmen vuoden takuu, jossa pikselitakuuehtona vähintään 10 viallista pikseliä.", mutta Samsunghan on ottanut nyt käyttöön Zero Bright Pixel -takuun (http://www.samsung.com/fi/presscenter/samsunglocalpress/samsunglocalpress_20050215_0000098131.asp). Eli Samsungin mukaan pitäisi Verkkokaupan vaihtaa näyttö eikö näin ole. Kumpaankohan kannattaisi ottaa yhteyttä verkkokauppaan vai suoraan Samsungin maahantuojalle?
Itse varmaan viikon päästä pääsen tämän lunastamaan. En usko, että valovuodoista valittamista on verrattuna vanhaan 17" näyttöön. Tosin voi olla, että alkaa osumaan silmään kun lähinnä aina istun pimeässä.
8800Gt 512Mb 700/1000 on kiinni ja hyvin pelittää. Tuli muuten eilen kuriirin kotiintuomana 226BW S-paneelilla ja eroa on kuin yöllä ja päivällä edelliseen C-paneelilla olleeseen näyttöön.
Kävi myös eilen hakemassa kaivopihan Tietoasemalta saman näytön, valmistettu romaniassa, 299€. Syy miksi hain juuri tuolta niin oli nämä mahdolliset vialliset pikselit. Tietoasema lupaa kaikile näytöille "pikseli takuun" eli jos yksikin viallinen niin näyttö vaihdetaan uuteen. Käsittääkseni tuo "Zero Bright Pixel" koskee vain tiettyjä näyttöjä. Itse en ainakaan huomannut Samsungin sivuilla mainintaa että tuo takuu koskisi tätä näyttöä. Mutta kannattaa soitaa suoraan Samsung:in tukeen ja kysyä asiaa, parhaassa tapauksessa vaihtavat näytön.
Siis mitä? en tajunnut tuosta viestistä mitään... Olit siis hakenut tietoasemalta näytön ja haluat palauttaa sen verkkokauppa.comiinko? Laitappa quotet kohdalleen, jos jotain lainailet.
Itse tajusin selvästi, ensimmäisen kappalejaon jälkeen tulee quote. Tosin ne quotet voisi laittaa paikalleen, että kaikki varmasti ymmärtää.
Joo sorry. Kiireellä kirjoitin. Lainauksessa oli rivien välissä tyhjiä rivejä joita korjailin pois ja siinä samalla sain jotenkin tuon sekaisin.
Tuossa oikealla on tuollainen -> nappula mistä pääsee muokkaamaan omia viestejään jos joku menee vituralleen. ^^ Edit. typo.
Kyllähän tuolla sivulla sanotaan että takuu koskee myös tätä näyttöä "Takuu koskee malleja, jotka löytyvät osoitteesta www.samsung.fi kohdasta tuki." Sieltä tuesta löytyy iso liuta eri näyttöjä mukaanlukien tämä.
Hae sieltä etusivulta TFT 20"-30", sieltä malli 275T ja ominaisuudet. Alhaalla takuu kohdassa lukee "Zero Bright Pixel-Takuu", 226BW kohdalla tätä ei lue. Mutta kannattaa kuitenkin varmistaa asia vielä Samsung:lta.
Eilen tilasin netanttilasta 226bw:n. Toivottavasti tulee S-paneelilla. Thumbs up! --Jyrmä PS. Myin just pois 3 kk vanhan Viewsonic vx2240w:n. Älkää vaan missään nimessä ostako sitä.
Itsekkin olen kovasti yrittänyt lähetellä mailia Jimmssille, että saisi sen S-paneelin. Kirjoitin myös, että aika turhaa laittaa mulle sitä C-paneelia, kun saavat sen luultavasti takaisin.
Huomasin juuri mielenkiintoisen jutun. Näytön vasemmassa yläkulmassa kehyksessä lukee näytön malli, omassani lukee SyncMaster 226NW. Näytön takana arvokilvessä lukee kyllä 226BW. Googlella kun haki "226NW" niin suomalaisia osumia ei tullut lainkaan ja englannin kielisiäkin vain muutama, turkkilaisia ja espanjalaisia kylläkin. Noista englannin kielisistä sain selville sen verran että NW-malli on muuten sama kuin BW mutta ilman DVI:tä, tässä omassani on DVI. Esimmäisenä tulee mieleen että Romanialainen kokoonpanija on vahingossa sotkenut osat keskenään, BW:n tullut NW:n kehykset. Onko kellään muulla samanlailla?
Mulle tuli perjantaina samanlainen NW:n kehyksillä oleva 226BW ja Tämäkin kyllä on 226BW takaa katsottuna ja huoltopaneelikin kertoo samaa. klikkaa. Hauska virhe ja tekee meidän näytöistä keräilykappaleita