lueppa nyt se ohje sieltä sivulta että miten sen pitää toimia. Edit. mä en kerkeä enää tänään neuvomaan enempää.
On ja siitä vaan klikkaat sitä punaista pylvästä joka parhaiten sulautuu siihen punaiseen taustaan. Eli et nyt enää etsi mitään harmaata, vaan parasta mahdollista punaisen sävyä. Edit. ja se punainen alue, jossa ne pylväät sijaitsevat ei ole neliön muotoinen, vaan se on suorakulmion muotoinen. ^^
Joo kyl se aika lähelle osuu kattelin aluks tota mitä toi sormi osotti. saa riittää nää valmiit asetukset ku ei niil sävyil niin merkitys pelatessa.
Juu, eihän täs C-Paneelis munkaan mielestä mitään vikaa ole, värit ovat pirun hyvin kohdallaan eikä sinerrä yhtään, meinaan mulla on ollut jo ennenstään C-Paneelilla varustettu Samsung 226BW jonka tilasin Anttilasta, mutta lähetin sen takasin koska siinä sinersi kuva aivan älyttömästi ja värit oli täyttä kuraa, mutta nyt tuli uus verkkokauppa.comista, niin päätin jättää tämän näytön tähän pöydälle oleskelemaan, kun kuvakin on näin hyvä Tuossa hiukan kuvaa vuodoista. http://img219.imageshack.us/my.php?image=img2115qq6.jpg Ja sitten vielä asiaa Spotlessille, eli katoin noita värejä ku olit saanu se kalibroitua pirun hyvin kohilteen ne, teetitkö jonkun väriprofiilin, jota tällä hetkellä käytät ois meinaan ihan mukavaa saada värit noinki hyvin kohdilteen.
Jos löydät nvidian ajureille jotku väri säädöt ni laita linkkii. onks sul minkä atin vai nvidian ajurit. Tossa näky olevan radeonin ajureihi ohjeet.
Tsekkaas tosta mun allekirjotuksest tuo näyttis ni saat vastauksen mitkä ajurit mul on EDIT: Niin Spotless, sähän teit noi gamma säädöt tolle näytölle? Jos voisit heittää noi arvot eri väreille ja samoin myös mitä Brightnessiä ja Contrastia käytät, jos vaan passaa.
olen tässä jo sellaiset puoli vuotta miettinyt että kuinka tämän näytön saisi kalibroitua. olisi mukavaa jos voisi vain käyttää A paneelille tarkoitettua profiilia wincolorissa mutta wincolor herjaa että pitäisi olla windows xp eikä suostu asentumaan. enkä tietenkään ymmärrä noista kalibrointijutuista yhtään mitään. sen kyllä huomasin että täällä: http://www.easyrgb.com/calibrate.php?k0=index.html menivät kaikki värit aivan pieleen
Melkeen vois sanoa, että tyhmää tälläinen että tehdään näyttöjä joissa on niin luja valovuoto, että kuluttajat joutuvat palauttamaan. Menen kyllä riehumaan paikkaan, josta näyttöni tilasin mikäli siinä on noinkin suurta valovuotoa.
Mulla on ainaki iha liia paljo valovuotoo siihe nähde mitä odotin. Pistän kuvaa myöhemmin niin saatte kauhistella. Mut se ei näy kuitenkaa ku konetta käyttää tai siis ei häiritse koneen käyttöä. s-paneeliksi aika kakka mutta kuvanlaatu on hyvä silti.
Mun näyttö oli suoraa paketista kaivettuna tällainen: Suoraa paketista, pari tuntia päällä. Ja parin päivän päästä: 70-80h käytön jälkeen. Tuossa vaiheessa napsahti ja lähti takaisin kun kerran väritkin oli päin puota ja ruudussa oli myös vahva sinisen dominanssi.
Hyh hyh, näytti kyl aika pahalta noi vuodot jo parin päivän päästä, mulla vaan on pienemmät vuodot mitä kauemmin ollu näyttö päällä
tälläiseltä näyttää oma A paneelini: http://img253.imageshack.us/img253/5082/nyttwp5.jpg valovuotoa ei mielestäni mitenkään hirveästi ole, ainakaan häiritsevästi (ps. ylivoimainen nokia kuvanlaatu)
En saa NetAnttilasta viime viikolla tilaamastani C-paneelisesta näytöstä kalibroimallakaan harmaiden sävyjen sinisyytä pois, joten: Soitin ensin NetAnttilan takuuhuoltoon, jossa kerrottiin vain, että Powermill hoita Samsungin huollot ja takuun. (Jonka jo tiesinkin.) Vaihtoehdoksi anttila antoi vielä sen 14pvä:n vaihto ja palautusoikeuden, jolloin mun olisi pitänyt lähettää näyttö asiakaspalautuksena heille ja he olisivat sitten lähettäneet mulle uuden tilalle. Soitin kuitenkin Powermilliin ja kerroin kuinka mun Slovakiassa valmistettu Chi Mei:n C-paneelilla oleva näyttö sinertää ja en millään meinaa saada harmaita sävyjä ja mustavalkosia valokuvia tehtyä/muokattua, koska kaikki harmaan sävyt sinertää, vaikka kuinka kalibroisi. Tuloksena tuosta puhelinsoitosta oli se, että kuriiri tuo mulle kotiin tällä viikolla uuden näytön ja vie tämän "vanhan" näytön mukanaan. ^^ Toivottavasti nyt tulee s-paneelilla ja valmiiiksi kalibroituna. Tässä näytössä oli kyllä "out of the box" värit niin pers**llään kun olla ja voi.. :/ Jos sieltä vielä tulee C-paneelilla ja värit yhtä siniset, niin palautan senkin ja ostan jonkun muun valmistajan 22". ^^ Laitoin vielä mailissa Powermill:iin laskun kun pyysivät sitä ja kirjotin mukaan pyynnön varaston pojille, että laittaisivat mulle tulemaan Romaniassa valmistetun näytön, jossa mitä todennäköisimmin on se Samsungin oma S-paneeli.
Mulla nyt tämmöinen http://www.saunalahti.fi/mattpie/bw226.jpg pitäisi olla Romaniassa valmistettu s-paneeli ja on NetAnttilasta ostettu. Ollut nyt käytössä 4kk. Takuu ei taida kattaa noita valovuotoja. Ei ne kyllä ole minua häirinneet.
Itse lähetin suoraa palautuksena Anttilalle ja purin kaupan.. Sinänsä ärsyttävää kun puolet tyypeistä on saanut anttilasta Romania paneelin ja puolet Slovakia paneelin.. Toisaalta noissa Romania paneeleissa on näyttäny olevan pahemmat valovuodot kun siinä mun entisessä Chi Mei Slovakia paneelissa oli aluksi. Ihme arpomista. Itse etsin tasalaatuisemman näytön seuraavaksi.
Tarkotatko siis että valmistusmaa on eri, mutta paneeli sama. Sen vain huomasin että S-Paneeli löytyy sekä Slovakialaisesta sekä Romanialaisesta 226BW :stä
Ihan hyvältä näyttää, pieni tunnelmavalaistus kun näyttö kiinni. Ei pitäisi haitata mitenkään, jossei tule värivirheitä. E: Ajatus meni, typo.