1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Samsung SyncMaster 226BW 22''

Viestiketju Tietokoneen näytöt -osiossa. Ketjun avasi Sokar80 09.03.2007.

1. PcTommi

PcTommi Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Kävin itse ostamassa tämän näytön Kodin1:stä eilen, 299e. Kuolasin tämän perään jo silloin, kun tämä julkaistiin, mutta nyt vasta ostin, kun todella alkoi käydä 17" Dellin TFT liian pieneksi.

Olen tätä ketjua lueskellut aikoinaan, mutta en enää kaupassa muistanut tuota paneelihommaa. Itselleni ei sattunut kohdalle Samsungin paneelia.

Melko tyytyväinen olen tähän. Mielestäni kuva on melkosen hyvä, valovuotoa on melko vähän yläreunassa. Tuota itseasiassa vähän pelästyinkin, mutta sitten luin, että tämä on yleistä. Kaverin luona kävin heti testaamassa, hänellä on tuo uudempi malli tästä näytöstä, missä on kaareva alareuna (mallia en muista). Hänen näytössään yläreunassa näkyi sinertävä alue paljon paremmin kuin minulla, eikä hän ole siihen itse ennen kiinnittänyt huomiota.

Mutta tosiaan valovuoto on todella vähäistä näytössäni, eikä ainakaan vielä häiritse edes elokuvia/telkkaria katsoessa. Tyytyväinen olen.

2.  
  3. Exent

Exent Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Taisi tuo "skaalailu" johtua tuosta pixelshiftistä jonka olin pistänyt päälle tuolta piilotetusta menusta. Mitään skaalailua ei siis ilmeisesti tapahtanut vaan näyttö siirteli kuvaa pixelin verran ajoittain laidasta laitaan. LCD:ssä ei varmaan ole kuvan kiinni palamisen vaaraa yhtä paljon kuin plasmassa, vai oliko se toisin päin?

4. Barco

Barco Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Haettiin äsken Palokan Kodin1:stä pari 226BW:tä, sinne oli viime viikolla tullut erä Romanialaisia S-paneelisia (huoltovalikon mukaan). Kummassakaan ei ole kuolleita pikseleitä eikä valovuotoa.

Kohtuu hyvältä tuo näyttää, lähinnä harmaa musta ja digitv:n palikat ahdistaa. Myös tuolle virtanapin valolle täytyy keksiä jotain.

Voitto-Aulis

5. Matti7474

Matti7474 Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Itse myös kyseisen näytön ostoa harkitsemassa ja tuli mieleen, että jaksaako alla oleva kokoonpano pyörittää kuvaa kyseisellä näytöllä sujuvasti työpöytä & nettiselailu käytössä? Eli pyöriikö kuva näytön natiiviresoluutiolla sulavasti vai joudunko käyttämään 1280*1024 resoa?

AMD Athlon 64 3000+, Gerforce 6600 Gt, 1 Gb Ram, Asus A8N Sli-Deluxe

6. Tiiffi

Tiiffi Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Työpöytä kikkailussa ei mitään ongelmaa..
    Peleissä ei mitään toivoa.

7. M4kko

M4kko Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Kyllä se työpöytäkäytössä pyörii mutta tuskin pelaamisesta kannattaa haaveilla.

8. Matti7474

Matti7474 Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Joo kiitoksia tiedosta. Uutta konettakin olen haaveillut ja ajattelin uusien komponenttien markkinoilletuloa odotellessa ostaa näytön jo etukäteen silmäniloksi. Enään mietinnässä että valitsenko Samsungin vaiko kenties BenQ

Viimeksi muokattu: 30.01.2008
  9. ese85

ese85 Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Äsken kävin ja päräytin (laitevertailun perusteella) itelleni uuden näytön. Eli kertokaas silleen ihan simppelisti ja selkokielellä, että miten vaikuttaa nyt tuol paneeli-juttu..porukka puhuu jotain C-paneelista yms. Ja sit kans haluisin tietää sellasen asian, et tää vasteaika kun on 2ms niin pitäisikö sit niinku kyny ja ym. FPS pelit rullata smoothisti ilman "huuruuntunutta" kuvaa, koska faijan luona käydessä huomasin kynyä pelatessa, et kovat liikkeet sillä tavalla vaikuttaa, et menee vähä suttuseks se kuva..kertokaas joku datamarsu mulle ku tää täällä ei oikeen tiedä :E

10. ese85

ese85 Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Juuh ja siis kyse oli juuri tästä samsung syncmaster 226BW nimisestä näytöstä.

11. k0jootti

k0jootti Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    2ms viivettä et huomaa missään, tietysti enemmän vaikuttaa input lag, mutta ei sekään liian suuri ole siihen kynttään.
    C- ja A-paneelit on tosiaan ne huonoimmat, mutta voi olla että saat hyvän C-paneelisen näytön, jolloin sen ja S-paneelin välillä ei ole paljoakaan eroa. Mikäli näytössä on paljon valovuotoa, musta ei ole mustaa tai kuolleita pikseleitä niin lähetä takuuseen.

12. ese85

ese85 Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Hieno homma! hattua nostelen ja kiittelen!

13. Vekara

Vekara Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Tämän paneeli arvonnan takia hieman arastelin tämän näytön ostoa. Päätin kuitenkin rohkaistua kun selvisi että liikkeen(Oulun Serv-it) kaikki paneelit oli Romaniasta.

Täytyy sanoa että olen kyllä tyytyväinen. Värit ovat selvät ja kirkaat.Eikä ole kuolleita pikseleita. Hieman on alareunan tuntumassa valovuotoa mutta se menoa haittaa.

Näyttö on valmistettu Romaniassa tammikuussa 2008. Tarroista tai huoltovalikosta puuttuu tieto paneelin tyypistä. Huoltvalikossa on kyllä teksti M-ME22HDCAA-1002.

Tarkoittaako tuo CAA varmasti että kyseessä on s-paneeli?

Viimeksi muokattu: 04.02.2008
  14. Quiote

Quiote Moderator Ylläpitäjä

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Itseni lisäksi moni täällä ja muualla on päätynyt tuohon tulokseen, joten voit ylpeänä kerskua s-paneelilla :)

15. cLonx

cLonx Active member

Kiitokset:
    4
    Pisteet:
    68
    Kumpikohan parempi vaihtoehto kun kohta puolin vanhan 17" TFTn tilalle uutta 22" näyttöä ostelisin; BenQ vai Samsung?

16. Vekara

Vekara Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    No selvä homma. Minäpä lähden kerskumaan.

17. Vekara

Vekara Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Kumpikin on varmasti hyvä. Samsungi on vaan omasta mielestäni paljon komeampi. Samsungin kanssa vain on tämä paneelin hommeli, josta pääset varmasti jonkimmoiseen selvyyteen lukemalla tätä viestiketjua taaksepäin.

18. Quiote

Quiote Moderator Ylläpitäjä

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Eli ketkut samsunkin pojjat myy tätä näyttöä kolmella paneelilla, joista vain yksi on samsungin oma, se "myyttinen s-paneeli". jota kaikki hamuaa. Muut ovat sitten tavalla tai toisella huonompia, ihan paneelista riippuen.

19. Porshe

Porshe Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Aijai ;D Kävelin postista tänään pihalle ja luin paketin kyljestä made in romania. :p Saavuin kotiin, avasin paketin, kokosin näytön, liitin sen koneeseen, avasin sen source valikon ja se paljasti näytön S-paneeliseksi. Näyttö ostettu verkkokauppa.comista :D

20. M4kko

M4kko Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Kaverinikin onnistui saamaan S-paneelilla varustetun version ja kävin tänään katsomassa sitä. Ei sekään paneeli autuaaksi tee varsinkaan tehdasasetuksilla. Itse olen paljon tyytyväisempi oman c-paneelini väreihin jotka itse olen kalibroinut. En sitten tiedä millaisen häikäisevän kuvaelämyksen tuolla "paremmalla" paneelilla onnistuu saamaan, mutta ainut heikkous jonka löysin omastani verrattuna s-paneeliin oli melko suuri valovuoto. Toisaalta oma valovuotoni häviää lähes kokonaan <50% brightnesin jälkeen.

Viimeksi muokattu: 04.02.2008
  21. Tiiffi

Tiiffi Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Mitkään näistä uusista paneeleista ei enää vastaa sitä mikä alkuperäinen S-Paneeli oli.

Kaikissa suurinpiirtein samat viat, Värit päin v****a ja valovuotoja.

Samsung on tainnut sekoittaa loputkin paneelien merkinnöistä.

Itse en ainakaan hetkeen koske Samsungin romuihin.. sen verta paskanmaku jäi suuhun edellisestä tapauksesta.

Odotellen parempia näyttöjä....

Jaa tämä sivu