1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Samsung SyncMaster 226BW 22''

Viestiketju Tietokoneen näytöt -osiossa. Ketjun avasi Sokar80 09.03.2007.

1. camoon

camoon Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Ei 226BW:n näyttöä pysty kallistamaan, tai edes korkeutta säätämään. Kun taas HP Pavilion 2207:ssä, jota olen harkinnut, speksit kertoo:

"Näytön kääntökulma: Kääntö, kallistuskulma –5–+30 astetta, korkeudensäätö 37,1–48,1 cm (11 cm:n alue) ja näytön 90 % kääntö"

Viimeksi muokattu: 22.01.2008
  2.  
  3. Jahmoon

Jahmoon Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Tilasin viime viikolla kys. näytön Verkkokauppa.comista. C-paneelihan se sieltä tuli, vaikka tilauksessa olin pyytänyt S-paneelia. Noh, soitosta Verkkokauppaan ei juuri ollut apua. Sanoivat, etteivät voi tietää, millä paneelilla näytöt ovat varustettu. Powermillissä taas sanottiin asian olevan liikkeen ja asiakkaan välinen asia, eivätkä voi vaihtaa näyttöä ilman Samsungin hyväksymistä.

Musta näyttö vaikuttaa loistavalta, vaikka C-paneeli onkin. Vertailukohtana entinen crt. Vielä kun nuo edellä olleet väriasetukset pisti, en näe muuta vikaa kuin hieman valovuotoa yläreunassa. Ei kuitenkaan läheskään niin paljon, mitä tässä ketjussa on nähnyt.

Eli suurta syytä en näe vaihtamiseen, mutta olisiko S-paneeli todellakin niin paljon parempi, että vielä pitäisi yrittää, ja miten tuo onnistuisi?

4. M4kko

M4kko Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Jep tilattua tuli itsekkin tietoasemasta henk.koht.
    Itse olen tyytyväinen näyttöön. Ehkä olen vain niin amatööri näyttöasioissa tai sitten en erota tikkua paskasta mutta olen kuitenkin tyytyväinen :) huoltomenun version kohdassa on M-ME22H0CDB-1001, eli ilmeisimmin tämä pelätty c- versio. Itse en ole niin vaativa käyttäjä että tämä haittaisi ja siirtyminen 17" crt lootasta on järkyttävä, positiivisessa mielessä siis!

5. Leski

Leski Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Pitäkää nyt ihmeessä näyttönne, jos olette niihin tyytyväisiä. Mikäli takuun aikana jotain ilmenee, niin palauttakaa vasta sitten. Tuskin huomaatte mitään eroa.

6. owl70

owl70 Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Juuri hommasin 225MW-mallin, ja kyllä tämä minun kappaleeni ainakin sirisee stand-by tilassa. Taitaa olla muuntaja, joten paneelilla ei pitäisi olla merkitystä.

Pitäisiköhän tämä viedä korjattavaksi... on vain niin kovin mainio näyttö muuten, ettei pelkän valohoidon takia viitsisi olla ilman muutamaa viikkoa.

7. miccoXD

miccoXD Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    ite eilen just sain samsung syncmaster 226bw:n 22".. ja on toiminu hyvin ja iso näyttö on ! =)

8. Exent

Exent Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Mistäs voisi johtua sellanen että näyttö skaalaa välillä itsekseen kuvan näytön ulkopuolelle. Kyse on alle millin heitosta mikä menee pois näkyvistä. Todella ärsyttävää kun pitää sitten alkaa painella automatik säätöä.
    Viikko sitten meni kovo formatoinnin puolelle ja tämä kekkuilu alkoi sen jälkeen.
    Kenties näytön ajurit bugaa tjtn.? Latasin uusimmat suoraan sampan sivuilta asentamatta levyltä orginaaleja.

9. M4kko

M4kko Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Pistä DVI-liitännällä niin ei enää skaalaile itsekseen :)

10. Timo_Ky

Timo_Ky Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Meikäläisen 226BW on ollut käytössä jo melkein vuoden, ostin sen maaliskuun alussa. Ja edelleen olen erittäin tyytyväinen näyttööni.

Harni jos Samsung on laittanut osaan uudemmista valmistussarjoista heikompilaatuisia paneeleita. Siinä tuskin kovin paljoa säästää mutta maine voi mennä.

Omassa näytössäni on hieman valovuotoa, mutta värit ovat hyvät eikä edelleenkään ainuttakaan kuollutta pikseliä.

11. Kazyua

Kazyua Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Tänään iloinen postimies kantoi kotiovelleni Samsungin 226BW mallisen näytön.
    Noin tunnin tätä katseltuani, alko tuntuun silmissä (ja aivoissa?) sellasta poltetta, että kohta joku sarveiskalvo tms palaa/lähtee muuten vaan näkö. Eli alko särkeen päätä ja ruudun katselu kävi sietämättömäksi.

Laskin kirkkauden 10%, contrastin 70%, sekä sharpnessin 60, eikä siltikään tunnu helpottavan yhtään.

Kaikki tässä nyt ei ole oikein kohdallaan. Tekstit näkyy ehkä inan epäselvinä ja valkoinen tausta polttaa aivojen takaosassa asti. Auto adjustment ei toimi, tai se on "not available" ja värejä en osaa kylmilteen lähteä säätämään.

Kattelin tuota piilotettua tehdasvalikkoa ja päädyin siihen tulokseen että tää on C-paneelin CMO.

Nyt kysymys kuuluukin, että olisiko jollain jotain hyviä väriasetuksia/säätövinkkejä tähän? Kaikki on suhteellista, mutta mieluiten sellaset, joissa silmä lepäisi?

Olis kiva pystyä katsoon tätä näyttöä edes yli tunti silleen, ettei tarvi välillä mennä pimeeseen komeroon puoleks tuntia rauhoittamaan silmiä.

12. Exent

Exent Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    DVI:llä on...

13. M4kko

M4kko Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Itsekkin "säikähdin" kirkkautta... Hetken säädettyäni sain silmäni leppymään seuraavaan : Brightness 100, contrast 55, color controllista red 48, green 32, blue 6. Tämän lisäksi pakotin power striptillä hertsit 75:een (normi max 60 1680x1050resolla ). Itselläni ilmeisimmin sama CMO-paneeli, pientä fixausta vaatii mutta kyllä tästä pelin saa. Lisäksi taidan viikonloppuna purkaa näytön ja vähän koittaa tilkitä noita valovuotoja, eiköhän se siitä :)

Viimeksi muokattu: 23.01.2008
  14. M4kko

M4kko Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Itselläni digitaaliliitännällä ei edes autoadjustmentti toimi, samoin on kaverini samsung 940B:ssä. Ainoastaaan analogisella piuhalla on onnistunut tuo autoskaalaus. Todennäköisesti näyttiksessä vikaa? en osaa auttaa enempää.

15. Leski

Leski Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    C-panelin omistajille tuolta löytyy erilaisia kalibrointeja, ovat tosin tainneet tässäkin ketjussa jo vilahtaa. Kannattanee ainakin kokeilla, kovasti tuntuvat artikkeliin liittyvässä keskustelussa noita kehuvan.

Vielä kun löytäisi S-versiolle joitain hyviä kokeilun arvoisia settingsejä...

16. atte68

atte68 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Minulla Romaniassa tehty Anttilasta ostettu S-panelilla kuva on hyvä, vaikka valovuotoja onkin ei niillä ole mitään merkitystä.Hyvä näyttö,ollut nyt pari kuukautta käytösssä.Ohessa kuva http://www.saunalahti.fi/mattpie/bw226.jpg

17. pekumies

pekumies Guest

Naulan kantaan. Oma näyttö on made in slovakia ja s-paneeli.

18. Tiiffi

Tiiffi Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    No ainakin mulla olleen näytön mukana tuli jalusta joka kallistui eteen ja taakse.

Mitä tuolla kallistuksella yleensäottaen haetaankaan. Jokatapauksessa pystyy kääntämää ylä/ala suunnassa näytön kulmaa.

Viimeksi muokattu: 25.01.2008
  19. Tiiffi

Tiiffi Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Itselläni oli vähän samaa vaivaa 17" CRT:n jälkeen. Brightnessin laskeminen ~50% auttoi.

http://andrewswihart.net/blog/review-samsung-226bw-lcd-c-panel

Tuosta kannattaa katsella itselleen sopiva väriprofiili.
    Paranti värejä huomattavasti. Toki tuokin on mielipide kysymys.

Itse siis käytin tätä profiilia: 226BW(Digital)-factory-Bri50-R51-G48-B50.icm

20. Leski

Leski Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Tänään saapui loputkin uudesta koneesta q6600/8800gt ja pessiä runnoin menemään, mutta taas pukkaa jotain outoa häikkää. Vanhalla koneella sain tuon 226BW:n pelittämään ihan hyvin kunhan vsync oli päällä, mutta nyt tuommoinen hitaasti etenevä pyyhkäisy alhaalta ylös kulkee jälleen ruudun poikki. Mikä neuvoksi? Suomenkielellä vsync taitaa olla "pystytahdistus", kokeilin sen kaikilla arvoilla tuloksetta. Onko masiina liian hätäinen tuolle näytön 60hz:ille tuossa pelissä..? Vituttaa kuin pientä oravaa. Olen kiitollinen jos joku osaa neuvoa, kiitos.

21. Porshe

Porshe Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Kävin anttilassa katsomassa yhtä 226BW:tä ja siinä oli C paneeli jossa ei kuitenkaan mielestäni ollut mikään niin huono kuva minkä käsityksen olen saanut. Se oli valmistettu slovakiassa. Oliko noita S-paneelisia enää muita kuin romanialaiset? Tilaan maanantaina paikallisesta atk liikkeestä varmaan 226BW:n ja koitan kysyä niiltä jos sais romanialaisen =)

Jaa tämä sivu