1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Samsung SyncMaster 226BW 22''

Viestiketju Tietokoneen näytöt -osiossa. Ketjun avasi Sokar80 09.03.2007.

1. firece

firece Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Ei kyllä ole näkynyt.

Voiko tämmösen valovuodon ja yli punaisuuden laittaa jo takuun piikkiin? Pitäisi viellä olla sitä parempaa panelia. Tai näin ainakin kaupassa sanottiin. Harmittaa vain että 50e maksettiin siitä, että varmasti saataisiin se parempi paneli ja sitten osoittautuu tämmiöseksi. Pitääkin tarkistaa tuo paneli, että tietää kusettiko ne siellä kaupassa.

Viimeksi muokattu: 03.01.2008
  2.  
  3. Tiiffi

Tiiffi Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Oho.. Mistä sait "varmasti S-Paneelin"?

Luulis ny että siinä on jo tarpeeksi särmä kuva ellei sitten ole just joku viallinen versio. Eikö sitä punaisuutta saa säädettyä pois?

Itse pistin ainaki takasi pelkän valovuodon takia näytön.

4. firece

firece Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Nyt vasta huomasin, että on CW aikä BW. Kuitenkin käsittääkseni aika samanlaisia vai eikö?

5. Tiiffi

Tiiffi Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Ilmeisesti sama paneeli, suurimmassa osassa kuulemma S paneeli. CW:ssä on erilainen taustavalotekniikka (LED tekniikka, käsittääkseni pitäisi pienentää valovuotoja??)

Toisenlaisen taustavalon ansiosta väriskaala on laajempi, muistaakseni 92% Color-gamut. Ja porukka tosiaan kertoo että siinä on punainen aika päällekäyvä. Ettei sinänsä ole mikään valmistusvika se.

http://www.digitalversus.com/duels.php?ty=6&ma1=36&mo1=265&p1=2507&ma2=36&mo2=224&p2=2104&ph=1

Siitä voit vähän vertailla.

Input lagi on melko suuri verrattuna BW malliin. Se voi jo häiritä peleissä jonkinverran.
    Tosin kaikki sitä ei edes huomaa.

6. zrg

zrg Guest

sua on kusetettu, tosta CW:stä ei oo ku toi S-paneeli. Toi paneelilotto on ainaki omasta mielestä pelkästään noissa 226bw ja 206bw näytöissä.

Moderaattorin viimeksi muokkaama: 03.01.2008
  7. firece

firece Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Ei onnneksi vertasin vain hintaa muiden kauppojen BW enkä CW.

http://i19.photobucket.com/albums/b152/janne92/S7300118.jpg
    Niin tommonen määrä sitä valovuotoa on. Tietenkin kamera vähän sitä korostaa(oikeaa reunaa). Mitä mieltä olette kannattaako mennä palauttamaan?

8. k0jootti

k0jootti Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Ihan kauhean näköinen verrattuna esim. Sokar80:n kuvaan ja tuosta maksoit vielä extraa. Vaadi vähintään haku + uuden toimitus tilalle!

9. firece

firece Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Ei sitä lisähintaa tullut vertasin väärin oma moka. Itse asiassa kauppa on hintaseurannan halvimpia. Enkä tuota hakua taida vaatia kun kauppaan on niin pieni matka. Kuitenkin kiitos huomenna sitten kauppan kanssa selvitellään.

10. Tiiffi

Tiiffi Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Huhhuh. Näyttää aivan siltä mulla olleelta C paneeliselta 226BW:ltä.
    Tuo valovuodon määrä ja jakautuminen näyttää lähes identtiseltä?!

http://img172.imageshack.us/img172/5928/226bwviat017ha5.jpg

Takasi lähti. Haiskahtais että näissä olis sama paneeli. Kenties jopa muukin kuin C mutta varmasti ei S.

Koska tuo sinun näyttö on valmistettu?
    Itellä luki 2007 November Slovakia.

11. firece

firece Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Paikka ja aika on marraskuu 2007 slovakia. Onkohan siellä tullut joku Maanantaina sarja?

12. Ph4r

Ph4r Guest

No huh huh, "Mahdotonta meininkia" (c) the Joulukalenteri..
    Tää on kyllä taas niin käsittämätöntä!
    Taas VAIHTEEKSI myyjä "vedätti" minua, olin tietoinen, että liikkeellä on 3 erillaista "versiota" tästä näytöstä, mutta uskoin myyjään, joka vakuutti näyttöjen olevan S-paneelia!
    No näyttö tarttui kainaloon verkkokauppa.com:ista, ja kotona heti testiä!
    Huomasin heti suurta valovuotoa, jolloin jo arvasin, että joku on pielessä! Menin huoltovalikkoon, ja yllätys yllätys!
    C-PANEELIHAN SE SIELLÄ!
    No, ei kai tässä muuta kuin huomenna näyttö kainaloon ja verkkokauppaan haukkumaan myyjä!

Ei tälläisä voi sattua, herättäkää mut..

13. Jukssu

Jukssu Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Hei mitäs eri versioita näytöstä on? Olen nimittäin itse menossa tänään ostamaan, mutta jos joku tietää niin mikähän versio sitten Anttilassa on? Erottaako sen näistä S-paneelista, C-paneelista ja vielä joku vai? Ei tekis mieli tehä samaa virhettä.. :S

14. pekumies

pekumies Guest

Se "eri" versio on vaan eri paneeli. Sitä ei pysty selvittämään ennenkuin pistää näytön kiinni, ja menee huoltomenuun. Itse ainakin sain anttilasta S-paneelilla olevan 226BW, joten toivotaan parasta!

15. Tiiffi

Tiiffi Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Mun näyttö oli Anttilasta myöskin, tosin C-Paneeli.
    Ihan täyttä arpapeliä. Jos pääsee itse katsomaan näytön valmistusmaan ja ajan niin voi saada vinkkiä.

Slovakia, 2007 November näytöt vaikuttaa olevan C-paneeleita, tai jotai sekundapaneeleita joissa on älyttömät valovuodot.
    Mutta eipä tuosta valmistusmaasta ja ajastakaan voi olla varma.

http://img147.imageshack.us/img147/9219/samsungvalotestila0.jpg
    Tuoltahan sen S-Paneelin pitäis suurinpiirtein näyttää... :D tuo on jo ehkä liiankin särmä paneeli.

Viimeksi muokattu: 04.01.2008
  16. tangelo

tangelo Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Riittääkö pelkkä silmämääräinen "tää vuotaa iha sikana" oikeuteen palauttaa tuote jos postimyynnin vaihtoaika on mennyt jo umpeen?

Itsehän tilasin monitorin netistä ja noudin kaupasta. Pyhien yms takia sain monitorin käyttöön vasta myöhemmin ja huomattuani valovuodon ja vertailtuani sitä muihin, oli jo tuo vaihtoaika mennyt umpeen.

Eikai valovuoto mene minkään takuun tms. piikkiin, vaan se pitää "vaan kestää"?

17. firece

firece Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Kokeilemallahan se selviää kaupoilla on eri mielipiteitä. Ei ole kaikkilla niin selvä että se on valmistus virhe. Oma kauppani ei ole vastannut sähköpostiini. Epäilen vahvasti että eivät tulekkaan.

18. Tiiffi

Tiiffi Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Niin tosiaan palautuksen syyksi pistin valovuodot ja mainitsin myös värien epätasaisuudesta ja kyllä ne sen takasi otti ja kaupat purettiin. Tosin näyttö oli käytössä about 5 päivää.

Näytön sinisyydestä en kirjoittanut lappuun mitään mutta luulis jo senkin riittävän syyksi, arvosteluidenhan mukaan kyseisen näytön värintoisto pitäisi olla melko priimaa.

19. Ph4r

Ph4r Guest

Ei jumalauta!
    Usko verkkokauppa.comiin katosi täydellisesti.
    Tänään aamulla menin vaihtamaan näyttöni uuteen; valovuotoa; C-Paneeli..
    Sattuipa eräs ystävällinen myyjä palvelemaan minua, 2 tunti jumitin jonoa ja EI! Kaver tunnusti, ettei tiedä paneeleista mitään, mutta "emme voi valitettavasti purkaa kauppaa, sillä emme mekään tiedä, mikä paneeli sisässä on kun me tilaamme ne" <-- tollast selittelyy yli 2h..
    Sit, puhelu hänen esimiehelle, kävelee ½h päästä paikalle, ja saan rahat!

Mutta huh huh mikä vaiva, normaalisti 5min ottava juttu venyy kolmetuntiseksi idioottimyyjän takia!

20. joppari

joppari Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Kävin ostamassa Anttilasta 2 näyttöä, Romaniassa ja Slovakiassa valmistetun.Romaniassa valmistettu oli ilmeisesti s-paneeli huoltovalikon perusteella ja Slovakiassa valmistettu c-paneeli. Slovakiassa valmitetussa näytössä oli runsaasti valovuotoa ja sinertävä kuva. Romaniassa valmistetun näytön kuva oli todella sinertevä, mutta ei merkittävästi valovuotoa.

Palautin molemmat näytöt seuraavana päivänä takaisin. Ihmettelen suuresti, miksi kaikki haluaa edelleen ostaa noin huonoja näyttöjä??
    Samassa hintaluokassa on varmaan parempiakin näyttöjä tarjolla. Itse ostin Fujitsu siemens, Scaleoview l22w-7sd 22-tft näytön ja ei ole mitään valittamista.

21. Quiote

Quiote Moderator Ylläpitäjä

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Ostin Anttilasta kans omani jokusen aika sitten, Romaniassa tehty ja huoltovalikon mukaan on s-paneeli, ei ole valovuotoa melkeempä yhtään.
    Tyytyväinen olen ollut, kaverikin on jo saatu kateelliseksi valovuodon vähyyden takia :D

Jaa tämä sivu