Juu kyllä se nyt taitaa olla niin, että ostan tuon 22 tuumaisen, kunhan saan tässä parin viikon sisään rahat kasaan. Onneksi on tuo 14 päivän palautusoikeus, voi melko huoletta ostaa näytön ja pistää sitten takaisin jos on kuolleita/viallisia pikseleitä.
Ymmärrän tuntemuksesi hyvin. Itse taistelin pari viikkoa, ennenkuin annoin periksi ja tilasin näytön. Eihän näissä hankinnoissa ole mitään järkeä, mutta joskus on kiva vähän päivittää laitteistoa.
Esim. sohvalla makoillen jolloin silmät ovat näytön ala-reunan tasalla ehkä. Valitusta on kuulunut siitä että ala-reuna näytöstä on vaaleampi kuin ylä-reuna, johtuen huonoista katselukulmista. Ei korkeussäätöä ollenkaan eikä voi kääntää vaakatasossa 90 kulmaan, tosin noilla katselukulmilla se ei varmaaan paljoa hyödyttäisi.
Nopeutta en päässyt testaamaan, värit ok, katselukulmat surkeat. Lienee pelikäyttöön ok, pitääpä miettiä.
niin tuutu sano kun tuli kylään ja näki 18" subbarin yksin kertanen ratkaisu osta joku muu malli edelisessä 19" samsung tft näytössä oli pivot en käyttänyt kertaakaan joten minä en ainkaan tarvise että näyttö pysty suorassa kun vain pelailen ja surffaan netissä ja tuskin leffojakaan katsotaa 90-asteen kulmassa no halut kullakin omat niin ei tää olekkaan graafikon märkä unelma näyttö vaan kohtuu hintainen tosi hyvä PELI TFT NÄYTTÖ
Muut eivät oikein pelikäyttöön sovi, muutenhan tuo siis oli ihan ok väriensä puolesta ainakin kun sitä nopeutta en päässyt testaamaan, mutta ne katselukulmat saattavat rassata esim. surffailussa tai pelatessa kahdestaan. Ehkä se Pivot on parempi suuremmilla näytöillä, surffatessa kyllä korkeutta tarvitsee enemmän kuin leveyttä. Leffoja ei näytöltä katsota. Saisiko hieman selkeyttä tekstiin, oikoluku ei vie montaa sekuntia aikaa.
muuta sanottavaa mulla ei oo, kun pelejä tulee niin vähän pelattua. mutta työni ja kouluni vuoksi joudun katsomaan näyttöä päivät pitkät, niin näytön täytyy olla sen verran iso, ettei sitä tarvii ihan nenu kiinni kattella. ja varsinkin kun autocadilla piirtelee, niin iso näyttö ja mahdollisesti vielä toinen näyttö vierellä on asiaa.. ei mulle tulisi mieleenikään ostaa 22" pienempää..
Tänään tuli 226BW ja oikeen kivalta peliltä vaikuttaa ja ei lagaa peleis. Katselukulmat voisi olla paremmat ja säätö ois ollu jees, mutta kun ei ole niin ei ole. Muuten erittäin tyytyväinen kyllä olen.
Tarkkuudeltaan ei ihan pärjää Acer 1951 Crystalbrite versiolle mutta muuten Samsung 226BW on pirun hyvä kapistus.
niin jos 2ms TN panelilla lakaa niin sitten on vika PC:ees eikä näytössä hyvin monessa TFT näytössä on toi 2ms tn paneli niin no ite tossa äsken valokuvia "järjestelin" kovolla ja nyt huomasin sen paljon puhuttaneen valo vuodon ala ja hieman ylä reunassa mutta niin vähän että ei tarvitse Tamppoonia enkä kertaakaan netti surffailun tai pelin aikana huomannut ehkä koska netti surffailun aikana on koko ajan vaaleita värejä enkä ole pelannut mitään peliä missä pitch black tausta ei edes HL2 episode 1 pelissä vaikka on pimeitä kohti mutta ei niin pimeitä jossa valo vuoto näkyy mitä säätöä DrageraX jäi vaille meidän kaveri porukassa pelataan jokainen omalta näytöltä ja PC:eeltä jotka toisissaan kiini eli lanitusta oma näyttö pöytä on 72cm korkea ja löhö tuoli on n:65cm korkea joten mulla tft näyttö on silmien kohalla vaikka kuinka tuolissa löhöilis TÄH ? tuli kai kirjoitus virhe tyyppi nimessä kun ei löytynyt kuin tää Acer AL 1951 Enimmäistarkkuus 1280 x 1024 kun Samsung 226BW on 1680x1050 ja Pisteväli / pikseliväli on Acer AL 1951 = 0.294 mm kun taas Samsung 226BW = 0.282
Haettiinkohan tässä alunperin sitä, että pelataan vaikka NHL:lää tai vastaavaa kaksinpelinä? EDIT: Onko siinä mitään perää, että Viewsonicin näyttöjä kehutaan siinä suhteessa, että niitä jaksaa katsoa pidempään kuin muita - silmät ei rasitu niin paljon tai vastaavaa? Lähinnä kisuu20 käyttötarkoitukseen meinasin. Itse en uusista näytöistä tiedä rasittavatko silmiä vai ei. Veljellä on VS:n näyttö käytössä ja joka päivä katsoo sitä monia tunteja. On ollut tyytyväinen.
Lagilla ja näytön paneelin millisekunneilla ei suoraa yhteyttä toisiinsa ole. Tuo 2ms on paneelin vasteaika, imputlagi tuolla näytöllä on jotain luokkaa 10-15ms. TN paneeli löytyy halvoista näytöistä, kalliimmissa on ips tai pva paneelit. Jos peliä voi yhdellä konella pelata, esim. Worms 3d niin aika hiljaista että toista konetta enää viereen raahaisi. Tietokonepöytää saati tuolia ei ole, joten ihan normaali katselukulma ei taida minulla aina olla
en ole 100% varma mutta ymmärtääkseni silmien rasituksella puhutaan sitä kun CRT (kuvaputki) näytöt värisee mikä rasittaa silmää kun taas TFT näytössä ei tolla HZ luvulla oli niin suurta merkitystä ole ite tossa kun lajitteli kuvia ym tylsiä hommia tein reilu 3h tuijotin näyttöä eikä omat silmät väsyneet tai mitä tylsyys yritti nukuttaa mutta muuten ok niin kuten sanoin tää ei ole mikään mailman paras tft mutta ehkä paras peli näyttö töissä PC ammattilaiset käytää sellaisia merkkejä jota en ole edes nähnyt niitä perus kaupassa myynissä kuulemma maksaa alkaen 1500€ ei oikein voi verrata tähän 400€ näyttöön kun on ihan eri hinta luokassa eikä oma PC + näyttö edes maksanut kuin ton 1500€ yht + tarvikkeet
Omien kokemusten mukaan kyllä kaksi pelaa tässä melkein yhtä hyvin kuin yksi. Pystysuunnassa nuo katselukulmat on surkeat mutta vaakatasossa ihan tyydyttävät.
Liikkeessä oli hieman huono tuota katsoa. Haluaisiko joku testata vaikka 50cm näytöstä valkoisella ja mustalla kuvalla missä kohtaa tarkalleen sävy muuttuu kuvassa, siis korkeus ja syvyys suunnassa. Kehyksien kohdalla se about mielestäni oli, huono tosin oli testata. Häntiikö muuten jos työpöydällä pyörittelee jotain ikkunaa, siis saako teksteista yhtä hyvin selvää kuin ikkunan ollessa paikallaan?
ei se ole näytön vika jos sun pöytä on väärän korkuinen pista pari puhelin luetteloa alle tai sahaa pyödän jalat pienemmäksi :0
Taitaa monessa näytössä olla korkeuden säätö sekä kallistuksen säätö missä näyttöä voi kallistaa jopa eteenpäin, lisäksi pivot. Noihin nähden jalusta on "mielenkiintoinen"