1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Samsung SyncMaster 226BW 22''

Viestiketju Tietokoneen näytöt -osiossa. Ketjun avasi Sokar80 09.03.2007.

1. VilleT91

VilleT91 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    oon kokeillu tuollasia ohjelmia mut ei oo auttanu. voi olla etten osaa käyttää.

2.  
  3. Quiote

Quiote Moderator Ylläpitäjä

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Siis sillä löytää kuolleet pikselit, ei sillä niitä korjata ;)

Mulla on hyvin vähäistä tuo valovuoto eikä ollenkaan kuolleita pikseleitä. Sen lisäksi koodi matsaa noiden sivujen 'tunnistustekniikoiden' kanssa, joten eiköhän se ÄssÄ ole tämä paneeli..

Salainen menu:

Brightness:0
    Contrast:0
    ..ja sitten paina source nappia tarpeeksi kauan niin eiköhän se sieltä ;) Tämäkin löytyy jo ties kuinka monta kertaa tästäkin aiheesta...

4. VilleT91

VilleT91 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Luulen että ne pikselit ovat vain jumissa. ei tuo ohjelma näytä niitä tuollein kuin esimerkki kuvissa.

5. GoldStorm

GoldStorm Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    No niin mun tuurilla tuli C-paneeli mut noi väri profiilit korjas pirusti värejä, mutta kun nyt katoin tuolta service menusta sitä inffoa ni menin vähingos sähläämään tota hotplug juttuu eri tasolle niin kyllä sitä nostettua sain mut en laittetua takas nollaan, joku vois sanoo miten tuon saa takasin normiks oisin kiitollinen.

Viimeksi muokattu: 20.12.2007
  6. VilleT91

VilleT91 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    tosi hyvät värit tässä on mutta ottaa päähän noi jumiutuneet pikselit keskellä ruutuu. jos nyt meen vaihtamaan tän uuteen niin tietenki tulee huono paneli tilalle. nyt on joku pikselinherätys ohjelma päällä mut en usko että auttaa mitään.

7. Ylke_

Ylke_ Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Tuli tossa pari päivää sitten ostettu tommonen Samsung Syncmaster 226BW
    Salaisesta menusta löyty tollasta
    M-ME22H0CAA-1002 eli mielestäni on s-paneelilla
    Tosi tyytyväinen olen tähän näyttöön, Pelikäytössä aivan mahtava.
    Väritkin on aivan mahtavat! Mutta toi ohjelma näyttää yhden kuolleen pikselin..

Viimeksi muokattu: 22.12.2007
  8. Ertzi

Ertzi Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Itse ostin tossa pari päivää sitten 226BW:n Kodin Ykkösestä 299e. Ja s-paneelihan sieltä tuli :) ja tää oli käsittääkseni halvin mahdollinen hinta tälle näytölle...

9. Ylke_

Ylke_ Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Eipä ookkaan halvin...=D
    Mä ostin oman expertiltä... Joulu hintaan 285e.. Oli silloin kun tilasin niin kuulemma kampanjahinta menossa ni oli tehtävä nopea ratkaisu tilataanko vai ei ja tyytyväinen oon valintaa.

10. Quiote

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Köyhät ettii halvimman ja nillä joilla on rahaa, niitä ei kiinnosta.

Viimeksi muokattu: 23.12.2007
  11. Sebu92

Sebu92 Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    No shit? Tässä taas viisauden huippu. Joulujuomien ansiota? ;)

12. Quiote

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Ei nyt sentään :D Glögiä tosin tuli otettua kun vieraita kävi, ei muuta :D Ärsyttää vaan tommoset viestit joissa kisaillaan siitä kuka sai halvimmalla, kun ei sillä ole mitään väliä, ainakaan mulle (tinkimällä lähti tämäkin lätty tosin mukaan :D ).. syncci siis ittelläkin..

13. Sebu92

Sebu92 Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Ei ehkä sulle. Moni muu tekee jotain ylimääräisellä 50€ setelillä, ostaa vaikka joulujuomat. ;)

14. Quiote

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    No kyllähän se ylimääräinen 50€ on aina tervetullut minullekin! :)
    Rahaa ei ole nim. koskaan liikaa, varsinkaan kun on Joulu tms.

Ei kai mennyt yhtään Offtopicin puolelle :D

15. Tiiffi

Tiiffi Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Hommasinpa tuossa 226BW:n (Kodin1 nettikauppa) ja nyt jälkiviisaana enemmän foorumeita tutkiessa tuli pieni pelko tämän näytön laadusta.

Vanhojen kuvaputkinäyttöjen jälkeen ensivaikutelma oli mahtava.
    Huomasin kumminki näytön ylä- ja alareunassa valovuotoa. Kuinka voimakas se yleensä on?

Kuva1
    Kuva2
    Kuva3
    Kuva4

Kaksi ekaa valaistussa huoneessa, viimeiset pimeässä.
    Onko epätavallisen suuri valovuoto tälle näytölle?

Toinen asia joka pisti silmään oli jonkinverran korostuneet siniset sävyt. (Ilmeisesti A-Paneeleissa yleistä).
    Näytön sarjanumeron mukaan tämä olisi kuitenkin C-Paneelilla varustettu. Eli huonoin paneeli.

Valmistusmaa slovakia.

Onneksi kuolleita pikseleitä ei sentään näy.

Kannattaisiko kenties palauttaa ja hommata se HP?
    Ilmeisesti 14 päivän palautusoikeus on näillä nettikaupoilla jos tuote ei miellytä.

Sen verran tuore tuttavuus että en ole kerinnyt vielä testaamaan haittaako valovuodot.

Viimeksi muokattu: 23.12.2007
  16. Gambina

Gambina Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Itse sain myös tuon ysistä yhteentoista ,mitähän tuo HotPlug tarkoittaa, olen käsittänyt piuhoja ja liittimiä joita voi kytkeä ns.lennossa.

Valovuotoa on minullakin paljon,vaikka on s-paneeli (laittaakohan samsung nykyään kaikkiin samat versionumerot,että kaikki on tyytyväisiä)

17. MoiMi21

MoiMi21 Guest

mu mielest iha reilun oloset vuodot tossa. se näyttö mitä ite testasin vuos joka reunasta, samalla tavalla ku sulla tosta alhaalta, onneks sai laitettuu takasin. itellä o ny tää hp w22o7, kyllä tääki vuotaa mut ei noin pahast.

18. Tiiffi

Tiiffi Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Hohhoijaa tätä samsungin touhua..
    Kaikenlisäksi huomasin hieman kirkkaamman melkein näytön levyisen alueen hieman puolen välin jälkeen pystysuunnassa.
    Aluetta reunastaa ehkä hiukan tummempi alue ja näkyy vain tietyillä värisävyillä.

Näyttää myös olevan melko epätasainen väripinta tietyillä sävyillä.
    Esim. Harmaa ja sininen ei todellakaan ole tasainen. Jopa minä huonon värinäön omaava huomaan selvästi sävyerot.

Sapettaa kun odotin sitä testien mukaista laatua. S-Paneelia.
    Valovuodot vois vielä kestää mutta tästä nyt jää lähinnä paskanmaku suuhun.

Tosin eipä ole ensimmäinen kerta ku tulee tilattua sutta ja sekundaa vaikka piti olla priimaa. Lähes aina käynyt näin nettikauppojen kanssa.

Nyt lähinnä vituttaa kun näkeekin koko käytön.
    Mielummin vanha 15" ja 12 vuotta vanha MicroScan ku tämä.

Yleensä en olisi näin tarkka näistä mutta kun oli tarkoitus hommata näyttö joka on mukava silmille ja menee monta vuotta ilman uusimista.

Viimeksi muokattu: 24.12.2007
  19. pekumies

pekumies Guest

Tiiffi: Onhan tuossa aika reilusti valovuotoa, itsellä ei oo lähes ollenkaan.

Tais itelle sattuu aikalailla hyvä yksilö, kun ei oo kuolleita pikseleitä, erittäin vähän valovuotoa ja S-paneeli. :)

20. Tiiffi

Tiiffi Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Jahas.. eli kyllä nyt sattui taas Ö-luokan yksilö kohdalle.
    Pakko se on kai pistää takaisin. Valovuodot on vain pahentuneet noista edellisistä kuvista.

Vertailin tuossa kaverin vanhempaan TFT monitoriin ja nuo tämän näytön valovuodot todellakin näytti pahalta varsinkin kun ilmenee tuollaisina haloina ja kaarina reunassa.

Kaiken lisäksi paneelin väripinta on erittäin epätasainen. Vaaleampia ja tummempia alueita (Häiritsevän voimakkaat sävyerot). Isoin alue on lähes keskellä ruutua ja hieman kirkaampi kuin muut alueet näytöstä. (en tarkoita siis tyypillistä lcd näyttöjen kirkkautta keskellä).

En kyllä suosittele ostamaan tätä näyttöä ennenkuin itse pääsee kunnolla näkemään värit ja valovuodot. Tai varmistuu etukäteen että saa S paneelin.. Tai vähemmän hifistelijälle edes A-Paneeli.

Toivottavasti nettikauppa ei rupea pistämään hanttiin kaupan purkamisen kanssa.

Viimeksi muokattu: 24.12.2007
  21. pekumies

pekumies Guest

Tässä oman samsungin valovuotoa, pimeessä otettu puhelimella, mutta kyllä siitä silti erottaa.

Jaa tämä sivu