1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Samsung SyncMaster 226BW 22''

Viestiketju Tietokoneen näytöt -osiossa. Ketjun avasi Sokar80 09.03.2007.

1. Sebu92

Sebu92 Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Hänhän ei haluaisi ostaa sellaista. Voit kysellä kavereiltasi, jos heillä olisi.

2.  
  3. Chadwicku

Chadwicku Guest

Olen itsekin tuota Sampan näyttöä tiiraillut ja nyt ainut asia joka mietityttää on valinta 226bw ja 226cw näyttöjen välillä. Kokemuksia? Ilmeisesti tuossa cw mallissa on vähän reilumpi kontrasti ja led-näyttö, mutta vaikuttaako kuinka paljon kuvanlaatuun? Ja mitenköhän noiden cw mallien paneelien kanssa? Pitäisikö varoa jotain A roskaa?

4. jartar

jartar Senior member

Kiitokset:
    111
    Pisteet:
    143
    CW malli on poissuljettu malli ainakin näiden ensimmäisten testien perusteella. Sen input lagi on niin suuri että sitä ei voi suositella.
    BW mallli on selkeästi parempi...

5. Sokar80

Sokar80 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    näytäisi 226CW olevan tossa kääntyvä jalka jos oikein tulkitsin

226CW jalka = Standardi, pyörivä ja käännettävä

6. Sokar80

Sokar80 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    näytäisi 226CW olevan tossa kääntyvä jalka jos oikein tulkitsin

jalka = Standardi, pyörivä ja käännettävä Syncmaster 226CW

7. Mohari

Mohari Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    osaako kukaan kertoa minkä codecin media player vaatii että voi näyttää minun samsung 40" kuvaa kun katsoo dvd tä. tietsikan näytöllä näkyy mutta samsungissa vilahtaa se kuva ja sit sammuu tulee teksti singaalia ei tueta. piuhana on dvi to vga. jos säädän samsung päänäytöksi niin kuva näkyy molemmissa.

8. Sokar80

Sokar80 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    EI se ole mistään codecista kiini kodecit on sulla hyvät jos kuva näkyy PC näytössä

Liian pitkä johto ? kokeile lyhyempää \ toista johtoa

onko oikea resoluutio ? käytä 40" töllön native resoa äläkä PC näytön

oikeat ajuri asetukset ? onhan valittu että kaks näyttöä on yhtä aikaa päällä

9. Mohari

Mohari Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Klooni tila on päällä. videota katsellessa samsung käytössä.
    Avi tiedostot näkyvät hyvin mutta dvd levyjä katsoessa ei näy.
    Johto on 3m. Resoluution tv säätää itse automaattisesti.
    (1024x768) näkyy nvidian ohjauspaneelissa. Suuremmalle ei saa.
    DVD tä katsoessa media player näkyy kehyksineen mutta kuva on musta. ja toinen ongelma on että kun soittimen pienentää niin kuva töllössä pysähtyy.

10. Sokar80

Sokar80 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    melkein kuulostaa siltä että teho loppuu kesken

tosin en usko sitä koska sulla kummiskin siihen riittävä kone (allekirjoituksessa)

itellä oma PC on kiini videotykissä ja käytän K-Lite Codec Pack ja VLC video player

itellä ei ole mitään positiivista kokemuksia MP soitimesta se on MS laatua toimiikun huvittaa tosin kyllä MP (Media Player) toimii mulla tupla näyttönä
    outoa yleensä on toisin päin koska AVI ym tiedostot sisältää satunaisia codeckeja kun taas DVD on perus Mpeg-2 joka on jo XP asennuksessa tuleva

mut joskus kun poistaa kaikki kodecit ja asentaa uudestaan niin toimii taas kokeile esim K-Lite Codec Pack ja VLC video player toimi mulla

11. puppe_b

puppe_b Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Onko Overlay video output (tai vastaava toiminto) päällä?

12. Mohari

Mohari Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Kattelin media player 11 asetuksista mut ei löytyny sellasta overlay out.

Viimeksi muokattu: 30.09.2007
  13. Sokar80

Sokar80 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    MP 11 ei ole eikä tule mutta minulla kyseinen komento löytyy ATI CCC eikä media toistimesta nvidia:ssa luutavasti samanlainen \ tämän tapainen

14. Shammy65

Shammy65 Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Huomenna tulee kaveri vaihtamaan 19 -tuuman Acerin Samsungin Syncmaster 226W22``:aan. Tein viime yönä lopullisen ostopäätöksen ja useita 22 -tuumaisia näyttöjä on testattu ja Samsung on parhaaksi havaittu laadultaan, eikä tuo hintakaan ole laatuun nähden paha.

Meillä on yksi 40 -tuumainen Samsungin taulu-tv ja kaksi Samsungin 26 -tuumaista makkaritaulu -tv:tä ja ne ovat osoittautuneet erittäin laadukkaiksi. Lisäksi kaikki digiboksimme eli yksi tallentava sekä kaksi korttipaikallista perusboksia ovat Samsungeja ja hyvin nekin pelittävät. Mä alan olla Samsungin mies ja tämä johtuu pelkistä hyvistä kokemuksista Samsungin laitteista.

Näyttöhistoriani:

IBM 17 -tuumaa CRT 92-95
    Hewlett Packard 19 -tuumaa CRT 95 - 02
    Fujitsu Siemens 17 -tuumaa TFT 02 - 02
    Hyundai 17 -tuumaa 17 tuumaa TFT 02 - 05
    ACER 19 -tuumaa TFT 05 - 07
    Samsung SyncMaster 2226BW 22 -tuumaa TFT 10/07-

15. Sebu92

Sebu92 Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Etkö itse osaa vaihtaa näyttöä?

16. Shammy65

Shammy65 Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    heheheh! Enköhän, mutta hänellä on firma josta ostin näytön ja samalla hän päivittää näytönohjaimen eli tsekataan paras mahdollinen näytönohjain mun tarpeisiin ja tähän kokoonpanoon. Mulla on periaate välttää tekemästä mitään minkä voi teettää jollain muulla:)

Minulle tietokonepalvelut tuottava firma palvelee loistavasti eli kaupat voi tehdä minä viikon päivänä tahansa ja normaalitilanteessa näyttö ja näytönohjain olisivat tulleet jo eilen sunnuntaina eli samana päivänä kun tein tilauksen, mutta eilen ei sopinut mulle joten ne tulee tänään ennen puolta päivää kotiin kuljetettuna ja paikalleen asennettuna ilman erillisiä kustannuksia.

17. Sebu92

Sebu92 Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Täytyy tutustua firman työntekijään. ;)

18. Mohari

Mohari Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Joo mulla on uusimman ajurit geforce 6800gt see ni siinä ei oo tätä overlay in/out muistan niissä vanhoissa oli.

19. Sokar80

Sokar80 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    heh ilmaista lounasta ei ole mut hyvä jos palvelu pelaa niin voi ottaa rennosti

20. temppu1

temppu1 Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Ostin tuon näytön noin kuukausi sitten, ja tuo sininen valo taitaa olla oikeasti UV-valoa? (hohtaa jännästi samalla tavalla kuin UV valo kun vie käden siihen lähelle), tämä valo taas ei ole mitään terveellisintä valoa jos se sinkoaa silmiin sen 12 tuntia päivässä....

Huomasin heti näytön oston jälkeen että silmiä tosiaan alkoi aristaa hieman muutaman päivän käytön jälkeen. Nyt viikko sitten huomasin että erityisesti oikeanpuoleista silmää alkoi aristamaan, oikeanpuoleiseen silmään tuli jonkinlainen silmätulehduksen(?) esiaste muutama päivä sitten, en sitten tiedä johtuiko se myös siitä että olin hieman kipeä tänä aikana (flunssa), tästä pelästyneenä kuitenkin peitin tuon valon teipillä, eikä ole silmiä enää sen jälkeen aristanut...

Pitäisi vielä avata tuo kotelo, ja katkaista ne UV-ledin piuhat että saisi näytöstä siistimmän näköisen, kun tuo teippi ei ole ihan siitä muodikkaimmasta päästä... Mutta taitaapi mennä takuu jos sen menee avaamaan, jotenka enpä tiedä mitä pitäisi tehdä...

Näytöstä sen verran että jos pelikäyttöön haluaa näytön, niin ehdottomasti CRT, ei 60 FPS riitä mihinkään kun on tottunut siihen 100FPS:ään CRT näytöillä... Eniten näytössä häiritsee sahalaitainen kuvio joka tulee liikkuvien kuvioiden reunoihin, sekä nopeasti liikkuvat kohteet sumenevat ärsyttävän huonolaatuisiksi.

Jalustasta sen verran että itse nostin näytön muutaman kirjan päälle, kun oli niin matalalla alunperin, parempi jalusta tosiaan olisi tarpeellinen, mistäs niitä muuten voisi ostaa?

Näyttö on muuten kyllä hyvä, katselukulmat hieman kyllä häiritsee kun käsittelee tummia kuvia ja harmaasävyjä: pieni ero pään korkeudessa muuttaa selvästi näkyvän kuvan aluetta, esim erittäin tummat kohteet tulevat esille kun nostaa päätä ylemmäs. Ja kun taas katsoo näytön alaosaa niin värit sielläpäin vaalenevat ärsyttävästi.
    Tosin tuo gradienttiefekti antaa hienon silauksen tasavärisille taustoille kun selaa nettiä, tai pelaa pelejä ;)

Mutta kuvankäsittelyssä tosiaan on todella huono sanoa miltä se kuva näyttää jollain toisella näytöllä, kun värivaihtelut ovat niin suuret eri kohdissa näyttöä pystysuunnassa, pitäisi jo aika kaukaa katsella kuvaa, jotta värivaihteluja ei tulisi lähes ollenkaan.
    Yksi hyvä puoli tuolla värivaihtelulla on se että tummia kuvia voi katsella vaaleampina ilman kuvankäsittelyohjelmia: pelkästään nostamalla päätä ylemmäs :D

Näytön ensikäytön aikana huomasin heti että harmaa näyttää yllättävän siniseltä, joten säädin sinisen värin voimakkuutta todella paljon alaspäin, mutta silti harmaa on edelleen sinertävää, joka minua taas häiritsee kun pitäisi kertoa minkä värinen jokin väri on...

Toinen asia joka hieman häiritsee on se että full-screen pelit venyvät koko näytön kokoisiksi (esim pelissä oleva neliö venyy suorakaiteeksi), ja näyttö pehmentää venytettyjen pikselien välit, toisaalta tuo pehmennys on hyvä, mutta joskus toivoisi että ne pikselit eivät pehmentyisi ollenkaan. Onkos tuohon muuten mitään asetusta josta sen voi säätää?

21. Hurlumhei

Hurlumhei Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Hyvä kun jossakin palvelu pelaa.Minä kun joudun teettämään työt asiantuntijalla koska en itse ole näihin touhuihin perehtynyt Kahden aiemman koneeni toimittaja POMI ryssii touhut kun ei enää lähetä vastauksia kolmatta konettani koskeviin tiedusteluihin. Piti soittaa tehtaalle ja selvisi että ystävällinen naiseläjä joka hoiti nykyisen koneeni paperityön ei enää ole firman palveluksessa. Hankinta onneksi ei ole niin päivän päälle eli ehtii todennäköisesti Vistan service packit asentumaan tehtaalla. Täytyy nyt katsoa mikä firma haluaisi kasata koneeni. Kaverit neuvoivat tutustumaan tuohon Osborneen mutta ainakin nettisivuja ei ollut päivitetty sitten viime kevään joten sekään ei vaikuttanut oikein luotettavalta.

Jaa tämä sivu