1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Samsung SyncMaster 226BW 22''

Viestiketju Tietokoneen näytöt -osiossa. Ketjun avasi Sokar80 09.03.2007.

1. Sokar80

Sokar80 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    tuokin on totta

ihmisen paras ja huonoin puoli on se että se ei koskaan jää paikalleen vaan aina haluu ja vaatii kehitystä eli kehittää itseään

minäkin olen hyvin kriitinen kaikesta en pidä mistään kaikkein vähiten siitä joka tuijottaa mua aamusin peilistä mut ajan kanssa kaikesta oppii pitämään esim inhosin tän hetkistä asunto ja ostaessa tää oli vain väli luukku kun saan paremman työn ja rahaa säästöön nyt kun olis niin rakastan asuntoani enkä muuta ikinä pois tästä niin se mieli pide vaihtuu ajan myötä ainakin mulla
    tän Topicin eri sivuilla on kuvia näytöstä itekkin olen laittanut muutaman kuvan tästä mun hienosta 22" näytöstä

mut vielä kerran mulla on - S - Panelin näyttö tässä kuva ja tässä -> vielä yks kuva mut ota rauhallisesti ja nauti loppu kesästä

2.  
  3. jartar

jartar Senior member

Kiitokset:
    111
    Pisteet:
    143
    Jos asenne on tämä niin ei välttämättä kannata kirjoittaa tänne.
    Koska tämä oli niin tärkeää niin annetaan kommenttia. Jos ihmiset ottavat valokuvan kameralla peli hetkestä niin se ei anna mitenkään vertailukelpoista kuvaa itse näytöstä koska kamera ja valaistus vaikuttaa lopputulokseen.
    Jos otetaan kuvakaappaus jostain pelitilanteesta esim. S-paneelilla niin se on vertailukelpoinen toisiin paneeleihin nähden vain jos se otetaan samasta pelikohdasta toisilla paneeleilla. Tämän lisäksi näissä näytöissä pitää olla ihan vastaavat säädöt kontrastin, värien yms. osalta tai kuvanlaadulliset erot voivat syntyä pelkkien säätöjen seurauksena.
    Tästä päästään siihen tulokseen että ainoastaan ne henkilöt joilla on kyseisestä näytöstä eri paneeleilla olevia versioita pystyvät antamaan vertailukelpoista materiaalia. Edellyttäen että näytöt on säädetty mahdollisimman hyviksi...

Joten jos oikeasti haluat tietää eroista niin otappa hyvä ystävämme google avuksi...
    Muuta mahdollisuutta sinulla ei ole.
    Pari viikko sitten pelasin tuon pelin samaan kohtaan :) Eli HL2 - episode 1

Viimeksi muokattu: 12.08.2007
  4. Sokar80

Sokar80 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    jep oon tässä jo 6kk oottanut episode 2 [​IMG]
    Half-Life 2: Episode 2 julkaistaan pc:lle lokakuun 9 päivä 2007 -> Half-Life 2: Episode 3 julkaistaan pc:lle joskus 2088 lopussa

5. FaTFoX

FaTFoX Guest

Kysyin Samsungilta että miksi näyttö ilmoittaa paneeliksi AU:ta mutta takana tarrassa lukee "S". Tässä vastaus:
    Kiitos yhdeydenotostanne Samsungin asiakaspalveluun. Kyseessä on AU Optronicsin valmistama paneeli. Sitä, miksi tarrassa on merkintä "S" emme osaa sanoa.

Että näin samsungilta...

6. jartar

jartar Senior member

Kiitokset:
    111
    Pisteet:
    143
    Päivän paras :D Kyllä Samsungilla osataan...

7. FaTFoX

FaTFoX Guest

Tarvii ottaa kaverin "takuuvarma" S tähän rinnalle ja kattoo onko erot kuin suuria. Jim's pc store myi tätä kyseistä "takuuvarmaa" tuossa jokin aika sitte. service funtionista on kylläkin poistettu kaikki oleellinen tieto...

Samsungille lähti tulikivenkatkuinen e-mail bumerangina...

8. Sokar80

Sokar80 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    läski kettu : [​IMG]oo tyytyväinen että sait hyvän panelin mitä olen useita eri arvostelu sivuja lukenut niin -A- = AU Optronics yhtä hyvä kuin -S- [​IMG]

9. zrg

zrg Guest

10. CoB92

CoB92 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    et sitten itse vaivautunut lukemaan? :) A paneeli on todella lähellä S paneelia oikealla kalibroinnilla

11. PeteTK

PeteTK Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Dell 3007Wfp ja 2007Wfp näyttöihin verratessa TN paneelisten (vanha Samsung, 226BW) katselukulmat ovat heikot ainakin omaa käyttöä ajatellen, eli näyttöä katsotaan keskilinjan yläpuolelta ja alapuolelta myöskin.

On hyviä näyttöjä, mutta kaikissa on ikäviä puutteita mitkä rajoittavat hankkimista.
    Vuosi on taas vierähtänyt eikä ainoatakaan sopivaa näyttöä ole tullut vastaan.
    20"+, 1920x1200+, ei TN, 5/10ms, imputlag <20ms, voisi olla hyvä lähtökohta.

Suurin osa normaaleista ihmisistä ei ymmärrä yhtään mitään kuvan tai äänenlaadusta, siksi ostetaan niitä halpisnäyttöjä ja 50e 5.1 järjestelmiä.
    Toki elämä on varmasti paljon helpompaa.

Viimeksi muokattu: 14.08.2007
  12. jartar

jartar Senior member

Kiitokset:
    111
    Pisteet:
    143
    Ymmärrän kyllä täysin PeteTK:n mielipiteet ja tuntemukset näytöistä. Ihminen joka ymmärtää hyvän kuvan päälle osaa varmasti vaatiakkin sitä.
    Rahaa se vie ja paljon aikaa kun etsii juuri sitä itselleen sopivaa vaihtoehtoa mutta kun sen löytää niin fiilikset ovat sen mukaiset.

Yleisesti ottaen ihmiset eivät ole lähellekkään yhtä kriittisiä kuvanlaadun suhteen ja nämä "ei täydelliset" näytöt saavat suupielet hymyyn kun sellainen saapuu keskusyksikön kaveriksi.
    Lisäksi raha on monilla rajallista eikä kaikki edes nää niitä virheitä mitkä joillekkin tarkoittaa suunnilleen maailmanloppua...

13. Sokar80

Sokar80 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    no nyh meni yli että pomppasi [​IMG]

tiedän että 2ms tn paneli on oikeesti harmaasta harmaaseen 5ms kun se on oikein laskettu
    mut mitä tarkoitat että 20ms on hyvä lähtö kohta edes isoissa 60" LCD töllössä ole niin suuria vasteaika [​IMG]
    no en kai sitten ole "normaali"

olen kyllä nähnyt ulkomaaan (viimeks saksan) hifi messuilla aitoja High-End video tykkejä ja kaijuttimia ym elecroniikka mut ei oo rahaa tai kiinostusta maksaa ison kaksion verran rahaa jostakin kaijutin setistä

ja eihän suomessa ole edes kuin noita halpoja alle 200 000€ kaijutin settejä joten miten perus suomalainen edes vois tietää "kunnon" elecroniikasta kun niitä ei myydä edes täällä rapakon takana
    jep on se kiva syödäkkin myös ruokaa ja herkkuja kun kattoo leffoja
    mielummin pikkusen jokun näytön laadusta luovun kuin omasta ruoka ja harrastus pudjetista
    kuten myös mut sillä mitä on pitää tulla toimee joten elän sen mukaan

kun tulee "oikeilta" hifi messuilta ei miltään suomen kylä tapaamiselta niin koti maahan tullessa sitä pistää loton heti vetämään [​IMG]

oon kyllä tähän tyytyväinen [​IMG]

14. jartar

jartar Senior member

Kiitokset:
    111
    Pisteet:
    143
    Niin, mitä todennäköisimmin itselleni tulee seuraavaksi TN-näyttö.
    Ne ovat kuitenkin kehittyneet niin paljon tähän päivään mennessä että niiden laatu riittää yleisesti ottaen kaikille muille paitsi "pahimmille" hifisteille.
    Netti ja pelikäyttöön täysin riittäviä. Ja leffathan katsotaan jo ihan eri kokoluokasta.

Viimeksi muokattu: 15.08.2007
  15. Sokar80

Sokar80 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
  16. PeteTK

PeteTK Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Vaste-ajalla ja imputlagilla ei ole mitään tekemistä keskenään.
    Vaste-aika on paneelin nopeus, esim. gray to gray, imputlagi on viive esim. hiiren liikkeen ja näytöllä näkyvän kuvan välissä.
    24"+ näytöissä se on esim. 20-60ms, riippuen näytöstä ja tilanteesta.
    Tuohon päälle pingi esim. 20-40ms ja viivettä hiiren liikkeen ja kuvan välissä on pahimmillaan jo 100ms eli 0.1s.

Kunnon kaiuttimista ei tarvitse sentään 200 000&#8364; maksaa, muutenkin hinta/laatu ei ole enää järkevä tuossa hintaluokassa, High-Endissä erikoiset tekniset ratkaisut ja brändi maksaa, silti tekninen suorituskyky voi olla huono.

Kehitystä on kyllä tapahtunut eikä puutteita enää pahemmin ole, toivottavasti saa mahdollisimman pian dumpata Crt rakkineen pois.

Viimeksi muokattu: 15.08.2007
  17. Sokar80

Sokar80 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    no tuo oli vain esimerkki

perus kadun tallaajalla on suprer markettien käsitys hifistä

he näkevät jokun Epson 699€ videotykin ja luulevat että kaikki tykit on samanlaisia ja kun he kuuntelevat jotakin 187€ gigantin "koti teatteri" settiä kuulematta mitään parempaa niin he ostavat sen gigantin vilkku ledi setin

tosin osille se attilan ym kaijutin ja koti teatteri setti riittää vaikka ovat kuuleet ja nähneet hifi liikkeessä eri kaijuttimia kuten minä olen nähnyt huippu PC näyttöjä mut tää Samsung SyncMaster 226BW 22" riitti mun tarpeisiin

kokeilin kaiken järjen vastaisesti miltä DVD leffa näyttää 22" ruudulla no pieni kuva leffa kuvaksi mut hyvän laatuinen Samsung 226bw ja DVD

18. PeteTK

PeteTK Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Voihan näytölläkin elokuvia katsoa jos näyttö vaan suostuu 50 ta 75hz virkistystaajuuteen Pal-dvd:tä katsottaessa.

19. Sebu92

Sebu92 Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Eiköhän kaikkia nykynäyttöjä saa jo 75hz tilaan. Ainakin 50hz luulisi saavan. Mikä tuossa on niin tärkeää?

20. PeteTK

PeteTK Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Kuva nykii muuten.

21. A_SA

A_SA Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Hei, kertokaas viisaammat, että pärjäisikö tämä acerin näyttö mitenkään tälle 226BW:lle.

Viimeksi muokattu: 16.08.2007

Jaa tämä sivu