1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Samsung NC10 ja Linkkaria kehiin

Viestiketju Linux -keskustelu -osiossa. Ketjun avasi Henry1979 03.03.2009.

  1. Henry1979

    Henry1979 Regular member

    Liittynyt:
    02.08.2003
    Viestejä:
    942
    Kiitokset:
    4
    Pisteet:
    28
    Jees eli vanhukset hommas tollasen samsungin miniläppärin ja eihän siinä menny kuin viikko niin alkovat kiusata minua puhelinsoitoilla ja kyselivät tyhmiä, niin nyt oon yrittäny laittaa linuxia win xp:een tilalle, jotta saisin rauhan puhelinterrorismilta :D

    Olen yrittäny asentaa linpusia ja minttiä, mutta heti alkuun ongelmana on se että netti ei toimi edes johdolla kytkettynä kummassakaan.

    No netistä löyty ohjetta jolla pitäisi ehkä saada toimimaan, mutta tässäkin ongelmana on se, että pitäisi ensin asentaa netistä käsin joku linux-modules nynnynnyyy paketti. Ei onnistu kun ei netti toimi...... Toisella koneella hain kyseisen paketin usb muistille ja yritin asentaa samppaan sitä, mutta herjas paketin olevan väärä versio. Ilmeisesti tämä johtuu siitä, että en ole päässyt edes päivittämään käyttistä asennuksen jälkeen.

    Kysymykseni kuuluukin onko kenelläkään tietoa mikä distro tuossa samsungin minissä toimis? Jos myös joku on sattunut törmäämään netin ihmeellisessä maailmassa oppaaseen, jossa neuvotaan vaihe vaiheelta asiat, niin siitäkin olisin kiitollinen.
    Koneessa on sisällä 3G motukka, joka pitäisi myös saada toimimaan.

    Linux olis melkein pakko saada tuohon laitettua, kun ei nuo vanhukset wintöötin kanssa osaa puljata ja sekottaa vaan sen alta aikayksikön :D
     
  2.  
  3. LaLLi80

    LaLLi80 Senior member

    Liittynyt:
    23.11.2003
    Viestejä:
    5,010
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    116
    Ubuntu 8.10 näyttäis toimivan pitkälti suoraan paketista.
    https://help.ubuntu.com/community/NC10
     

Jaa tämä sivu