1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Samsung LE37M86BCX 37" Full HD

Viestiketju Televisiot -osiossa. Ketjun avasi lagmaster 10.02.2008.

  1. lagmaster

    lagmaster Regular member

    Liittynyt:
    16.01.2008
    Viestejä:
    206
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=24593
    Ajattelin pleikkarin kanssa tämmösen television hommata.
    Kysynkin että onko mielestänne hyvä valinta? Jos on jotain negatiivista sanottavaa kyseisestä mallista, niin haluaisin tietää enenn kuin teen lopullisen tilauksen.

    EDIT//Kyseessä siis PS3
     
    Viimeksi muokattu: 10.02.2008
  2.  
  3. hephephep

    hephephep Member

    Liittynyt:
    24.11.2007
    Viestejä:
    4
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Täsmälleen tuota samaa yksilöä olen myös miettinyt. Vaihtoehtona olisi lg:n lf66 (jos muistan oikein). Olen kuullut että pitäisi ainakin laadukkaita merkkejä olla, mutta kertokaas ihmiset kokemuksistanne kyseisistä merkeistä ja etenkin tuosta samsungista.

    EDIT//Olen myöskin ps3:sen kaveriksi ostamassa ;)
     
  4. Sokar80

    Sokar80 Regular member

    Liittynyt:
    09.03.2006
    Viestejä:
    2,319
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    kattelin tota töllöä se on tosi hyvä suosittelen ite ostin F8 malli joka uudempi tosta M86 mut 1200€ tuo Samsung_LE37M86 Full HDTV on tosi hyvä

    kuva 1 -> kuva 2 -> kuva 3
     
  5. hephephep

    hephephep Member

    Liittynyt:
    24.11.2007
    Viestejä:
    4
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Jep! Ihan hyvältä vaikuttaa. Ostin eilen ja mitä nyt olen ehtinyt katsomaan ja tutustumaan, niin tyytyväinen olen.
     
  6. pmiika

    pmiika Member

    Liittynyt:
    08.03.2008
    Viestejä:
    25
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Itse katselin ensiksi kanssa tuota samsungin M86 sarjan 37" versiota, mutta suosittelen ehdottomasti tuosta sitä 40" versiota koska hinnassa ei juurikaan eroa ole ja sillä hinnalla saa lähes kaksin kertaisen kontrasti suhteeen elikkä tuossa 37":ssa on 8000:1 kontrasti suhde ja tuossa 40":ssa on 15000:1.

    Itse kävin vertailemassa kyseisiä tuotteita useaan kertaan ja kuvassa on huomattava ero tuo 37" ja 40" välillä... 40":ssa on Super clear paneeli mikä ainakin sopii omille silmille paremmin mitä tuo 37":sen matta paneeli, jotkut väittävät että tuo super clear paneeli mukamas peilaisi esim. huoneen kattovaloja, mutta itse en ainakaan ole ongelmaa huomannut...

    Itse päädyin tuohon samsungin M87 40":een malliin eli muuten sama vehje mitä tuo M86 mutta sisällä ainostaan antenni viritin kun taas M86:ssa on myös kaapeliviritin ja itse omistan topfieldin Hdmi kaapeliboxin jo valmiiksi niin eipä sille toiselle virittimelle juurikaan käyttöä ole ja hinnasta tippu 100€ pois...
     
  7. Sokar80

    Sokar80 Regular member

    Liittynyt:
    09.03.2006
    Viestejä:
    2,319
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    niin olen itekkin lukenut vaikka en ite huomaa moista luulen että niillä kirjoittajilla ei ole ko töllö vaan on nähnyt sen vain kaupassa

    esim verkkokaupassa missä on eri samsungin näytöt esillä on loiste putki suoraan töllöjen päällä joten kyllä sillon heijastaa mut minulla ei ainakaan Spotti \ loiste putkia kotona \ olohuoneessa ole
     
  8. pmiika

    pmiika Member

    Liittynyt:
    08.03.2008
    Viestejä:
    25
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Juu kyllähän tuon varmasti peilaamaan saa jos spotit yms. tehokkaat valonlähteet siihen paneeliin suoraan osuu mutta tuskimpa kenelläkään sitä ongelmaa kotonaan eteen tulee. Itsellä on tuollainen kattokruunu jossa on 6x50W lamppuja ja televisioon sen etäisyys on jotain 1-2m ja tosiaan ei peilauksen kanssa ole ongelmaa...
     
  9. Madnick1

    Madnick1 Regular member

    Liittynyt:
    20.11.2007
    Viestejä:
    223
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Nyt täytyy kyllä sanoa, että en nyt näistä Samsungeista niin perusta.
    Hommattiin työpaikalle pari viikkoa takaperin Samsung LE32M8 Latviasta.
    Meikäläisellä on Samsungista aikaisempaakin huonoa kokemusta, mutta jotenkin sitä nyt vaan alkoi uskoa tähän Samsungin parantuneeseen maineeseen...

    Voi olla, että nuo isommat ruudut on parempia, mutta käyttökokemukset tästä pienestä on seuraavat:
    - Reagoi erittäin hitaasti kaukosäätimen painalluksiin.
    Tämä hidastaa oleellisesti koko television toimintaa
    ja vehje kytkettiinkin pikimmiten tästä syystä ulkoiseen
    digiboksiin.
    - Kahden viikon käytön jälkeen laitteen sisäinen DVB hajosi.
    - Isot nopeasti liikkuvat kohteet saavat kuvassa aikaan
    kummallisen nykimis-palikka efektin?
    Johtunee laitteen "yleisestä hitaudesta".

    Tämänkin laitteen mattapintaisesta näytöstä tykkään kuitenkin silti. Ei tarvitse vetää pimennysverhoja ikkunoiden eteen päivällä. Värit on kanssa yllättävän hyvät, mutta alkavat kuitenkin vääristyä LCD:lle ominaiseen tapaan katseltaessa hieman sivulta.
     
  10. Sokar80

    Sokar80 Regular member

    Liittynyt:
    09.03.2006
    Viestejä:
    2,319
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    tuo on TÄYSIN eri laite

    sama kun vertasit Volvo S80 ja Kia carens kummatkin on autoja mut siihen sitten jääkin

    maku asioista on turha kiistellä menee kauppaan ja katsoo mikä näyttä hienomalta silmään ja ostaa sen

    varjot ei johdu hitaasta koneistosta olen kanssa ite huomannut ko ilmiön

    esim aftersunset tuli Tv2 eilen alku leffan ajan haamu kuvia huonon kuvan takia käänsin kanavaa neloselta tuli samaan aikaan Pelkokerroin jossa oli myös nopeasti liikkuvia kohtauksia koko ohjelmassa en nähnyt yhtään nykimistä tai haamu kuvaa sitten katsoin DVD leffan töllöstä mitä normaalisti en tee mut koe mielessä ja 1h49min DVD leffassa ei yhtään haamu kuvaa ko leffa oli koko ajan nopeita kohtauksia yöllä ja päivällä

    syy johtuu bitti virrasta DVD hyvä ja esim uutisissa ym ok mutta joissakin ohjelmissa se vaan on niin pieni että kuva on surkean näköinen
     
  11. Madnick1

    Madnick1 Regular member

    Liittynyt:
    20.11.2007
    Viestejä:
    223
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Piti tässä koeajaa tuota LE32M86 mallia nyt sitten oikein monta päivää. Kuten sanottu, niin samat mallit isommalla ruudulla saattavat olla parempia. Mene ja tiedä. Kokemusta niistä ei minulla ole yhtään.

    Nykimis&palikka efekti ei johdu tässä mallissa digi TV lähetyksistä, vaan itse laitteesta.
    1. Efekti on havaittavissa kanavasta riippumatta digipuolella.
    2. Efekti näkyy myös ajettaessa RGB signaalia modulaattorin kautta analogiseen antenniverkkoon, eli kyseisen TV:n analogiseen virittimeen.
    3. Efekti näkyy myös SCART liittimeen ajetusta mistä tahansa ohjelmalähteestä.
    HDMI-liittimiä en ole kokeillut.
     
  12. Sokar80

    Sokar80 Regular member

    Liittynyt:
    09.03.2006
    Viestejä:
    2,319
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    nykimistä ym olen havainut vain ylen ja nelosen tv lähetyksissä Procaster on HDMI kiini kuten DVD ja PC mut DVD lefoissa on ole huomannut mitään kuten en myöskään vaikka pelaa PC pelejä isolta ruudulta ei mitään havaittavissa tosin tää F8 on eri malli
     
  13. mchdd

    mchdd Member

    Liittynyt:
    19.11.2006
    Viestejä:
    76
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    kuvan sivuttais nykimistä ilmenee selvästi esim. formuloita
    katseltaessa tai missä kamerakulma siirtyy nopeasti ruudulla
    vasemmalta oikealle. Ilmiötä ilmenee Samsungin S,R,M sarjoissa
    koosta riippumatta. Hybridi koneissa ( BCX )mallissa ilmiö näkyy
    selviten. Päivitys versiossa 1006 tai aikaisemmissa ilmiö ei ollut
    selvästi havaittavissa , nyt uudemmissa 1008,1010 softissa on
    selvä softabugi ja toivotaan ,että seuraava softa korjaa ongelman.
     
  14. Sokar80

    Sokar80 Regular member

    Liittynyt:
    09.03.2006
    Viestejä:
    2,319
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    kun ostin oma töllön niin kokeilin yhen päivän telvision omaa viritintä ja se oli pepusta mut ei se haittaa kun on erillinen dogi boxi jolla kaikki toimii moitteettomasti
     
  15. lagmaster

    lagmaster Regular member

    Liittynyt:
    16.01.2008
    Viestejä:
    206
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Eli televisio on nyt vihdoin ja viimein saapunut pitkän odottelun jälkeen.
    Mitä nyt tässä testailtuani tätäkin vehjettä huomasin myös tämän pikselöitymisen, mutta itsellä se hävisi kun otti elokuva plus toiminnon pois päältä. Osa kaukosäätimen napeista on erittäin omituisessa paikassa, kaukosäädin ei reagoi jos yrittää rämpyttää esim. seuraava kanava nappia, pitää painella hieman rauhallisemmin. En ole vielä koittanut liittää tietokonetta, mutta kunhan jaksan niin testaan senkin.
     

Jaa tämä sivu