1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Ongelma Samsung Galaxy S4 piippailee turhaa latauksessa.

Viestiketju Android -keskustelu -osiossa. Ketjun avasi Glyxis 13.09.2014.

  1. Glyxis

    Glyxis Member

    Liittynyt:
    18.02.2014
    Viestejä:
    17
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Moro. Elikkäs kyseessä on tosiaan noin reilu vuosi sitten hankittu Samsung Galaxy S4 ja olen olla hyvin, hyvin kypsynyt tähän ongelmaani johon en löydä ratkaisua. En muista kauan tämä ongelma on ollut, mutta ei ainakaan ihan heti hankinnan jälkeen. En ole vielä liikkeeseen vienyt näytettäväksi, mutta varmaan vien jos ei täällä ongelma ratkea;

    Eli, ongelma tuossa on se, että kun laittaa puhelimen normaalisti lataukseen, vaikkapa nyt yön ajaksi, niin sitten kun näyttö kohta sammuu/sammutan sen, se ilmoittaa kohta taas että kännykkä latautuu. VARSINKIN on hyvin ärsyttävää jos akku on tosiaan ihan lopussa (alle 15%) ja kuuluu se "pliip pliip" (akku vähissä-ääni) ja kohta heti perään "ty-di" eli se ääni kun puhelin alkaa lataamaan. Jos akku on yli 15% niin kuuluu vain tuo "ty-di" ääni. Tämä toistuu aina kun näyttö sammuu, eli noin 10 sekunnin välein. Koita siinä sitten alkaa nukkumaan kun puhelin pitää omaa konserttiaan.

    Joskus tätä ei kuitenkaan tapahdu, vaan puhelin jää täysin normaalisti lataukseen, näyttö pimeänä niin kuin kuuluukin. Joskus tämä myös rauhoittuu muutaman piippauksen jälkeen. Toisinaan taas joudun tosiaan jättämään puhelimen työpöytänäkymään, johon olen säätänyt aikakatkaisun jonnekkin kauas, ettei tarvitse kokoajan kuunnella sitä plimputusta. Laturiakin olen kokeillut vaihtaa. Portti on kunnossa eikä kyse ole kosketushäiriöstä.

    Mikä mättää?
     
    Viimeksi muokattu: 14.09.2014
  2.  
  3. xbkrypt0n

    xbkrypt0n Active member

    Liittynyt:
    16.06.2010
    Viestejä:
    3,154
    Kiitokset:
    120
    Pisteet:
    73
    Itse puhelimessa tai akussa on jotain vikaa. Tuossa ei oikein muu auta kun viedä liikkeeseen.
     
  4. JoniS

    JoniS Active member

    Liittynyt:
    06.10.2008
    Viestejä:
    2,951
    Kiitokset:
    261
    Pisteet:
    93
    Löystynyt liitin laturista/puhelimesta taikka johdin poikki laturista.

    Melkein veikkaisin puhelimen liittimessä olevan vikaa jos laturin vaihto ei auta ongelmaan.

    Meillä meni juuri yksi laturi vaihtoon kun teki samaa emännän s2 kanssa, omaa puhelinta latasi ongelmitta se kyseinen laturi.
     
  5. Glyxis

    Glyxis Member

    Liittynyt:
    18.02.2014
    Viestejä:
    17
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Hmm. Okei, kiitos vastauksista. Nyt oli toi luuri tossa vieressäni koko yön ihan kiltisti hiljaa ja täyteen latautuneena. Se ei muutenkaan koskaan pimputa täyteen ladattuna kun vihreä valo tulee. (Tosin mitä järkeä sitä silloin on laturissa pitää)

    Vähän vain kuulostaisi oudolta, että puhelimen liittimessä mitään vikaa olisi.. Latauksessahan varsinaisesti ei ole mitään ongelmaa, eli se ei pätki itse latausta.

    Itse asiassa täytyy kyllä nyt myöntää, että vasta muistinkin, että tuo itse laturi (mitä käytän pääsääntösesti) on minun vanhasta HTC:n puhelimesta. Ihan vain sen takia käytän tuota, kun se samsungin oma oli semmonen ikävä teräväkulmainen palikka ja toi HTC:n tommonen mukavan pyöreä. Mutta olen silti kokeillut tuolla omalla laturillakin. Olisikohan tuo laturin vaihtaminen voinut sekottaa sen jotenki? (En kuitenkaan vaihtanut sitä ihan heti, mikä täsmäisi siihen, ettei aluksi tuota ongelmaa ollut)
     
  6. Tiger25

    Tiger25 Active member

    Liittynyt:
    13.05.2011
    Viestejä:
    1,574
    Kiitokset:
    72
    Pisteet:
    78
    Voihan tuo HTCn laturi aiheuttaa tuommoistakin, vaikka useimmiten nuo nykyaikaiset micro-USB-laturit ovat sisuksiltaan varsin identtisiä merkistä riippumatta. Puhelin voi mallista ja merkistä riippuen oirehtia oudosti tai kieltäytyä jopa latautumasta, jos sitä ei ladata oman merkkisellä laturilla, sillä kaikkien merkkien laturit eivät välttämättä toimi ihan samoilla toleransseilla ja tämä voi aiheuttaa ongelmia.
     

Jaa tämä sivu