1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Ongelma Samsung Galaxy A15 5G pin koodi

Viestiketju Android -keskustelu -osiossa. Ketjun avasi PETE11 21.04.2024.

  1. PETE11

    PETE11 Regular member

    Liittynyt:
    22.10.2006
    Viestejä:
    774
    Kiitokset:
    8
    Pisteet:
    28
    Mulla on käytössä uusi puhelin. Samsung Galaxy A15 5G

    Nyt kun vaihdan liittymää, niin tule eteeni tuon sim kortin pin koodin vaihtaminen. En vaan löydä puhelimen asetuksista miten sen vaihtaa.

    Olen mennyt asetukset - Biometriset tiedot ja suojaus - Muut suojausasetukset - Määritä sim kortin lukitus. Täällä piti olla tuo koodin vaihto.

    Ainakaan tässä puhelimessa uupuu tuo viimeinen l. määritä sim kortin lukitus.

    Huomenna vaihtuu tuo liittymä. Siinä mukana tulee tuo koodi,joka suositellaan vaihdettavaksi.

    Voitteko antaa ohjeita ?
     
  2.  
  3. tarantella

    tarantella Senior member

    Liittynyt:
    20.10.2012
    Viestejä:
    6,150
    Kiitokset:
    1,199
    Pisteet:
    243
    Tällaista löysin Googlaamalla:
    Pin-koodin vaihtaminen Samsungin älypuhelimella
    Voit vaihtaa pin-koodin Samsungin puhelimella tai tabletilla seuraavasti:

    Asetukset
    Biometriset tiedot ja suojaus
    Muut suojausasetukset
    Määritä SIM-k. lukitus
    Vanhemmilla Samsungin puhelimilla reitti pin-koodin vaihtoon on seuraava: Asetukset -> Lukitusnäyttö ja suojaus -> Muut suojausasetukset -> Määritä SIM-k. lukitus.

    Tämä on ko. puhelimen manuaali ladattavaksi: https://downloadcenter.samsung.com/...SM-A15X_DSN_UM_Open_UU_Fin_Rev.1.0_231218.pdf

    Yleisiä ohjeita: https://www.samsung.com/fi/support/model/SM-A156BZBDEUB/
     
  4. PETE11

    PETE11 Regular member

    Liittynyt:
    22.10.2006
    Viestejä:
    774
    Kiitokset:
    8
    Pisteet:
    28
    Saman itsekkin näin, mutta ei ainakaan tuo ensimmäinen ohje auttanut yhtään. Mulla tässä puhelimessa muut suojausasetukset, ei tämän jälkeen löydy määritä sim kortin lukitus..

    Puhelimeni:
    Muut suojausaaetukset - Biometriset tiedot

    Tämän jälkeen aukeaa näyttöön
    Kasvojen tunnistus
    Sormenjäljet
    Näytä lukituksen poiston siirtymätehoste..Täplä aktiivisena
    Lukituksen poisto biometrisilla tiedoilla. Siinä vain infoa.
     
  5. vps358

    vps358 Active member

    Liittynyt:
    14.11.2009
    Viestejä:
    4,532
    Kiitokset:
    232
    Pisteet:
    93
    Onko sulla koodi käytössä nykyisessä liittymässä?
     
  6. PETE11

    PETE11 Regular member

    Liittynyt:
    22.10.2006
    Viestejä:
    774
    Kiitokset:
    8
    Pisteet:
    28
    Jos liittää tuon uuden kortin puhelimeen, niin luultavasti siinä on mahdollisuus muuttaa tuo koodi. Uskon niin tai ohjeet siihen...
     
  7. PETE11

    PETE11 Regular member

    Liittynyt:
    22.10.2006
    Viestejä:
    774
    Kiitokset:
    8
    Pisteet:
    28
    Niin tässä taitaa olla se syy. Mulla on tässä nykyisessä liittymässä alkuperäisessä muodossa se pin koodi. Tämän lisäksi mulla on käytössä puhelimen koodi ja sormitunnistus. Sen hoksaa kun uudelleen käynnistän puhelimen. Joutuu ensiksi kirjautumaan tuolla liittymän koodilla ja sen jälkeen puhelimen tunnistuskoodilla.

    Mitä minun nyt tulee tehdä? Jollain lailla pitää kai tämä nykyinen koodi muuttaa?

     
  8. PETE11

    PETE11 Regular member

    Liittynyt:
    22.10.2006
    Viestejä:
    774
    Kiitokset:
    8
    Pisteet:
    28
    Siis on, mutta sitä ei ole muutettu millään lailla. Koodi on siinä muodossa kun liittymä sen minulle antoi. Tämän lisäksi on vielä sormitunnistus ja puhelimen koodi....
     
  9. PETE11

    PETE11 Regular member

    Liittynyt:
    22.10.2006
    Viestejä:
    774
    Kiitokset:
    8
    Pisteet:
    28
    Siis löysin näytön lukitsemistyyppi. Pin koodi. Käsittäkseni tämä koskee puhelimen näyttöä..

    Mutta tuon liittymän sim kortin pin koodi on mielestäni eri asia.
     
  10. IlmoPJ

    IlmoPJ Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    17.03.2006
    Viestejä:
    6,838
    Kiitokset:
    784
    Pisteet:
    193
    Näytön lukituksen koodi ja sim kortin koodi ovat kaksi eri asiaa.
    Mistä tuli tuo vaatimus, että sim koodi pitää vaihtaa?

    Ei sim kortin koodia ole pakko vaihtaa, nykyiset suojakoodit estävät muiden pääsyn puhelimeen.

    Se löytyy omassa android puhelimessa Asetukset "Turvallisuus ja näytön lukitus", kohdassa "Sim-kortin lukitus".

    Toisessa androidissa se löytyy Asetukset, Turvallisuus ja yksityisyys, Lisää tietoturva asetuksia, Sim kortin lukitus.

    Käy lävitse puhelimesi Turvallisuus osiot, sieltä se pitäisi löytyä.
     
    Viimeksi muokattu: 21.04.2024
    PETE11 kiitti tästä.
  11. PETE11

    PETE11 Regular member

    Liittynyt:
    22.10.2006
    Viestejä:
    774
    Kiitokset:
    8
    Pisteet:
    28
    Tuli operaatiolta ohje. Kirjeessä sanottiin: Turvallisuussyistä koodi tulee vaihtaa mahdollisimman pian uuteen. En tainut vaihtaa edellisenkään l. nykyisen liittymän sim kortin pin koodi. Mulla on pin koodin lisäksi puhelimen näytön koodi ja sormitunnistus. Kiitos vastauksesta..
     
  12. IlmoPJ

    IlmoPJ Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    17.03.2006
    Viestejä:
    6,838
    Kiitokset:
    784
    Pisteet:
    193
    Ei tuo pin-koodin vaihto ole mitenkään ylivoimainen este. Kyllä se puhelimen turva-valikoista löytyy etsimällä. Annoin jo pari vaihtoehtoa. Puhelimet ovat erilaisia., mutta mainitsemistani Turva valikoista se löytyy. Käy huolella ne lävitse.
     
  13. vps358

    vps358 Active member

    Liittynyt:
    14.11.2009
    Viestejä:
    4,532
    Kiitokset:
    232
    Pisteet:
    93
    Koska se on oletuksena sillä uudella se neljä nollaa, niin se on niin helppo ja koska nuo turvallisuusasiat on tapetilla nytkin, niin sen takia se vaihtokehoitus.
    Itse en vaihtanut, koska todennäköisyys sille että joku muu pääsisi edes yrittämään sen syöttämistä on luokkaa niin pieni, että melkein voisi ottaa koko koodin kyselyn pois.

    T: Vesku
     
  14. 1pertti

    1pertti Senior member

    Liittynyt:
    10.09.2008
    Viestejä:
    9,095
    Kiitokset:
    1,208
    Pisteet:
    243
    Riski on kai lähinnä siinä, että jos kadotat puhelimen, voi epärehellinen löytäjä käyttää liittymää laskuusi, kunnes havahdut reagoimaan asiaan.
     
  15. tarantella

    tarantella Senior member

    Liittynyt:
    20.10.2012
    Viestejä:
    6,150
    Kiitokset:
    1,199
    Pisteet:
    243
    Puhelimen näytönlukitus estää puhelimen käytön, joka pitäisi murtaa ensin, jotta voi käyttää puhelinta.
    Siirtämällä sim-kortin toiseen puhelimeen, käyttö onnistuu, ellei käyttäjä ole sulkenut korttia.
     
  16. vps358

    vps358 Active member

    Liittynyt:
    14.11.2009
    Viestejä:
    4,532
    Kiitokset:
    232
    Pisteet:
    93
    Kaukaa ei tartte hakea, 40 neliötä hukkaustilaa ja muualla puhelinta ei käytetä.

    T: Vesku
     
  17. tarantella

    tarantella Senior member

    Liittynyt:
    20.10.2012
    Viestejä:
    6,150
    Kiitokset:
    1,199
    Pisteet:
    243
    Toki jokaisen pitäisi ymmärtää, että on paljon muitakin käyttäjiä, jotka ei käytä sitä jossain pikku kopperossa sisällä, vaan yleensä puhelin on ihmisillä mukana myös ulkona liikkuessaan. Sellaisia käyttäjiä on varmaan yli 99%
     
  18. vps358

    vps358 Active member

    Liittynyt:
    14.11.2009
    Viestejä:
    4,532
    Kiitokset:
    232
    Pisteet:
    93
    Kukin tyylillään, minä en suosittele pin-koodin posjättämistä, sen olette ihan itse keksineet.

    T: Vesku
     
  19. WinLix

    WinLix Active member

    Liittynyt:
    22.02.2018
    Viestejä:
    851
    Kiitokset:
    136
    Pisteet:
    53
    Noh kunhan tuo e-simmi yleistyy ei tarvitse enää laitella pin-koodia kun laitteessa ei ole sitä fyysistä korttia jonka varas voisi siirtää omaan puhelimeen. Laitteen lukituskoodi tulee toki silloinkin laittaa. Mielellään ihan numero/salasanamuotoinen sillä kuviokoodi on tietyissä tapauksissa turvaton.
     
  20. PETE11

    PETE11 Regular member

    Liittynyt:
    22.10.2006
    Viestejä:
    774
    Kiitokset:
    8
    Pisteet:
    28
    Kiitos kaikille viesteistä. Sain sen muutettua tuon pin koodin. Alkuperäisen muutin.
     

Jaa tämä sivu