1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Samsung DCB-B263Z käyttökokemukset

Viestiketju Keskustelua kaapeliverkon digibokseista -osiossa. Ketjun avasi nikke78 10.10.2006.

  1. aatu777

    aatu777 Regular member

    Liittynyt:
    09.02.2005
    Viestejä:
    226
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    nytkun welho jakelee noit ilmasiks, niin piti ottaa.
    eka 10 min käytön jälkeen kuva jämähti ja boksi piti buutata virtapiuha irrottamalla. loppuillan se toimiki ihan hyvin. seuraavana aamuna boksi ei lähtenyt käyntiin olleenkaan, piuha irti ni taas pelitti. 15 min tv kattelua ja boksi tilttas taas.
    muuten ihan ok boksi, paitsi toi teksti-tv on vaikee ja aika sekava ohjelma-opas.
     
  2.  
  3. lobbis

    lobbis Member

    Liittynyt:
    23.11.2007
    Viestejä:
    2
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Mullakin kuva on jumitellut.

    Keskimäärin kerran päivässä kuva pysähtyy ja koko laite jumiutuu, eli ei vastaa mihinkään kaukosäätimen signaaliin. Ainoaksi vaihtoehdoksi jää irroittaa virtapiuha, joka minun tapauksessa on sijoitettu erittäin hankalsti kaapin päällä.

    Vein laitteen takaisin Verkkokaupan huoltoon, ja tietysti se pitkien hermostuneiden vastaväityksien jälkeenkin lähetettiin kahdeksi viikoksi huoltoon. Sanoin jo etukäteen, etten usko, että vika paranee, sillä edellisessä boksissani oli sama vika.

    Tänään sain ilmoituksen, että laite on lähtenyt huollosta, saa nähdä mikä kunto on. Jos laiteessa ilmenee edelleen sama vika, niin pitkä reklamaatio lähtee Samsungille ja Verkkokaupalle.
     
  4. jks90

    jks90 Member

    Liittynyt:
    24.09.2007
    Viestejä:
    20
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    En tiedä millasen erän Verkkokauppa on ko. laitetta saanut kun kerran soittaessani sinne ne eivät edes uskaltaneet myydä sitä.

    Expert, josta hankin kaapeliverkkoon tarkoitetun Samsung boksin, sanoivat että huono erä(virtalähde ym. vikoja) antennipuolen versiota oli joskus liikkeellä, mutta sitä ei pitäs enää olla(ehkä Verkkokaupalla on :).
    Minulla laite on toiminut hienosti(vajaa puoli vuotta), kuva on erittäin hyvä, tekstityksissä ei mitään vikaa. Käytettävyys hyvä.
    "Puuttuvat" ominaisuudet: jos tallentaa kahta kanavaa, voi katsoa ainoastaan niistä toista, USB:n kautta ei voi siirtää ohjelmia esim. tietokoneelle, noista ominaisuuksista en tarvitse kumpaakaan.
    Mikrobitin valinta jossain testissä, olikohan 11/2007.
     
  5. jks90

    jks90 Member

    Liittynyt:
    24.09.2007
    Viestejä:
    20
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Äh sori, nyt puhun eri laitteesta, tässä ketjussa ei puhuttu lainkaan tallentavasta boksista....sori.
     
  6. lobbis

    lobbis Member

    Liittynyt:
    23.11.2007
    Viestejä:
    2
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Aika outo erä ilmeisesti verkkokaupalla tuostakin laitteesta. Laite nimittäin sekoili taas (ei reagoi kaukosäätimeen, kuva "sekoaa" värikkääksi pikselisotkuksi). Reklamoin asiasta verkkokaupalle ja he pyysivät palauttamaan laitteen ja lupasivatpa maksaa vielä alkuperäisen ostohinnan päälle julkisen liikenteen mukaiset matkakorvaukset laitteen kanssa juoksemisestani. Ei sinäänsä mitään huonoa palvelua, mutta todellisuudessa noita kuluja on kuitenkin kertynyt ja olen joutunut olemaan ilman laitetta.

    Anteeksipyyntöä en kuitenkaan saanut kaikesta tästä väännöstä huolimatta. Ennemminkin kohtelu oli tympeää ja kaikkiin kysymyksiini ei edes vastattu. Minulle jäi kuva, että olen itse syyllistynyt turhaan valittamiseen, sillä eihän tulisi voida olettaakkaan, että 90€ digiboxi toimii moitteettomasti. Päivän päätteeksi jouduin siis säätämään laitteen kanssa kohtuuttoman paljon, joten pieni "pahoittelemme" olisi lämmittänyt mieltä.
     
  7. nenatriv

    nenatriv Member

    Liittynyt:
    27.12.2007
    Viestejä:
    2
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Ostin DCB263Z:n tänään. Muutaman tunnin räpläämisen jälkeen todettuna laite toiminee kuten sen on suunniteltu toimivan, mitä se sitten tarkoittaneekaan. Jumiin en ole hyvistä yrityksistä huolimatta boksia saanut. Kuvanlaatu on hyvä ja automaattinen käyttöönotto oli helppo. Eri kanavien katsomisen ja muiden ominaisuuksien suhteen ei ole mitään erityistä huomautettavaa yhtä raskauttavaa poikkeusta lukuunottamatta.

    Ongelma on teksti-tv. Tässä vehkeessä piti sellainen olla. Aika fakiiri on, joka teksti-tv:n salat käyttöohjeen ja kaukosäätimen avulla selvittää tuosta vain. Puolen tunnin räpeltämisen jälkeen vahingossa ajauduin teksti-tv:hen. On elämäni ensimmäinen laite, jossa teksti-tv:hen pääsy vaatii kolme painallusta. Korealaista logiikkaa kait. Lisäksi alasivujen selausta en ainakaan minä ole löytänyt. Samoin teksti-tv käynnistyy aina samalta sivulta eikä siitä mihin viimeksi jäätiin kuten järki sanoisi. Myöskään sivun jäädytystä en ole keksinyt, vaan alasivu vaihtuu pakolla, jos sellainen sattuu sivulla olemaan. Yhteenvetona sanon, että TÄSSÄ VEKOTTIMESSA EI OLE TEKSTI-TV:TÄ SELLAISENA, MITÄ SILLÄ KÄSITTEELLÄ ON TOTUTTU YMMÄRTÄMÄÄN VAAN TÄSSÄ VIRITELMÄSSÄ ON SILTÄ OSIN JOKU ALA-ARVOINEN ILTAPUHDEKYHÄELMÄOHJELMISTO, JOHON EI OLE VIITSITTY TEHDÄ KUNNOLLISTA KÄYTTÄJÄLIITTYMÄÄ SINÄNSÄ IHAN TOIMIVAAN LAITEYMPÄRISTÖÖN. NÄPPÄIMIÄ KAPULASSA RIITTÄISI JA TEKSTISIVUJA MUISTISSAKIN NÄKYY OLEVAN PALJON.

    En lähtisi suosittelemaan tätä rakkinetta kenellekään, joka vaatii boksiltaan teksti-tv:n. Pikemminkin kieltäisin ostamasta. Jos telkkarissa on vanhastaan teksti-tv, niin miksei tämä Samsungkin yksi vaihtoehto liene, jos haluaa katsomisen lomassa useampaa kaukosäädintä pyöritellä käsissään.

    Bokseista ei minulla ole ihmeitä kokemuksia. Aika näyttää, tökkiikö tämä käytössä vai ei. Kaikki boksit, joita olen nähnyt, ovat joskus satunnaisesti tökkineet ja jääneet jumiin.

    Olli

     
  8. nenatriv

    nenatriv Member

    Liittynyt:
    27.12.2007
    Viestejä:
    2
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Vaihdoin sitten liikkeessä tuon Samsungin Topfield TF6000COC:iin päittäin. Ainoa syy vaihtoon oli se, että tarvin toimivan teksti-tv:n. Sen verran voi sanoa Samsungin hyväksi, että siinä on mukavantuntuinen käsikapula, varmaan yksi parhaista. Ohjelmiston kehitys on vain valitettavasti jäänyt kesken, ja on aikanaan tullut hillitön kiire työntää markkinoille keskeneräistä tuotetta. Näitä tällaisia bokseja ei ilmeisesti tehdä juuri muualle kuin Suomen markkinoille, koska netistä ei viitteitä löydy ulkomaisille sivuille. Siinä varmaan selitys vähän sinnepäin oleville tuotteille. Pienet markkinat ei houkuttele.

    Olli
     
  9. ahlgpe

    ahlgpe Guest

    Minulla samainen boksi(Samsung DCB-B263Z)toimii tekstiTV myötä
    muuten hyvin,mutta Ylen tekstitykset hukassa.En tiedä onko kos-
    kaan toiminutkaan,mutta Yle teemalta nauhoitin yhden ohjelman ja
    huomasin,että teksti puuttuu ja aloin seurata Ylen muita kanavia.
    Sama homma. Kuukauden laite on minulla ollut.Luulisi,että jotain
    päivitystä siihen olisi jo tullut. Nyt otin piuhan irti seinästä
    ja käänsin sen ylösalaisin jotta täydellinen puuttaus onnistuisi.
    Näinhän ne korealaisetkin tekisivät.Saas nähdä kuin äijän käy.
     
  10. ahlgpe

    ahlgpe Guest

    Yipee,se onnistui.Sain tekstit Ylen kanaville.Pari tuntia boxi se-
    lällään ja piuha irti seinästä,johan alkoi pelittään. Näin korealai-
    set koneet toimivat.Saas nähdä pitkäänkö pelittää? Seuraavan kerran
    irrotan johdon seinästä ja puuttaan sen seinän kautta,tai soitan Ylel
    le,että polttaa tekstit ohjelmiin,jotta korealaiset koneetkin ymmär-
    tävät tätä, niin hianoo tekniikkaa.
     
  11. Peanli

    Peanli Guest

    Ohhoh, on kanssa ollut ongelmia noiden ylen teksitysten kanssa eikä mikään oikeen oo auttanut. Kunnes! luin edellisen viestin ja ajattelin notta perkeles ei kai siinä mitään häviä jos tuota boksin ympäri kääntämistä kokeilen. Hyvällä menestyksellä kiitos vinkistä :D
     

Jaa tämä sivu