1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Samsung curved 49 LC49HG90DMUXEN, pikselivika? Takuu prosessi, hoidettu.

Viestiketju Tietokoneen näytöt -osiossa. Ketjun avasi pasina 03.06.2020.

  1. pasina

    pasina Newbie

    Liittynyt:
    12.04.2020
    Viestejä:
    15
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    3
    Terve,

    Mulla pelikäytössä 49 tuumanen Samsungin curved näyttö. Mulla ei ole entuudestaan kokemusta näyttövioista ihme kyllä ja en oikein tiedä mikä tässä näytössä on vikana. Epäilen toki pikseli vikaa ja täten takuuasia koska alle 1v vanha näyttö? Ei pitäisi tonnin näyttö alkaa vikaantumaan alle vuodessa. Kyseessä 2019 kesällä ostettu näyttö ja käytetään vain muutamia kertoja viikossa. Mitä mieltä viisaammat, jotka asioista ymmärtänee? Selvästi tuo toinen rypäs isompi, jossa useita pikseleitä kaiketi pimeänäm[​IMG]

    https://drive.google.com/open?id=17wnoSMDgETh_wkdn9Q8s0FvS_MxU41Nb

    ps. toivottavasti osasin linkata tuon kuvan oikein, en ole mikään ihmemies näissä atk asioissa.
     
  2.  
  3. Tinke8

    Tinke8 Active member

    Liittynyt:
    23.01.2010
    Viestejä:
    1,191
    Kiitokset:
    61
    Pisteet:
    78
    Takuuhuoltoon vaan. Pikseleitä pimeänä
     
  4. pasina

    pasina Newbie

    Liittynyt:
    12.04.2020
    Viestejä:
    15
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    3
    Ei ruusuista kuvaa tullut Samsungin asiakastuesta. Soitin, käskivät lähettää sähköpostilla tiedot ja kuvat, vastaavat 1-2 päivän sisällä. Viikkoon ei kuulunut mitään, soitin ja sitten sanoivat että soita InfoCare Workshop, joka takuuhuoltaa Samsungin töllöt. No Infocaresta heti reagoitiin ja avattiin takuuhuoltotyö ja laitettiin postitusohjeet, postitarra, rahtikirjat yms. No vein samantien postiin ja seuraavana päivänä soitettiin, että ovat tulossa hakemaan näyttöä himasta? :D No se meni jo postilla heidän toimistolleen. Vähän erikoista sekoilua kyllä kaiken kaikkiaan, mutta Infocarella asioihin sentään reagoidaan nopeasti. Katsotaan miten takuuhuolto sujuu... Toivotaantoivotaan.
     
  5. pasina

    pasina Newbie

    Liittynyt:
    12.04.2020
    Viestejä:
    15
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    3
    Ja alunperin näyttö ostettu Telialta. Unohtui mainita, että heiltä tuli erittäin töykeätä palvelua, kun kysyin takuujutuista. Ensinnäkään myyjät eivät tiedä tuon taivaallista miten pitäisi toimia. Muistutin myyjää vielä, että halutessani voin vaikka jättää tämän näytön teille ja teidän velvollisuutenne se on hoitaa takuuhuoltoon, jos ei muuten onnistu. Siitä suuttuivat ja töksäyttelivät takaisin. Kuluttajansuoja on ihan hyvä Suomessa näissä. Paska palvelu Telialla en tule ostamaan sieltä kyllä mitään.
     
  6. pasina

    pasina Newbie

    Liittynyt:
    12.04.2020
    Viestejä:
    15
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    3
    Noniin, asia etenee. Mutta pakki vaihteella.

    " Hei.
    Palautamme korjaamattomana Samsung näyttönne takaisin. Kyseinen malli ei kuulu meidän huoltosopimukseen emmekä voi korjata näyttöä takuunalaisena. [xxxxxxxxxxxx] sähköpostitse (tässä oli huoltoliikkeen sähköposti)?


    Eli Samsung käski olla yhteydessä Infocareen. Olin lähetin näytön heille ja avasin huoltotyön (takuunalaisen) heidän ohjeiden mukaisesti. Nyt he saivat vihdoin näytön avasivat paketin ja totesivat että näitä malleja ei huolleta heillä? Miksei InfoCare lue jo huoltotyön tiedoista, että tuota näyttöä ei huolleta ja vältetään turha lähetys. Nyt minulle on tulossa lasku postikuluista ja ilmeisesti paketin avaamisesta. Olin tänään Samsungiin yhteyessä, jos ei asia ala etenemään ja minulle hyvitetä näitä kaikkia kuluja, niin sitten etenen kuluttaja-asiamiehen ohjeiden mukaisesti ja kärrään koko paskan takaisin Teliashoppiin, johon minulla on täysi oikeus.

    Takuu ja virhe vastuu - Kilpailu- ja kuluttajavirasto:

    Takuukorjaus on oltava ostajalle maksuton
    Vian etsinnästä voi takuuaikana laskuttaa vain, jos asiakas on toimittanut laitteen takuukorjaukseen selvästi turhaan. Tälläinen syy voi olla esim. se, että kyse on asiakkaan itse aiheuttamasta viasta ja tämä olisi pitänyt itsekkin ymmärtää.

    Takuuehdoiss on yleensä mainittu, miten ongelmatilanteissa pitää toimia. Jos takuuehdoissa ilmoitetaan huoltoliikeet, jotka tekevät takuukorjauksia, kuluttajan on luontevaa asioida niiden kanssa.

    Kuluttaja voi kuitenkin viedä tavaran myös myyjälle, jos tavaran muualle toimittaminen on kuluttajalle hankalaa. Tämä perustuu siihen, että ostajalla on oikeus virhe- ja takuuasioissa asioida aina myyjän kanssa.

    Lihavoitu teksti on suora lainaus kilpailu- ja kuluttajaviraston sivuilta.

    Olen Samsungilta saanut ohjeet mihin tuote toimitetaan ja tämän jälkeen vielä Infocarelta. Tässä on vielä mahdollisuus Samsungilla saada jonkinlaista crediittiä asioiden hoidosta, mutta Infocaren osalta liike on täysi paska. Eivät viitsi lukea huoltotyön tiedoista, että eivät huolla tätä näyttötyyppiä vaan haluavat rahastaa lähetyksestä. Jatkan raportointia asiasta ja katsotaan miten asia etenee. Nämä on hyvä olla kuluttajalla tiedossa.
     
    Viimeksi muokattu: 12.06.2020
  7. 1pertti

    1pertti Senior member

    Liittynyt:
    10.09.2008
    Viestejä:
    9,068
    Kiitokset:
    1,200
    Pisteet:
    243
    Onko Infocare tosiaan laskuttamassa? Kannattaa olla yhteydessä ja ilmoittaa, että jos heillä on joitakin vaateita asiassa, niin osoittaa ne sopimuskumppanilleen Samsungille, jonka ohjeiden mukaisesti sinä olet toiminut. Onhan Samsung kuitenkin Infocaren sopimuskumppani, vaikka juuri kyseisen mallin huollosta ei oltukaan sovittu.

    Viimekädessä on tietenkin mahdollisuus turvautua kuluttaja-asiamieheen, mutta kyllä tuollaisen asian pitäisi järjestyä kustannuksitta helpomminkin.
     
  8. pasina

    pasina Newbie

    Liittynyt:
    12.04.2020
    Viestejä:
    15
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    3
    Olin Infocareen heti yhteydessä puhelimitse ja sanoivat, että lasku tulossa. Lasku tulee viiveellä Ruotsista ja siinä menee jokunen aika. Vastasin, että reklamoin tottakai sen laskun ja voitte toki osoittaa sen suoraa Samsungille. Tämä ei tullut kuuloonkaan vaan lasku tulee kuulemma minulle ja se pitää reklamoida Samsungille myös erikseen? Infocaressa haiskahtaa paska pahemman kerran. No katsellaan miten asia tästä lähtee lutviutumaan. Teen työkseni eräänlaisia sopimuksia rakennusalalla ja paperilla sovitut asiat ovat pitäviä useasti riitatilanteessa. Tämä keissi katsotaan loppuun asti oli tilanne sitten mikä tahansa. Kaikki tärkeä yhteydenpito on hoitunut sähköpostilla, josta kaikki on helppo todistaa. Lupaan myös julkisesti hakata tuon näytön pesäpallomailalla paskaksi, jos tämän keissin häviän.
     
    Pekka29 kiitti tästä.
  9. lettas

    lettas Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    03.03.2003
    Viestejä:
    4,405
    Kiitokset:
    218
    Pisteet:
    93
    Surkeaa asiakaspalvelua kyllä kohdallesi osunut. Vähänkään fiksumpi pulju vaihtaisi laitteen uuteen ja hoitaisi valmistajan kanssa tappelun asiakasta vaivaamatta. Vaikea sanoa onko tarinan pahis Samsung joko mahdottomine reklamaatiovaatimuksineen tai huoltosopimuksineen, vai Telia.
     
  10. Thimiii

    Thimiii Member

    Liittynyt:
    11.01.2013
    Viestejä:
    8
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    No eihän se infocaren vika ole jos samsungi on ohjeistanut olemaan sinne yhteydessä.. Tosiaan jälleenmyyjä on velvollinen toimimaan välikätenä takuu jutuissa, niin olisin kyllä vienyt suoraan telialle näytön. Mitä sit taas kuullu telian asioiden hoitamisesta niin näyttöhän saattaa olla sillä reissula 1-2 kuukautta...
     
  11. pasina

    pasina Newbie

    Liittynyt:
    12.04.2020
    Viestejä:
    15
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    3
    On siinä Infocaressakin vikaa, koska eivät katso perustetusta huoltotyöstä tietoja etukäteen ennenkun antavat postitus laput yms muut dokumentit. Näistä selviäisi näytön tiedoilla, että ei kuulu heidän sopimukseen. Ei sitä näyttöä ensin viedä Telialle valitettavasti. Telia on "asiallisesti" ilmoittanut Samsungin johon ollaan yhteydessä. Ja täten olinkin ja ns. homma lähti liikkeelle. Samsung luvannut olla taas yhteydessä tässä alkuviikosta.

    Nyt kun asiassa on ilmennyt ongelmia niin alkaa olemaan täyttynyt, tuo kohta että toimittaminen muualle on hankalaa, kun tuote palautuu minulle. Tällä viikolla näyttö menee kyllä Telialle, jos ei edistystä tapahdu.

    "Kuluttaja voi kuitenkin viedä tavaran myös myyjälle, jos tavaran muualle toimittaminen on kuluttajalle hankalaa. Tämä perustuu siihen, että ostajalla on oikeus virhe- ja takuuasioissa asioida aina myyjän kanssa."

    Nyt siis sain Samsungilta pyynnön selvittää mitä oikein on tapahtunut. Tämän tein viime perjantaina.

    1. Olin yhteydessä Teliaan, että näyttö sökönä.
    2. Olin yhteydessä Samsungiin. (viikkoon ei kuulunut mitään). Tässä yhteydessä selvitykset ja kuvat viasta yms kaikki oleellinen.
    3. Soiton jälkeen Samsungilta ohjeet, että Infocareen laite huoltoon.
    4. Yhteydessä Infocareen, ja heidän ohjeiden mukaisesti huoltotyön avaus ja heidän ohjeilla näytön postitus.
    5. Näyttö saapuu Infocareen ja he avaavat paketin ja toteavat, että ei kuulu nämä näytöt Samsungin ja Infocaren väliseen huoltosoppariin.
    6. Samsung pyysi selvityksen mitä tapahtunut ja nyt ihmetellään. Samsung pyysi sähköpostin, jossa Infocare kieltäytyi näytön korjauksesta.
    7. Näyttö palautuu minulle (tänään), korjaamattomana
    8. Olemme siis nyt tässä. Aikaa kulunut nyt n.2 viikkoa yhteensä.

    Muuta: Minulta on tuotteen kuitti kysytty joka kohdassa ja olen sen kaikille osapuolille ainakin 2-3 kertaa toimittanut. On kankea systeemi. Ymmärrän että kuitti toki kysytään, mutta luulisi tapausnumerolla Samsungiltakin löytyvän kuitti jo ennestään.

    Olen jo rahallisesti kärsinyt vähintään tämän näytön verran massia, kun olen tuhlannut aikaani tähän. Mutta kerran päätettiin katsoa tämä loppuun niin katsotaan. Tässä on vielä sekin pointti, kun asiaa vetvotaan niin ja jossain todetaan että näyttö on esim kuljetuksessa vaurioitunut ja takuu ei korvaa niin alle 1v vanhan näytön saisin kotivakuutuksesta uuden ilman kuluja.

    Tuntipalkoille tässä hommassa ei pääse, mutta tuleepahan tulevaisuuden laitehankintojen varalta mietittyä 2 kertaa Samsungin kanssa.
     
  12. lettas

    lettas Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    03.03.2003
    Viestejä:
    4,405
    Kiitokset:
    218
    Pisteet:
    93
    Jos Infocare pyysi lähettämään näytön tarkistamatta pystyvätkö sitä huoltamaan, tekivät he kyllä isoimman virheen ja saisivat maksaa turhat postikulut pahoittelujen kera. Jos taas olisivat voineet huoltaa laitteen, mutteivat sitä sopimusteknisistä syistä pysty laskuttamaan Samsungilta ja eivät olleet tietoisia siitä että kyseessä on takuuhuolto, vika on Samsungin päässä.
     
  13. pasina

    pasina Newbie

    Liittynyt:
    12.04.2020
    Viestejä:
    15
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    3
    Laitetiedot:

    Valmistaja: SAMSUNG
    Malli: xxx
    Sarjanumero: xxxx

    Joudut kaikki näytön tiedot ja omat tiedot jo huoltotyötä perustaessa ilmottamaan. Ne ovat siis kyllä tuolla tiedossa ennenkun bookkaavat kuljetuksen.

    1 2020-06-12 09:36 Valmis
    2 2020-06-12 09:36 Huoltotyö valmis
    3 2020-06-12 09:36 Korjaus aloitettu
    4 2020-06-12 09:35 Saapunut korjaamolle
    5 2020-06-12 09:20 Odottaa korjausta huoltokutsuun
    6 2020-06-12 09:20 Odottaa vastausta Samsungilta
    7 2020-06-12 09:20 Huoltotyö rekisteröity
    8 2020-06-10 11:10 Odottaa tuotteen saapumista
    9 2020-06-09 15:36 Odottaa lisätietoa asiakkaalta
    10 2020-06-08 12:39 Huoltokutsu vastaanotettu
    11 2020-06-08 11:39 Transport bokad

    Katselin myös postista, niin 11.6 oli laite kuitattu Infocarella vastaanotetuksi. Eli päivän vetkuttelivat, joka tietysti hyväksytään. Yleisesti ottaen kyllä tuolla Infocarella nopeasti toimittiin, mutta huolimattomasti. On tuossa välissä ilmeisesti oltu Samsunggiin yhteydessä, mutta silti ihmettelen miksi minulta tivataan mitä Infocaren kanssa tapahtui. Ja sekoilua myös tapahtui tuossa "odottaa lisätietoa asiakkaalta" tässäkohtaa minulta kysyttiin onko minulla pakettia tuotteelle ja sitä oltaisi mahdollisesti tulossa kotoota hakeemaan koska yli 49 tuumainen. Sitä ennen postitus ohjeet ja posti laput toki laitettu.

    Tuon näitä asioita myös sen takia esiin, että tapahtuisi jotain kehitystä. Sitä ei tapahdu jos ei asioista keskustella ja tyydytään paskaan kohtaloon. Asiakasta pompotellaan ja takuu jutuissa vetkutellaan.
     
  14. pasina

    pasina Newbie

    Liittynyt:
    12.04.2020
    Viestejä:
    15
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    3
    Viimeksi muokattu: 15.06.2020
  15. pasina

    pasina Newbie

    Liittynyt:
    12.04.2020
    Viestejä:
    15
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    3
    Parikin eri vastausta tullut Samsungilta, että asiaa käsitellään. Viimeksi kun kerroin, että hain paketin postista ja se on nyt meikäläisen olohuoneen lattialla niin, "kiitos lisäyksestä, toivottavasti saamme pian vastauksen tapaukseesi". Niin no, 1.6 otettu asia käsittelyyn ja käsketty lähettää huoltoon. Ja nyt vetvotaan ja vatvotaan mitä näytön kanssa seuraavaksi tehdään.

    25 päivää ilmoituksesta on valitettavasti aivan liikaa.

    Ymmärrän myös sen, että ostokuitti kysytään. Olen nyt sen laskelmieni mukaan 6 kertaa toimittanut Samsungille. Tänään viimeksi kun annoin tapausnumeron niin "voitteko varmistaa osto päivän laitteellesi, kun ei ole kuittia meillä nähtävissä"

    Kuluttaja-asiamies neuvoi vielä odottamaan hetken ja sitten ryhdytään tarpeen mukaisiin toimiin. Olen jo tänne ollut yhteydessä ja sävelet selvät.
     
    Viimeksi muokattu: 25.06.2020
  16. pasina

    pasina Newbie

    Liittynyt:
    12.04.2020
    Viestejä:
    15
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    3
    Ja näytössä on oikeassa alareunassa lisää kuolleita pixeleitä ilmennyt tässä lähiaikoina, eilen tutkiskelin näyttöä "suurennuslasilla".
     
  17. pasina

    pasina Newbie

    Liittynyt:
    12.04.2020
    Viestejä:
    15
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    3
    Ja nyt asia on taas hitusen nitkuttanut eteenpäin ja sain Samsungilta vastauksen, että näytölle avataan in-home huolto. Eli näyttö tullaan tod näköisesti himaan huoltamaan.

    Samsung pahoittelee tilannetta, koska huoltoprosessissa on tullut viimeaikoina muutoksia ja tästä johtuen viivästystä.

    Loistavaa, että vihdoin asia etenee taas. raportoin jatkosta.
     
  18. Samde

    Samde Regular member

    Liittynyt:
    16.08.2014
    Viestejä:
    476
    Kiitokset:
    77
    Pisteet:
    38
    Komiata että edes Samsung ottaa jotain vastuuta ja pahoittelee perään. Mitenhän mahtaa kotikorjaukset toimia kun on paneeli paskana, antavatko uuden paketin ovelta ja vievät vanhan pois :rolleyes:
     
  19. pasina

    pasina Newbie

    Liittynyt:
    12.04.2020
    Viestejä:
    15
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    3
    Täytyy suoraan sanoa, että mulla ei ole mitään hajua miten näitä pikselivikoja korjaillaan. Niitä kuolleita pikseleitä on nyt neljässä eri kohtaa. Osa tollasia mustia, jotka on isompia kasoja ja sitten pienempiä tollasiä ns. värittömiä. Kaikki tuolla samassa oikeassa alanurkassa.

    Piti taas ilmoittaa tuhannen kerran kaikki nuo perustiedot ja valokuvat vioista, jotka olen toimittanut jo miljoona kertaa. Kai sitten miettivät miten korjaavat :D
     
  20. lettas

    lettas Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    03.03.2003
    Viestejä:
    4,405
    Kiitokset:
    218
    Pisteet:
    93
    Niitä hoidetaan vaihtamalla paneeli uuteen, mutta kuten Samde totesi, saattavat tuoda vaan uuden vehkeen vanhan tilalle.
     
  21. pasina

    pasina Newbie

    Liittynyt:
    12.04.2020
    Viestejä:
    15
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    3
    No nyt, tänään kävi huoltomies vaihtamassa paneelin uuteen. Soittivat 6.7 ja sovittiin perjantaille 9.00 huolto. Asiallinen huoltomies kärräs uuden paneelin sisälle vähän ennen yheksää ja irroitti vanhan ja 20 minuuttia ja koko homma oli tehty. Eli kyllä tuo kotona toteutunut huolto toimi kivuttomasti ja vanhaa ei edes käynnistetty vaan vanha paneeli irti ja uusi kiinni. En seurannut itse vaihto-operaatiota, koska en itsekkään tykkää jos joku kyylää seläntakana. Parempi pysytellä tieltä pois. Tarkistettiin huoltomiehen kanssa silmämääräisesti uusi paneeli ja siinä ei havaittu mitään. Tsekkaus oli toki nopea, en nyt ehdi vielä tänään tarkemmin syynätä uutta näyttöä.

    Eli aloitin tämän prokkiksen kesäkuun ensimmäisinä päivinä ja nyt n. 40 päivän jälkeen näyttö tuli kuntoon. Ilmeisesti hoitivat myös Infocaren kanssa tuon kommunikoinnin, kun sieltä ei minulle mitään laskua ole tullut. Näyttöä toki pystyi käyttämään sen ajan, kun se oli minulla. Jos näyttö olisi ollut kokonaan pimeä niin 40 päivää olisi raastava odotus.

    Summa summarum nyt on tyytyväinen henkilö täällä, kun saatiin tämä maaliin lopulta. Tästä keissistä opin sen, että
    A) Telialta en osta mitään
    B) Infocaresta en osta palveluita

    Ja nämä molemmat siitä syystä, että asiakaspalvelu on todella töykeää ja suoranaisesti paskaa noissa kummassakin liikkeessä.

    C) Samsungilta ostan vielä tämänkin jälkeen tuotteita. Vaikka prosessi oli sekava ja jäykkä. Niin lopulta hommat hoidettiin kuntoon.
     

Jaa tämä sivu