1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Samsung 226BW jää stanby tilaan uusimmilla Nvidian ajureilla

Viestiketju Ajuri- ja softaongelmat -osiossa. Ketjun avasi Bunkerder 28.03.2008.

  1. Bunkerder

    Bunkerder Member

    Liittynyt:
    28.10.2004
    Viestejä:
    65
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Käyttiksenä Vista Home Premium 32bit. Kokoonpano: Intel E8400, Abit IP35, 2Gb G.Skill, 8800GTS.

    Ongelmana mulla on, että uusimmilla Nvidian ajureilla (ForceWare 169.25) monitorini (Samsung 226BW) jää buutin jälkeen standby tilaan eikä siitä toivu muuten kuin käynnistämällä vistan uudelleen safe modessa ja ottamalla sieltä viimeisin restore point käyttöön. Vanhoilla ajureilla monitori käynnistyy ihan normaalisti. Tosin kun yritän asettaa Dual viewiä (TV:tä varten) Nvidian control paneelista, en löydä koko kohtaa tuolta control paneelista. Aiemmin, kun mulla oli XP, niin tuo kohta löytyi ja dual view toimi hyvin eli TV:ssä oli oma työpöytä. Ideoita tähän ongelmaan?

    Ongelmainen Nvidia ajuri:

    ForceWare Release 169 WHQL
    Version: 169.25
    Release Date: December 20, 2007
    Operating System: Windows Vista 32-bit
    Language: U.S. English
    File Size: 31.8 MB

    Device manageri näyttää, että mulla olisi kaksi näyttöä, toinen generic pnp monitor (226BW) ja toinen generic non-pnp monitor? Voikohan tuon toisen poistaa turhana. Ja eikö tuo monitori kuulu olla juuri tuo generic pnp monitori?

    Osaisiko joku sanoa tähän ongelmaan jotain tai onko jollain samankaltaista ongelmaa?
     
  2.  
  3. Bunkerder

    Bunkerder Member

    Liittynyt:
    28.10.2004
    Viestejä:
    65
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Onko mahdollista, että tämä johtuu vanhasta BIOS versiosta?
    BIOS versio näyttäisi olevan mulla BIOS ID 13, 28.9.2007.
    Uusin on BIOS ID 16.

    En viitsisi turhaan päivittää BIOSia, mutta auttaisikohan se tähän ongelmaan?

     
  4. Bunkerder

    Bunkerder Member

    Liittynyt:
    28.10.2004
    Viestejä:
    65
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Oisko ketään kuka tietäisi tähän ratkaisua?
     
  5. Bunkerder

    Bunkerder Member

    Liittynyt:
    28.10.2004
    Viestejä:
    65
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Sain pohdittua itse tähän ratkaisun ja pääsin eroon kyseisestä ongelmasta. Kaikki toimii eli unohtakaa tämä threadi.
     
  6. IIlkkA

    IIlkkA Member

    Liittynyt:
    18.02.2004
    Viestejä:
    72
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Sama ongelma täällä joten tieto kyllä kelpaisi.
     
  7. Bunkerder

    Bunkerder Member

    Liittynyt:
    28.10.2004
    Viestejä:
    65
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Näin sain ajurit toimimaan:

    1) Uninstall vanhat ajurit
    2) Restart
    3) Install uudet ajurit
    4) ÄLÄ restarttaa, vaikka asennus sitä pyytää

    5) Tässä kohtaa huomasin, että asennusohjelma oli hävittänyt mun monitorin device managerista.
    -> Device Manager -> monitorin kohdalla Scan Hardware changes -> käyttis löytää järjestelmästä monitorin -> päivitä monitorin ajurit

    6) nyt vasta restart
    7) Vista ja monitori käynnistyy normaalisti

    Tämä auttoi siis mulla tuohon ongelmaan ja kaikki on toiminut tuon jälkeen normaalisti.
     

Jaa tämä sivu