1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

samasta elokuvasta monta eriversiota

Viestiketju Keskustelua elokuvista -osiossa. Ketjun avasi kumipuu 01.11.2005.

  1. kumipuu

    kumipuu Guest

    terminator 2, tanssii susien kanssa, gladiaattori jne. monista huippuleffoista tuntuu löytyvän eri versioita. esim. terminator 2 leffasta taitaa olla 3 eriversiota. tanssii susien kanssa pituus meni aika hurjaksi 3h 44 min taisi olla lopullinen versio. manaajaakin lisättiin jo vuosia sitten kohtauksia. hommatteko eriversiot vaikka niitä olisi saatavilla kolmekin? ja jos on kyseessä esim. ilmestyskirja nyt! kiinnostaako kaikki versiot, koska leffa on vanha. onko iällä väliä? uusintakuvaukset tietyistä elokuvista ovat asia erikseen, itse odotan john carpenterin the fog-usvan uusversiota.
     
    Moderaattorin viimeksi muokkaama: 01.11.2005
  2.  
  3. .W.

    .W. Regular member

    Liittynyt:
    01.03.2004
    Viestejä:
    838
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Itelle riittää ohjaajan versio.

    Se on kaiken lähinnä sitä mitä ohjaaja on halunnu elokuvallaan kertoa, vaikka ei välttämättä versiona paras olekkaan.
     
  4. Rockie

    Rockie Guest

    Yleensä mulle riittää se versio, mikä teattereissa esitetään ja mikä on sen jälkeen ensin kaupassa.

    Tiettyistä elokuvista (jotka ovat lähellä sydäntä) haluaisin kyllä nähdä pidennetyn version. Esimerkkinä Sormusten herrat; teatteriversioista jäi paljon pois kohtauksia mitkä olisin halunnut nähdä ja mitkä löytyvät pidennetyistä versioista.

    Joissain elokuvissa pidentäminen on kyllä aivan turhaa, esim. Disneyn klassikot.
     
  5. Feron

    Feron Active member

    Liittynyt:
    13.11.2004
    Viestejä:
    1,125
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Hmm.. Mulla lukee Tanssii Susien Kanssa DVDn takakannessa, että 3h56min
    (Saatu veljeltä, kun se kävi jossain ulkomailla ja versiosta en sitten tiedä hölkäsen pöläystä, muuta kuin että se on kannen mukaan Costnerin versio).

    Itse pidän, kun leffa on pidempi, mutta sen ei pitäis maksaa 2-5e enempää, kuin teatteri/vanhempi versio. Sinänsä vielä ymmärrän nuo pidennetyt versiot, mutta esim. tyyliin Kingdom of Heaven leffan Extended Edition painos menee yli hilseen. Siis öh, kiilto kannet jne. Muttei pidempää leffaa itse kansien sisällä, ainoastaan ekstrat. Tosin ymmärrän kyllä, että tämä tavallinen versio palvelee niitä kuluttajia, jotka eivät osta leffojaan ekstrojen takia.

    Koskakohan tuostakin tulee Special Extended Edition mainosalauseella: "Näe Jouko Aholan pidempi harjoittelu jakso Orlandon kanssa. Nyt 2min pidempänä!"

    Gladiatorin pidemmälle versiolle annan plussaa, koska pahvikansilla (hyvä tai ei)varustettu 3 levyn julkaisu ei maksa 20e enempää. Vaikka tuntuuhan tuokin rahastukselta jälkikäteen.

    Tottahan toki kaikki versiot kiinnostavat, muttei osto mielessä vaan ihan katselunautintona, oli ne sitten puuduttavia tai ei.

    Ehkä parhaimmat pidennetyt versiot elokuvista ovat Taru Sormusten Herrasta elokivsta. (Ja tämäkin on varmaan mainittu jo niin moneen kertaan ja niin monen eri ihmisen kirjoittamana/puhumana, että se on varmaan jo klisee).
     
  6. kumipuu

    kumipuu Guest

    kyllä mulla on toi tanssii susien kanssa erikoisversio ihan 3h 44 min, mutta sillä nyt ei niin väliä. ja taru sormusten herrasta se on klisee muttei tarkoita että siitä olisi liikaa kirjoitettu, ja sinullahan on oikeus mainita se jos niin haluat. mutta ikävä puoli näissä elokuvissa onkin se että ensin tulee perusversio (useimmiten) ja sitten tulee jälkirahastus versiot. jos kävisi toisinpäin asia olisi paljon miellyttävämpi. gladiaattorin pidempi versio näkemättä, se nyt täytyy vielä nähdä. kuinkahan paljon se on pidempi?
     

Jaa tämä sivu