1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Salamalaite ei välähdä

Viestiketju Digikamera ja valokuvaus -keskustelualue -osiossa. Ketjun avasi elli-93 22.01.2013.

  1. elli-93

    elli-93 Member

    Liittynyt:
    22.01.2013
    Viestejä:
    2
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Ostin siis Gigantista tuon Metz Mecablitz 36 AF-5 salamalaitteen Nikonille. Itselläni on Nikon D3100. Olen koko päivän värkännyt kyseisen laitteen kanssa ja tuntuu että joko omassa osaamisessa tai laitteessa on joku vialla. Kun meen pimeään huoneeseen niin kamera ottaa mielummin mustia kuvia kuin että salama välkähtää lainkaan. Laitteeseen ei myöskään syty minkäänlaisia merkkivaloja vaikka ohjeen mukaan pitäisi, kun se on valmiustilassa. Kun otan laitteen pois kengästä tai laitan OFF-modelle, kameran oma salama hyppää pystyyn ja käyttää kyllä salamaa. Oon koittanut kaikkia asetuksia, lukenut ohjeet ja muuta mahdollista, mutta voiko olla että laite on rikki vai olenko itse vain hölmö enkä ymmärrä miten sitä käytetään? Pitäisikö kamerasta laittaa jotkin tietyt asetukset että salama välkähtää? Oon ihan epätoivoinen asian kanssa, mutta en haluaisi vielä raahautua takaisin liikkeeseen. Käytän ensimmäistä kertaa salamalaitetta kamerassani, joten siksi ihmettelen. Olisin kiitollinen avusta!
     
    Viimeksi muokattu: 23.01.2013
  2.  
  3. elli-93

    elli-93 Member

    Liittynyt:
    22.01.2013
    Viestejä:
    2
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11

    Ongelma ratkaistu!
     

Jaa tämä sivu