sai se siit ok hinnan, mut pointti oli et totes, ettei välttämättä tarvinnu omaa käyttöönsä hitec tupla-ydintä...
"Intelin ukko. ;/" Heh...kas kun ei Michelinin. "kaveri heivas sen hel..tin kuuseen ja palas takas amd64-prossuun ku ei ne pari peliä, joita heppu viittii pelata toiminukkaa kunnolla tuplaytimellä..." Tämä on parhaimmillaan juuri työpöytä käytössä, mutta kaikki pelitkin ovat toimineet hyvin riippuen toki peleistä. Toiset vaativat prossulta toiset muistilta ja loput näyttikseltä paljon. Eli riippuu mistä roikkuu... "No sehän oli varsin fiksu kaveri -___-" Oli, jos osuu Helvetin kuuseen, kun ei varmaan niitä(ehkä hiiltyneitä lukuunottamatta!!) siellä ole...D
Yeah- niin arvelinkin... "Jäi näköjään mainitsematta, olen siis töissä atk-liikkeessa, joka korjaa, huoltaa ja myy tietokoneita." OT: Niin, onko Sinulla sitten käsitystä yleensä vaikkapa näyttisten valmistajien paremmuudesta? Tuleeko vaikkapa Palitia enemmän huoltoon kuin muita? Entä emolevyt? Onko Asrock romu ja tulee huoltoon takuuaikana takuuvarmasti? Näytöistä ei kai näyttöä voi ollakaan, kun ne huolletaan muualla...?
Laitteiden huonoudesta on hieman huono sanoa, ei ole juuri mitään erityisen silmiinpistävästi tullut huoltoon. Ainut poikkeus taitaa olla Maxtorin kiintolevyt, joita tahtoo olla suurin osa viallisista kiintolevyistä. Nämäkin yleensä ovat sitten niitä "Markantalo/Gigantti" -merkkikoneita, joissa ei paljon kysellä mitä laitteita sisällä, vaan katsotaan hintalappua, jossa lukee "Tietokone 399 euroa", joten kyllähän ne kaupaksi käyvät (ja huoltoliike voittaa aina ). Koska paikkakunta on pieni, ei kokonaisia konepaketteja mene päivittäin mutta harvoin myös tulee omavalmistekoneita takaisin laitevikojen takia, johtunee siitä, että koneet räätälöidään asiakkaan mukaan, pitäen mielessä kuitenkin laatuvaatimukset laitteilla (eli emme edes myy koneita, joissa laitteiden laatu on todellakin sitä huonointa). Asrockeille on useita koneita kasattu, eikä ole takaisin tullut emolevyjen takia, jos ovat edes takaisin tulleet (ei voi muistaa kaikkia). Myöskään näyttöjä ei ole takaisin tullut, joskin niitä ei kovin paljoa ole mennytkään, sen neljän kuukauden aikana, jona olen kyseisesä liikkeessä ollut. Oma ja hauska lukunsa on kyllä ne halpahalliasiakkaat, jotka ovat koneensa jostain maitokaupasta ostaneet. Pitäisi meidän hoitaa takuukorjaukset ym. ja sitten ovat sormi suussa kun sanotaan että pitää Helsinkiin merkkihuoltoon se kone lähettää Näille on aina hauska nauraa huollon puolella kun asiakas on lähtenyt EDIT: Niin ja laitteiden kanssa ei oikein parane olla taikauskoinen, että on huono, jos tulee huoltoon, muuten ei ole kohta mitään mitä koneeseen laittaa Kuitenkin silmiinpistävän huonoja tai muuten laadultaan huonoiksi tiedettyjä laitteita en käytä. Ja liike on siis Itä-Suomessa.
Jatkaen OT: No, mitäs sanot sitten takuiden pituudesta ja niiden yhteydestä laatuun? Eikö pitkä takuu takaa laadun myöskin? Itse ainakin luotan tunnettuihin merkkeihin ja niiden takuuaika ratkaisee omalla kohdallani valinnan useinkin.
Kyllä itsekin suosin pitkän takuun omaavia laitteita, ja näitä komponetteja pyrimme myös asiakkaille myymään. Todella vähän on vikoja löytynyt esim. Seagaten kiintolevyistä tai Kingstonin muisteista, joita myös pääasiallisesti myymme, joten menekki on melko hyvä mutta takaisin rikkinäisenä tulee todella vähän, ihan yksittäiskappaleita korkeintaan. Takuuseen luotamme jopa siinä määrin, että kun kasaamme koneen, niin annamme komponenttikohtaisen takuun, jolloin jos asiakkaalta hajoaa esim. Kingstonin muisti, saa hän uuden tilalle. Mutta kuten mainitsin, hyvin vähän tulee pitkän takuuajan omaavia laitteita takuuseen.
minä olen harrastanut tietokoneita pitkään ja asrokkia vältellyt sen takia että siinä on yleensä jotain pikkuvikaa muttei yleensä ole virallisesti "rikki" vaan siinä vain se laatu ja hinta ei kohtaa... minulla on ollut muutama asrokin emolevy ja ystävilläni niitä on välillä ollut myös... tähän mennessä 1 on hajonnut täysin ja toisesta on äänikortti pimahtanut vähän takuuajan loppumisen jälkeen (muuten kyllä toimii) sitten noista muista tapauksista muunmuassa tämmöinen että kone sammui vähän väliä (vikaa ei saatu selville mutta se kyllä loppui ajankanssa...) sitten semmoinen että ei tunnistanut idelaitteita kuin jokatoisella käynnistyskerralla ja sama koski välillä myös ram-muistia (taisi olla kingsotonin 333mhz ddr) tämä emolevy on käynyt huollossa eikä keksineet vikaa joten jouduin lähettämään takuuseen. eli tuossa on jo jonkunverran syytä miksi ei ole pahemmin tuo asrokki innostanut. kyllä minä eri merkkejä kokeilen mutta en suosittele tuota asrokkia kenellekkään jos haluaa välttyä pikkuvioilta. merkkiuskollisuus tarkoittaa minuntapauksessani sitä että jos se on hyvä ja siinä ei ole ilmennyt useasti vikoja se on hyvä... pisteet kingstonille. sitten tuosta AMD hässäkästä että jos minä tarvitsen prosessorin niin en yleensä sitä kalleinta ole hankkimassa ja kaikenlisäksi minulla on amdn prosessorikantaisia emolevyjä joten ei ole mitään järkeä vaihtaa emolevyä pelkän prossun takia. sitäpaitsi vihreä on lempivärini TOSSA TEILLE PERUSTELUJEN KIISTÄMÄTÖN KUNINGAS HINTATIETOISUUS ON VALTTIA SILLÄ OPISKELIAN LOMPASSA TUNTUU JO KYMPPIKIN.
offtopic keskustelua pyrkikää välttämään vähän, niille voi oman ketjun tehdä.. tässähän oli vähän tuota amd vs. intel keskustelua =)
Sitä en ymmärrä että miten millään voisi suositella huonompaa tuotetta vaikka olisikin itse merkkiuskollinen. Jos joku antaa rajat (esim. hinta) niin sitten etsitään siihen paras laatu riippumatta siitä onko kyseessä mikä nimilappu tuotteessa. Varmasti jossain vaiheessa (ainakin 10v sisällä) AMD on taas parempi, mutta ohjeet annetaan tämän päivän tietojen perusteella. Mun mielestä on kohtuutonta jättää kertomatta hinta/laatu suhteeltaan parhaasta vaihtoehdosta, ja siihen kuuluu myös se että jos säästät vielä 50€ saat tätä tai jos käytät vähemmän rahaa niin... Ei täällä kuitenkaan kukaan suosittele kenellekkään E6800:aa, ei vaikka olisikin budjetissa ylimääräistä. Tietysti jos joku todella merkkiuskollinen haluaa tiettyjä komponentteja koneeseensa niin silloin on kohtuullista tarjota tietoa myös niistä asioista vaikka ei olisi samaa mieltä.
tähän ei vissiin oo mulla enää mitää sanottavaa tämän lisäksi joten... Joo ei kait sitä voi olla ku samaa mieltä.
Jos ei ole mitään järkevää sanottavaa niin voi jättää sen viestin kirjoittamatta. Eli ei enää näitä "olen samaa mieltä" viestejä tänne.