1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

S-video liitäntä ei ota toimiakseen. Apua?

Viestiketju TV-out -ongelmat ja -keskustelu -osiossa. Ketjun avasi Korma 03.08.2004.

  1. lettas

    lettas Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    03.03.2003
    Viestejä:
    4,405
    Kiitokset:
    218
    Pisteet:
    93
    4200ti tunnistaa sen automaattisesti komposiitiksi, kyse ei varmastikaan ole s-videosta.
     
  2.  
  3. Rizziz

    Rizziz Guest

    Mulla oli se onkelma että kun yritin muuttaa s-vireo singnaalin komposiitiks adapterilla ni näytönohjain ei tunnistanut töllöö olleskaa joten jouduin käyttää tommosta viritelmää....ja telkkarini tukee kyllä s-videota mutta jostai syystä ei värejä vaan tuu tällä läppärin atin näytönohjaimella suoraan s-vidolla kytkettynä ilman viritelmiä..vanhalla pöytäkoneella sain kyllä samaan töllöön suoraan s-video kytkennällä värit..(nvidia näytönohjain)
     
  4. Putte

    Putte Member

    Liittynyt:
    02.03.2004
    Viestejä:
    5
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Uskomatonta! Se johtopätkä systeemi toimi. Itsellänikin oli väritön kuva tv:ssä ennen tätä. Suuren suuret kiitokset vinkistä!
     
  5. MTQ

    MTQ Guest

    Pari kommenttia tähän keskusteluun, oma konffaukseni :
    - ATI radeon 7500 AIW näytönohjain ( +tv )
    - ikivanha (mutta hyvä) BangOlufsen telkkari jossa kuitenkin video in liitäntä
    - s-video johto kulkee tietokone-SCARTadapterilla videolaitten SCART in-liitäntään
    - SCART out videoista telkkariin (erillinen adapteri siihenkin)

    Eli sellainen huomio että ATI näytönohjaimen versio vaikuttaa hurjasti asiaan.
    Nykyisellä konffauksella kuva tulee kyllä värillisenä (uudelle) videolaitteelle, mutta mustavalkoisena telkkariin

    Joskus minulla meni näytöonohjaimen komposiittiliitännästä kuva ihan täydellisenä telkkariin mutta tämä on jostain ihmeen syystä lakannut toimimasta.

    - ATI näytönohjaimessa ei pysty valitsemaan komposiitin ja s-videon välillä vaan kortti tunnistaa kytkennän itse. Näin ei tainnut olla alkuperäisissä näytönohjaimissa eli kyse on siis näytönohjaimen (ja ControlPanelin versiosta )

    - vanhemmissa ATI näytönohjaimen ajureissa pystyi myös itse painamaan napista ulkoisen liitänään päälle/pois, nykyään ei pysty jos ei langan toisessa päässä ole mitään laitetta (TV tai videot) joten kuten joku huomasi pitäisi s-video kaapelin kytkeä ensin ilman "modausta" ja sen jälkeen vasta tökkiä se kuparilangan pätkä noitten s-video liittimien väliin. (tai no jonnekkin scart adapterin sisään esim.eipä tuo nyt kannata siinä itse liittimessä tehdä)


    - oikein vanhoissa ATI näytönohjaimen ajureissa ei ollut MacroVision kopiointi-suojaa, mikä sekoittaa systeemejä edelleen...kuva voi myös olla mustavalkoinen ja ääni sekava johuten tästä kopiointisuojasta jonka tosin saa kierrettyä monella tapaa.

    Jostain syystä tällä hetkellä videonauhalle tuleva kuva on kuitenkin surkea- värit haalistuneita ja muitakin häiriöitä esiintyy.

    Kokeilenpa tänään tuota rautalanganpätkää ja hieman muutakin ja miten se vaikuttaa kuvaan.
     
  6. MTQ

    MTQ Guest

    Ihan äimänä katselin miten täydellinen kuva tuli liitettyäni S-video piuhan alanastat ja ylänastat toisiinsa ( eli kaksi alinta yhteen ja kaksi ylintä yhteen ).
    Kuva ja värit eivät ole edes paljon tietsikkaruutua huonompia.
    Luulin että s-video <-> composite video adapteri-palikka jota olen käyttänyt olisi tehnyt saman tempun vaan ei se ilmeisesti olekkaan tehnyt sitä samaa temppua. Jeejee. Vihdoin pystyy kattomaan virheetöntä digi-tvtä telkkariruudusta ja pelailee pelejäkin =)
     

Jaa tämä sivu