1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Sähkötupakka - kokemuksia, ideoita, jne

Viestiketju Vapaata keskustelua -osiossa. Ketjun avasi dRD 19.02.2012.

  1. kerbo

    kerbo Regular member

    Liittynyt:
    15.05.2005
    Viestejä:
    2,796
    Kiitokset:
    4
    Pisteet:
    48
    Näinpä minullekin kerrottiin, mutta ainakin noilla echon 650mah akuilla täytyy nappia pitää hetken aikaa pohjassa niin tulee ihan ok höyryt. Tuolla 900mah ego akulla toimii paremmin.

    Itse olen käyttänyt tuota liberty flightsia ja sieltä tavarat tulleet aina alle viikossa. Ja parasta siellä on ilmaiset postit suomeen. Uk libertystä siis. Mukava kun voi tilailla vähänkin tavaraa kerralla. Seuraavaksi ajattelin hankkia jonkun modin, esim lavatuben. Niissä saa voltit säädettyä ja saa kuulemma ihan pirun hyvät höyryt. Murossa on aika pitkä ketju noista sähkötupakki vehkeistä, siellä tuntuu olevan noita modien käyttjiä enemmänkin jos kiinnostaa. Itse en niistä oikein mitään tiedä.
     
  2.  
  3. arffman

    arffman Regular member

    Liittynyt:
    09.10.2005
    Viestejä:
    796
    Kiitokset:
    5
    Pisteet:
    28
    Sähkötupakka?? Ei perkules,siihen ei mennä.Jos lopetan tai lakkoon niin kerralla pois, eikä mitään helekatin epämäärästa korviketta.30 vee poltettu ja jatkuu :)
     
  4. dRD

    dRD I hate titles Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    10.06.1999
    Viestejä:
    8,312
    Kiitokset:
    191
    Pisteet:
    143
    Okei, päivitetääs taas tilanne, 2 viikkoa takana :)

    Tilanne manuaalitupakan suhteen sama kuin edellisessä päivityksessä, eli 2 viikon aikana on palanut tasan kaksi kappaletta analogisia tupakeita, kessu nro 1 eka päivänä ja kessu nro 2 kolmantena päivänä. Tuon jälkeen on oltu täysin ilman manuaalitupakkaa.

    Sähkötupakkalitkujen kulutuksesta alkaa muodostumaan käsitys:

    Nyt 2 viikon jälkeen (tupakan makuista, ensimmäisissä viesteissä kuvattua Liberty Flightsin) e-nestettä on kulunut noin 18ml. Ja olen siis "tupakoinut" ihan yhtä usein kuin ennen sähkötupakkaan siirtymistäkin.

    Eli karkeasti voitaisiin sanoa, omaan kokemukseeni perustuen, että jos poltat maksiaskin tupakkaa päivässä on sähkötupakoidessa e-nesteiden kulutus noin 30ml purkki per 20 päivää. Hintaa tulee tuolleen nopeasti noin 15e/pullo laskukaavalla about 23 euroa/kk nesteiden kulutuksena. Toki nesteitä on eri hintaisia, jne, mutta tämä näin parin viikon testailujen jälkeen.

    Isoin ongelma: kehnot atomisaattorit

    ...tilasin tosiaan neljä atomisaattoria (eli höyrytintä, kuumenninta, atoa, whatever -- se osa, joka kuumentaa nuo litkut höyryksi), joista yksi oli ilmeisesti rikki heti tilattaessa, kaksi on kestänyt so-so nyt pari viikkoa niin että "tehot" ovat pikkuhiljaa laskeneet ärsyttävästi ja neljäs on ainoa, joka tupruttelee samalla teholla kuin heti eka päivänä.

    Tilasin 9pv sitten USAsta, MadVapes.com:sta erilaista kuviota kokeiluun, ns. cartomizereita. Tarkemmin "Mega Dual Coil Cartomizer", pistin niitä 4kpl tilaukseen, hintaa tuli postikuluineen noin $18, mutta paketista ei ole kuulunut vieläkään mitään :p

    Cartomizer on siis tässä tapauksessa sellainen osa, joka korvaa tuon tankin ja höyryttimen. Eli se on tuollainen 4-5cm pitkä tötsä, joka liitetään akkuun kiinni, sen sisällä on 2kpl noita hehkutuslankoja (vastaavia, jotka atomizereissa ovat) ja vanua. Tuohon vanuun sitten imeytetään noin 4ml tuota nestettä ja hehkulangat kuumentavat tuota vanuun imeytettyä nestettä.

    Cartomizerista pitäisi ilmeisesti lähteä paremmat savut. Ja tuota ei tarvisi täytellä niin usein kuin noita tankkeja. Mutta tässä ketjussa joku jo varoitteli, että nuo akut, jotka mulla on, eivät välttämättä anna tarpeeksi jerkkua ulos, että nuo cartomizerit toimisivat oikein.. Pitää nyt tutkia.

    Joka tapauksessa näyttää siltä, että pitää pistää uusia atomisaattoreita tilaukseen Briteistä, ennenkuin nuo loputkin toimivat atot hajoavat. Yritän löytää jostain ns. low resistance atomisaattoreita järkevään hintaan, ne kuluttavat akkua enemmän, mutta polttavat nestettä kuumemmalla -> paremmat savut.

    ...mutta summaryna:

    2vkoa takana, ei mitään ongelmaa manuaalitupakasta eroon pääsemisessä. Nyt lähinnä pitää löytää astetta paremmin / varmemmin toimivat työkalut tähän sähkötupakointiin, lisää latureita, jne että saa homman mahdollisimman smoothisti kulkemaan. Päivittelen tänne tilausten kulkua, hintoja, jne taas kun jotain lähtee tilaukseen tai tulee testailtua.
     
  5. dRD

    dRD I hate titles Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    10.06.1999
    Viestejä:
    8,312
    Kiitokset:
    191
    Pisteet:
    143
    Kas näin, aika päivitellä tätä ketjua, takana 30 päivää digitupakkaan siirtymisestä :)

    30 vuorokauden aikana olen polttanut 8 kappaletta analogisia röökejä, joista 2 meni parin ensimmäisen päivän aikana, kuten aiemmin olen kertonutkin. Myöhemmin 2kpl on palanut tilanteissa, että olen unohtanut omat tupakkani toimistolla yläkertaan, kun olen kävellyt röökille alakertaan ja pummannut siinä tilanteessa laiskana ihmisenä analogiröökin toiselta konttorin tupakoijaltamme. 4 analogista paloi viime viikolla koulutuspäivillä, kun onnistuin nolosti unohtamaan sähkötupakan latauksen yöllä ja jätin laturinkin kotiin -- eli kaipa se nyt on sitten nykyaikaa, että voi valittaa "tupakastani loppui akku". Piti pummata loppupäivän ajan analogisia kaverilta "välitunneilla".

    Mitään himoa analogiröökeihin ei ole tullut .. ja mitä pidempi aika tätä digiprojektia on vedetty, sen pahemmalta/oudommalta normitupakka tuntuu maistuvan. Hyvinhän noita osaa 20v kokemuksella vetää, ei siinä mitään, mutta jopa sormet ovat tottuneet jo sähkötupakan pitämiseen ja normitupakka tuntuu hassulta sormien välissä :)

    Siirryin tosiaan edellisen päivityksen jälkeen cartomizereihin, ne tupsahtivat tuon päivityksen luontipäivänä, eli tilauksessa meni 9pv perilletuloon USAsta.

    Tarkalleen ottaen käyttämäni cartot ovat olleet näitä: Mega Dual Coil Cartomizer, jotka siis käyvät suoraan tuohon tilaamani eGo-T -sähkötupakan akkuun.

    Carto on sisältä täynnä vanua, johon tiputellaan tuota nestettä. Vähän vaivalloisempaa ja sottaisempaa hommaa kuin tankin kanssa toimiminen, mutta herraisä, että tulee hyvät savut. Vastaa "kurkkutuntumalta" ja "keuhkotuntumalta" melkein punaista mallua, mutta ei kuitenkaan karvastele kurkkua niinkuin punainen mallu tekisi light-röökien polttajalle.

    Cartojen isoin nägi on se, että ne ovat käytännössä kertakäyttökamaa. Sanoisin, että tuollainen em. cartomizer toimii useamman kerran uudelleentäytettynä mulla "hyvänä" noin 3-5vrk ja sen jälkeen siitä alkaa kuultaa läpi todella, todella paha palaneen maku. Siis sellainen maku, joka tulee kun polttaisit sanomalehteä. Eli sen jälkeen carto pitäisi heittää roskiin, IMO. Sinänsä rahallisesti tuo ei ole iso rasti, kun maksavat alle 2 euroa kappale -- ja atomizereitakin tuntuu menevän rikki vähintään 1kpl/kk, joten aika samoihin menee kustannuksiltaan.

    No tuota kertakäyttöisyyttähän en tajunnut, kun tilausta silloin tein ja tilasin niitä vain 4kpl, mutta olen saanut ne nyt kestämään yhteensä 16vrk. Kolme cartoa on jo todella huonona ja viimeinen hyvässä kunnossa oleva on nyt käytössä viidettä päivää. Eli paniikkia pukkaa -- pistin tilaukseen 15kpl cartoja USAsta 3vrk sitten maanantaina. Toivon, toivon, että olisivat perillä tällä kertaa hieman vikkelämmin :) Muuten pitää käytellä jo-heikossa-hapessa-ja-tuskin-kunnolla-enää-savua-tuottavia atomizereita tai venyttää jotenkin tämän viimeisen carton elinikää pidemmäksi.

    Tilailin maanantaina myös pari laturia, pari atomizeria ja pari akkua lisää, varastoon ja kaikenvaralle. Päivittelen tässä joku päivä laskelmat kustannuksista tähän mennessä, mitä on tilattu, jne. Periaatteessa nopeasti jos ynnäisin, niin olen nyt kuluttanut rahaa noin 250 euroa tilpehööriin ja säästänyt rahaa noin 165 euroa tupakasta luopumisella. Eli enää noin 85 euroa ollaan jäljessä "nollatilanteesta", jonka jälkeen tämän pitäisi alkaa puremaan rahallisestikin.

    Eli 30 vuorokautta käytännössä ilman tupakkaa, puhtaasti sähkötupakan voimin. Ei nikkiksiä, ei täriseviä käsiä, ei mitään. Ja tämä siis maksiaski-per-päivä -kaverilta. Ja vinkkinä, nyt jos tilaisin ekaa settiäni, tilaisin laitteiksi:

    -4kpl eGo-T:n 900mAh (tai tehokkaampia) akkuja
    -3kpl USB-latureita (1 autoon, 1 duuniin ja 1 töihin)
    -2 eri erässä 15kpl edellämainitsemiani dual coil cartomizereita (2 erässä siksi, että eivät tarttuisi tullisedän syyniin kun menevät alvirajan yli..)

    ...ja that's it. Litkut sitten oman maun mukaan.
     
  6. dRD

    dRD I hate titles Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    10.06.1999
    Viestejä:
    8,312
    Kiitokset:
    191
    Pisteet:
    143
    Sähköpössyttely jatkuu, taitaa olla nyt 48 päivää kasassa. Pieni yhteenveto taloudellisesta näkökulmasta:

    Alkuperäinen ostossatsi, kuvattu viestiketjun alkupuolella: 147e

    Maaliskuun alussa 4kpl cartoja MadVapesista, hintaa postikuluineen $15.

    Maaliskuun lopussa 15kpl cartoja MadVapesista, hintaa postikuluineen $42.

    Maaliskuun lopussa eCigWizardista:

    2x Mini-latureita (ei johtoa, pelkkä USB-liitin jossa toisessa päässä eGo-laturipää)
    1x 900mAh tehoakku
    2x low-resistance atomizereita

    yht. £33, postikuluineen.

    Libertystä 1x HS Delight 30ml 24mg ja 1x Menthol (joku) 18mg 30ml, hintaa £23 postikuluineen.

    Yhteensä rahaa on palanut noin 259 euroa ja säästetty on nyt 5,70 x 48 -> noin 273 euroa. Eli nyt projekti on taloudellisesti plussalla noin 14 euron verran :)

    Tilausajoista voisin mainita, kun kaikista 3 paikasta mitä käytän, olen nyt 2krt tilannut:

    MadVapesista eka tilaus tuli 7 vuorokaudessa, toinen tilaus kestikin sitten tasan 2vkoa.

    eCigWizardista tulleet molemmat tilaukset kotiin saakka 3 arkipäivässä.

    Libertysta ovat nesteet tulleet 5 vuorokaudessa eka kerralla ja 7 vuorokaudessa toka kerralla.

    ..sellaista, 2kk rajapyykki häämöttä ja nyt tästä jää jo säästöä käteen rahallisestikin :)
     
  7. Japsu1

    Japsu1 Active member

    Liittynyt:
    05.09.2003
    Viestejä:
    2,563
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Kannattaa sitten ajoissa ruveta suunnittelemaan seuraavaa vaihetta, eli vaikka nyt näyttää yhdeltä kantilta hyvin lupaavalta niin toivottavasti et vuorostaan nyt jää koukkuun sähkötupakkaan.;)
    Varsinkin kun mitään varmaa tietoa sähkötupakan kemikaalien turvallisuudesta ei pitkällä tähtäimellä voida osoittaa.

    Riippuvaisuus tupakointiin on puoliksi psykologista, eli tottuu tekemään tiettyjä rituaaleja aina vähä väliä. Itse poltin aikoinaann n. 20 vuotta ja savukkeen sytyttämiseen löytyi lukemattomia syitä. Kun stressasi tai tuli vastoinkäyminen niin rööki esille. Kun koki onnistumisia ja ilon hetkiä niin sen kunniaksi savukkeen sytyttäminen oli paikalla jne.

    Aloitin tupakanpolton lopettamisvalmistelut julistamalla kotona, työpaikalla ja tuttaville että minäpä lopetan polttamisen 3 kuukauden sisällä. Apuvälineinä käytin kotona porkkanoita, hedelmiä ja vihanneksia joilla annoin käsille ja suulle tarvittavan "toiminnan" korvaamaan savukkeen sytyttämisrituaalia. Töissä kahviautomaatti ja pastillit saivat toimia apuvälineinä. Aina kun sormia rupesi syyhymään niin savukkeen sijaan kävelin kahviautomaatille tai vaihtoehtoisesti kaivelin pastilliaskista purtavaa.

    Eihän tuo suinkaan aivan helppoa ollut ja sisua se kyllä vaati, sekä henkistä että Sisu-pastillien muodossa. Onneksi myös vatsa kesti kahviautomaatin "happohyökkäystä". ;)

    Rahallista säästöä urakasta tuskin kovin paljon jäi lyhyellä tähtäimellä koska säästyneet rahat menivät vuoden kuluttua hammaslääkärille, siihen aikaan ei xylitolia vielä oikein tunnettu ja sorbitolia sisältävät Sisu-pastillit aiheuttivat melko monta reikää purukalustoon.

    Mutta jälkeenpäin katsottuna urakka ehdottomasti kannatti. Harmittaa vain kun katselee nuoria ostarin kulmalla vetämässä röökiä posket lommolla että miksi heidän pitää tuo sama virhe tehdä kuin mitä me tehtiin nuorena vaikka tietoa, valistusta ja tupakkakieltoja on joka paikassa. Luonnon kiertokulkua sekin...?
     
    Viimeksi muokattu: 18.04.2012
  8. dRD

    dRD I hate titles Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    10.06.1999
    Viestejä:
    8,312
    Kiitokset:
    191
    Pisteet:
    143
    Nojoo, osittain tuo on ideana, osittain taas olen ottanut koko homman suht kevyesti/ilman stressiä. Eli olen vain ajatellut sen näin, että en ole edes lopettamassa tupakointia, vaihdoin vain eri formaattiin ja ihmettelen tästä sitten että mitä seuraavaksi. Sen takia homma kai on niin smoothisti mennytkin, kun siitä ei ole tullut mikään pakko/"mörkö". Ajattelin edetä sen verran kuitenkin "oikeaan suuntaan", että nyt seuraavan tilauksen jälkeen alan siirtymään asteittain miedompiin liemiin, eli vähennän nikotiinin määrää asteittain noissa litkuissa.

    Samalla logiikalla aikoinaan lopetin Coken ryystämisen, vaikka toki riippuvuuskulmakerroin onkin ihan eri tasoa :) Ensin siirryin Diet Cokeen ja myöhemmin (Lontoossa asuessani) Decaf Diet Cokeen. Jossa vaiheessa totesin, että jos tässä litkussa ei ole sokeria _eikä_ kofeiinia, niin mitähän järkeä tässä on. Ja lopetin :)

    Eli nyt on lopetettu se varsinainen polttaminen. Seuraavaksi nikotiini asteittain nollaan. Sit voikin miettiä, että onko mitään järkeä imeä mustekynää -20C pakkasessa, josta tulee vesihöyryä ;-)
     
  9. dRD

    dRD I hate titles Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    10.06.1999
    Viestejä:
    8,312
    Kiitokset:
    191
    Pisteet:
    143
    Aika päivitellä taas ketjua, 3kk tuli täyteen pari päivää takaperin. Viimeisen parin kuukauden aikana on vihdoinkin päässyt sinuiksi koko tekniikan kanssa ja tuo ärsyttävä "cartomizerit kuolevat heti"-ongelmakin ratkesi.

    Eli tällä gearilla mennään nyt:

    3kpl 950mAh manuaalikäyttöisiä akkuja (eli siis tällaisia) - kolme siksi, että pidän yhtä jatkuvasti latingissa ja kahta aina mukana

    minilatureita USB-porttiin, ripoteltuna sinnetänne, duuniin, kotiin, autoon, jne :)

    Mega Dual Coil Cartomizereita (flat tip) - näitä kannattaa tilata sen mitä tulli sallii, jos USAsta tilaa eli jotain about 15kpl, etteivät lopu kesken. Tilasin itse täältä.

    Litkuna edelleen, 3kk jälkeenkin, on käytössä 24mg Libertyn tupakanmakuinen litku, eli tämä. Todennäköisesti joku toinen tupakanmakuinen on paremmanmakuista tms (tuo neste on aavistuksen "makeaa" toisinaan), mutta tuolla on ainakin nikkikset pysyneet täysin pois, joten en ole uskaltanut oikeastaan edes kokeilla muita :)

    ...ja se cartojen kestävyysongelma ratkesi ihan sillä, että opetteli käyttämään ja täyttämään ne oikein, eli maltilla. Eli teen nykyisin niin, että tiputtelen nestettä kahteen cartoon illalla -- niin, että ne ovat ihan viimeiseen saakka täynnä nestettä, eli mitään ei enää imeydy -- ja jätän ne pystyyn pöydälle. Tuolla tavalla neste imeytyy cartoon ihan tappiin saakka. Aamulla sitten vielä 1-2 pisaraa nestettä yöllä vähän kuivahtaneiden cartojen päälle ja molemmat mukaan. Heti jos carto alkaa maistumaan vähänkään oudolta, vaihdan siihen toiseen mukana kulkevaan cartoon. Nyt kestää carto kevyesti viikon, puolitoista.
     
  10. Maukka.

    Maukka. Member

    Liittynyt:
    23.06.2012
    Viestejä:
    1
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Minä tilasin tupakka.loppu.info sivustolta hintaan 35 euroa. Oon ollut tosi tyytyväinen. Ekalähetys piti hakea postista (akku, laturit , rasia filtterit ym.) ja toinen tuli suoraan kotiin. Filtterit riittää hyvin mun käytössä. Normaalitupakkaa meni vähä alle aski päivässä.

    Mulla maksaa siis 35?/kk ja uudet tulee automaattisesti kotiin.
     
    Viimeksi muokattu: 27.08.2012
  11. dRD

    dRD I hate titles Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    10.06.1999
    Viestejä:
    8,312
    Kiitokset:
    191
    Pisteet:
    143
    Mjahas, 6kk alkaa olemaan tätä "harrastusta" takana. Nopeaa yhteenvetoa tähän väliin, lähinnä nyt rahallisesta näkökulmasta.

    6kk ajalta tilaukset:

    21.2.2012 - Liberty - nesteitä - £47.57 - €60
    21.2.2012 - eCigWizard - aloitussetti - £75.74 - €96
    5.3.2012 - MadVapes - cartoja - $15.17 - €12
    26.3.2012 - Liberty - nesteitä - £22.93 - €29
    26.3.2012 - MadVapes - cartoja - $50.82 - €42
    26.3.2012 - eCigWizard - akkuja, atoja - £33.15 - €42
    20.4.2012 - Liberty - nesteitä - £25.62 - €33
    7.6.2012 - Liberty - nesteitä, cartoja - £55.78 - €71
    21.7.2012 - Liberty - nesteitä, cartoja - £91.63 - €116

    Yhteensä: 501 euroa

    Rahaa olisi kulunut 180vrk aikana, laskien 1 maksiaski Smart Silveriä / päivä tahdilla (olettaen, että hinta olisi pysynyt askilta samana - mitä se ei ole, aski maksaa nykyisin 6,20 euroa):

    180 x €5,80 = 1044 euroa

    Rahaa säästynyt puolessa vuodessa: 543 euroa.

    "Hävikkiä" on tullut seuraavasti:

    -atomizerit totesin "turhiksi" parin viikon jälkeen, cartot toimivat minulle paremmin
    -1 akku meni hukkaan
    -2 minilaturia on mennyt hukkaan
    -1 akku ei kestänyt 4. kerroksen parvekkeelta tippumista asfalttiin
    -tuota "vierasvaraksi" hankittua Mentholia ja sitä "kokeilun vuoksi" hankittua mandariinia on edelleenkin jäljellä :)
    -aloituspakkauksessa mukana tullut laturi ei jotenkin futaa kunnolla isompien akkujen kanssa

    Tilaukseen menossa:

    -nesteitä
    -cartoja
    -2-3kpl 900mAh akkuja
    -3-4kpl eCW:n minilatureita

    6kk juoksevat kustannukset, ilman hukkaostoksia, ovat arviolta 400 euroa, eli säästöä tulee jatkossa noin 650e/6kk verrattuna perinteiseen tupakointiin. Tosin, tavoitteena olisi nyt tulevan talven aikana vähentää sähkötupakointiakin, tai ainakin alkaa laimentamaan nikotiinin määrää nesteissä.
     
  12. dRD

    dRD I hate titles Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    10.06.1999
    Viestejä:
    8,312
    Kiitokset:
    191
    Pisteet:
    143
    10 kuukautta alkaa kohta naksumaan mittariin, en jaksa nyt alkaa laskemaan kustannuksia auki, mutta pientä päivitystä edellisen updaten jälkeen:

    Olen edelleen pysynyt ecig-miehenä, mutta sen verran olen lipsunut että olen kaksi askia tupakkaa "joutunut" ostamaan -> toinen aski tuli ostettua Espanjassa lomalla ollessani, kun akut alkoivat loppua uhkaavasti pitkän päivän päätteeksi ja en löytänyt järkevää latausmahdollisuutta mistään. Kyseinen aski kesti puoltoista kuukautta, polttelin siitä sillointällöin röökin, kaks kun kävi vastaavaa akkuongelmaa. Toinen aski tuli ostettua vastaavassa tilanteessa, muistaakseni reissulla Lappiin, jolloin unohdin ottaa akkulaturin mukaan. Tuo aski kesti kuukauden päivät.

    Yritin siirtyä 24mg nesteestä 18mg nesteeseen, ongelmaksi muodostui se, että tuota hyväksi toteamaani HS Delightia ei saa muutakuin 24mg:nä. Tilasin Libertystä 18mg RY4 -nestettä, joka oli saanut hyvät arvostelut siellä. Mutta omaan makuuni tupakkaneste, jonka piti maistua tupakalle, mutta maistuikin toffeelle -> ei käy, ei sitten ollenkaan.

    Nyt odottelen tänään saapuvaa tilaussatsia, jossa pitäisi tulla tuttua ja turvallista 24mg nestettä _JA_ 100ml purkki "base liquidia" eli sitä tupakkanesteiden pohja-aineena käytettävää litkua, ilman nikotiinia ja ilman mitään makua. Ajatuksena on blandata käsipelillä tuota 24mg nestettä astetta kevyemmäksi. Samalla tilailin huvin ja urheilun vuoksi eGO-V -aloituspaketin, josko antaisin atomizereille vielä yhden mahdollisuuden. Jos tuo osoittautuu yhtä kehnoksi kuin aiemmat tankkikokeilut, saanpahan ainakin pari uutta akkua ja akkulaturin.

    Sen olen huomannut, että "tupakoinnin" kesto on alkanut lyhentymään -- olen about 1-2min ennen varsinaisia tupakoijia jo "valmis" lopettamaan tupakan ja sitten seison tyhmänä tupakoijia odotellessa -20C pakkasessa, kun omat nikkikset on tyydytetty puolta lyhyemmässä ajassa :)
     
  13. sanna025

    sanna025 Member

    Liittynyt:
    17.12.2012
    Viestejä:
    8
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Kiva lukea muidenkin kokemuksista täällä. Monet varoittelevat sähkötupakan vaaroista mutta selvää on kyllä että haitat on pienempiä kuin normaalin tupakan. Itse olen polttanut 15 vuotta ja nyt kokeillut ekan viikon sähkötupakkaa. Tilasin netistä kaikki tuotteet mutta en kyllä ole ollut niin tyytyväinen tuotteisiin. Onko teillä hyvi kokemuksia jostain tietystä tuotteesta? Katselinkin että joku oli laittanut hintoja ja näyttää että aika paljon saisi rahaa säästettyä hyvillä tuotteilla! vinkkejä saa antaa!
     
  14. dRD

    dRD I hate titles Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    10.06.1999
    Viestejä:
    8,312
    Kiitokset:
    191
    Pisteet:
    143
    No tuossa ketjussa olen noita omia kokemuksia yrittänyt listailla -- eGO-T -akkuja (900mAh) pari kappaletta, minikokoisia USB-latureita pari kpl, parikymmentä dual coil cartomizeria (flat tip, se pyöreänmallinen suuosa on hönö) ja noita HS Delight -litkuja kun tilailet, niin noilla on itellä nyt 10kk mennyt mukavasti.

    Cartojen käyttövinkkinä opetellut tämän: kun otat uuden carton käyttöön, tiputa 20-25 tippaa niin, että se leviää mahdollisimman tasaisesti siihen vanuun. Jätä pystyyn pöydälle yöksi. Aamulla tipauta 3-5 tippaa lisää ja ota vasta sitten käyttöön ekaa kertaa.

    Ja aina kun savut alkavat heikkenemään, yleensä syy on akku, vaihda täyteen ladattuun akkuun. Akku, jossa on vielä puoletkin tehoja, ei anna kunnon savuja.

    Päivän mittaan tipauta 2-4 tippaa aina cartoon silloin tällöin, ettei pääse kuivahtamaan. 30 kessua/d polttavalla yksi carto pysyy poltettavanmakuisena sen 2-3pv, joskus sinnitellen 4pv. Sitten roskiin ja uus tilalle. Kannattaa myös kierrättää noita, eli esim. ota maanantaina uus carto käyttöön, tiistaina uus carto käyttöön ja ma korkattu carto kuivahtamaan/"hengittämään" pöydälle vuorokaudeksi, keskiviikkona taas tiistain carto kuivahtamaan ja maanantain carto takaisin käyttöön, tipauttamalla aamulla 3-5 tippaa siihen just ennen käyttöä. Pysyy savut fressimpänä, oma fiilis ainakin tämä.
     
  15. ugge

    ugge Regular member

    Liittynyt:
    20.11.2007
    Viestejä:
    1,146
    Kiitokset:
    9
    Pisteet:
    48
    Mitenkäs noiden atomivoimalla toimivien norttien akunkesto?
    Eli kun lähden taas ensikesänä pariksi viikoksi lappiin sähkölaitoksen ulottumattomiin, pitääkö ottaa mukaan repullinen akkuja vai kartonki norttia varalle?

    Kovasti harkinnassa tuo digitaalinen sauhuttelu.
    Normaalisti palaa 1-2 askia North statea päivässä.
     
  16. dRD

    dRD I hate titles Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    10.06.1999
    Viestejä:
    8,312
    Kiitokset:
    191
    Pisteet:
    143
    Tuo se isoin ongelma on, eli pari viikkoa ilman mitään sähköpistoketta missään tarkoittaa juurikin sitä nipullista akkuja tai kartonkia tupakkaa. Näin puoltoista askia per pv polttaneena ennen digitupakkaa, voisin heittää arviona että 900mAh akku kestää aikalailla tasan vuorokauden cartojen kanssa käytettäessä.

    Mulla on aina kaks akkua mukana, mihin tahansa kuljenkin, eli periaatteessa parin päivän edestä latinkia -- ongelmana on se, että joskus akku sattuu olemaan takintaskussa jotain avainnippua tms vasten niin, että nappi on pohjassa ja akku tyhjenee taskussa ollessa. Farkkujen taskussa sytkäriä kuskanneille tupakkamiehille tuttu ilmiö siis :)

    Reissussa joskus kuskaan tällaista mukana: http://www.verkkokauppa.com/fi/product/3273/dgkgh/Nokia-DC-16-varavirtalahde-cyan ..maksaa 30e ja lataa 900mAh akun 2,5krt täyteen. Digitupakkalaturithan kytketään USB-porttiin. Suosin noita minimallisia latureita, joissa ei ole johtoa lainkaan.

    Eli karkeasti jos hattuvakiota viikoksi veikkaisin: ei onnistu tai tarvit mukaan 2kpl 900mAh akkuja + 5-7kpl noita Nokian 2200mAh USB-akkuja. Hintaa tuleekin jo parisataa. Toki sitten on akkua vaikka muille jakaa, kun reissusta tulet takaisin :)
     
  17. Henry1979

    Henry1979 Regular member

    Liittynyt:
    02.08.2003
    Viestejä:
    942
    Kiitokset:
    4
    Pisteet:
    28
    dRD ootkos testaillu tollasia cartomisaattori tankki systeemejä? Itellä täs lipsahti analogisen puolelle toi savun veto ja nyt olis kova hinku palata digikessun pariin takas, mutta meni hermo täysin siihen et suussa on liemet aina ja muutenkin kusee nesteet pihalle.
    Kattelin tollasia carto+tankki systeemejä, mut ei ole tietoa yhtään, että kuinka hyvin niissä liemet pysyy säiliössä eikä suussa.

    Tässä linkki yhteen sellaseen sydeemiin

    http://www.nikotiiniton.fi/product/105/arctic-tank
     
  18. dRD

    dRD I hate titles Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    10.06.1999
    Viestejä:
    8,312
    Kiitokset:
    191
    Pisteet:
    143
    En ole noita tankkisysteemejä kokeillut, kun totesin noiden 2-3vrk kestävien cartomizereiden toimivan itselleni "tarpeeksi hyvin" -- olen aina varovainen kokeilemaan mitään erilaista, jos olen jonkun ratkaisun todennut itselleni toimivaksi :)
     
  19. Henry1979

    Henry1979 Regular member

    Liittynyt:
    02.08.2003
    Viestejä:
    942
    Kiitokset:
    4
    Pisteet:
    28
    Noh tuli nyt sit pistettyä tilaukseen uusi laite ja mukaan laitoin pari tankki+carto yhdistelmää. Vamo V2 VW-mod tuli nyt sit akkurungoksi, kun nykyään näköjään saa jo kohtuu hintaan tollasia missä voltteja voi säätää ja akuissa riittää kapasiteettiä kunnolla.

    Modi: http://www.puff.fi/vamo-vwmod-kromi-tehosaadolla-315w-1835018650-p-1062.html

    Boge tankit: http://www.puff.fi/puff-bogetankki-bundle-35mm-45ml-bogedct-45ml-tankki-ming-drip-tip-p-993.html

    Voin sit tänne kertoilla vähän kuinka toimii ja pysyykö nesteet pois suusta kunhan pääsee testailemaan.
     
  20. olliboi

    olliboi Regular member

    Liittynyt:
    08.09.2006
    Viestejä:
    851
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Mitään tupakan muotoa tavoteltavaa ei sit kannata ostaa!

    nesteet: http://www.ecigwizard.com/ ( Vermillion riverin maut hyviä )

    itse sähkötupakka ja lisävarusteet : www.nikotiiniton.fi tai www.puff.fi

    sähkötupakoista hyviä ovat esim nämä ( hinta järjestyksessä )

    aloituspakkaukset:
    http://www.nikotiiniton.fi/product/71/aloituspaketti-ego-t http://www.nikotiiniton.fi/product/119/woo-aloituspakett

    Modit:
    http://www.nikotiiniton.fi/product/79/lavatube-lrider-lambo-4
    http://www.nikotiiniton.fi/product/117/smok-variable-volt---vmax-v2

    koska poltat paljon suosittelen ostamaan sähkötupakan johonka saa 18650 kokoisen akun, pienemmissä tuppaa virta loppuu liian aikaisin.

    helppo vinkki on siis se et osta ihan mikä sähkötupakka vain johon menee 18650 kokoinen akku, siinä kokoluokassa ei paljoa ole huonoja sähkötupakoita. lavatube on varma ja edullinen valinta, itse omistan kaksi lavatubea, smok gripperin ja greensmoken pikku tupakan. lavatube ainoa hyvä vaihtoehto.
     
  21. olliboi

    olliboi Regular member

    Liittynyt:
    08.09.2006
    Viestejä:
    851
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    joo hyviä noikin, jos karto tankki jostainsyystä ei miellytä (niinkuin minua) suosittelen kokeileen clearo tankkeja.
     

Jaa tämä sivu