1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Säännöt ja Ylläpitäjät/Moderaattorit

Viestiketju Palautetta ylläpidolle -osiossa. Ketjun avasi J-DJ 26.02.2003.

  1. J-DJ

    J-DJ Member

    Liittynyt:
    23.01.2003
    Viestejä:
    6
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Säännöt: Törkeitä, mielestäni puhuttelevat käyttäjiä alentavaan tyyliin ja mainitaan mitä EI saa tehdä, toisinkuin voisi kannustaa tekemään jotain ;) Tuntuu siltä että Moderaattorit olettavat käyttäjien olevan täysi idiootteja. Banneilla uhkailu menee kerralla perille, sitä ei tarvitse toistaa sataa kertaa. Minua ei itseasiassa voi edes bannata, kun IP-osoite vaihtuu usein kun kirjaudun nettiin. Tämähän on palvelu musiikin yms harrastajille, joten suosittelen Moderaattorien muuttavan suhtautumistaan mukavammaksi ja unohtamaan tympeyden ;) Ei kiva juttu.

    Noh.. nää oli mielipiteitä, ei muuta-.


     
  2.  
  3. Khauron

    Khauron Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    09.01.2002
    Viestejä:
    1,112
    Kiitokset:
    2
    Pisteet:
    68
    No mielipiteet ovat sallittuja...
    Missä modet ovat "puhuneet käyttäjistä alentavaan tyyliin"? Monesti ollaan kyllä kielletty mitä ei saa tehdä, kun näemmä ohjeet ja säännöt eivät mene yhdelläl threadilla läpi. Kuinkahan monta kertaa luulet että täälläkin ollaan kyselty teksteistä, vaikka moneen kertaan ollaan mainittu että niitä ei saa levittää, eikä AD ole piraattimesta.

    Ja kyllä varmasti sinut voidaan bannata. Jos ei muuten niin koko ISP:n IP-avaruus lukkoon ja hei hei J-DJ. Mutta täällä todella harvoin bannataan käyttäjiä. Viestejä joudutaan kyllä välillä muokkaamaan.

    Eikä modet mielestäni täällä ole tympeitä. Katso vaikka meidän postausmääriä. Todellakin ylitse muiden ja varmasti 95% viesteistä on avunantoja tai neuvojen jakamista. Ei niinkään ---tuilua tai tympeää avautumista. Vai onko esimerkkejä?
     
  4. J-DJ

    J-DJ Member

    Liittynyt:
    23.01.2003
    Viestejä:
    6
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Noiden "sääntöjen" pohjalta minä palautteeni annoin. Ja eipä se suuri tappio olisikaan, vaikka bannaisittekin minut ;) Tosin serveri vaihtuu kuukauden kuluttua minullakin.
     
    Viimeksi muokattu: 26.02.2003
  5. dRD

    dRD I hate titles Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    10.06.1999
    Viestejä:
    8,312
    Kiitokset:
    191
    Pisteet:
    143
    Allekirjoittanut -- ei siis mode, vaan koko roskan admin -- avautuu välillä suht vahvasti, myönnän. Syynä on lähinnä se, että kelaan päivässä forumeilta -- sekä eng että fin -- noin 500 viestiä läpi ja hajoan jossain vaiheessa, kun äärimmäisen yksinkertaisia ja selkeitä sääntöjä ei noudateta vaikka niistä jatkuvasti jaksetaan mussuttaa.

    Yksi tapa on tietysti aloittaa sama meininki, mitä aD:n DVDXCopy -forumeissa tehdään -- viikon karanteeni uusille käyttäjille eli liittymishetkestä viikon päästä aikaisintaan voidaan postata yhtään mitään. Idean on todettu toimivan äärimmäisen tehokkaasti ja kannustamaan hakemaan mahdollisia aiempia vastauksia kysymykseen, jota oli aikeissa postata forumeihin (eli tyypillisimmillään "mullon looord of the rings kakonen ja mä tartten siihen tekstit, kertokaas mistä ne saa?").

    Ja säännöt ovat muodossa "EI NÄIN", samoin kuin laitkin. Jostain syystä jo Vanhassa Testamentissa todettiin, että "Käyttäydy hyvin" ei toimi, vaan se pitää kertoa kymmenellä kieltosanalla miten pitää toimia. Ihmiset vain ovat mitä ovat :)
     
    Viimeksi muokattu: 26.02.2003
  6. J-DJ

    J-DJ Member

    Liittynyt:
    23.01.2003
    Viestejä:
    6
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Herra "Allekirjoittanut" toi itse juuri mun pointtini esiin. Eli tälläistä saa sitten kuunnella.... Jee Jee. No tulipa todistettua sekin, etten turhaan antanut palautetta. Yksi vaihtoehto olisi hankkia uusia/lisää työntekijöitä?
    Minäkin rekisteröidyin vasta tänään, enkä varmasti ole kysynyt mitään tuollaista.
     
    Viimeksi muokattu: 26.02.2003
  7. dRD

    dRD I hate titles Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    10.06.1999
    Viestejä:
    8,312
    Kiitokset:
    191
    Pisteet:
    143
    Avaudun aikalailla harvoin, enemmän pyrin auttamaan jengiä, joilla on oikeasti ongelmia, tosin jätän senkin puolen nykyisin ns. communitylle, kun käyttäjältä-käyttäjälle homma toimii nykymittakaavassa varsin hyvin.

    "Palkatkaa lisää työntekijöitä" :) Hommaa on painettu sellaista 70h/vko kohta neljä vuotta, että saitti pyörii, uutiset päivittyvät, forumit pysyvät kontrollissa, serverit rullaavat kunnolla, mainokset saadaan myytyä, jne ja rahaa ei tule niin paljoa, että voisi hommaa bisnekseksi kutsua -- jos omistat oman yrityksen, voit ehkä ymmärtää tunnesidettä mikä omaan firmaan ja sen pyörittämiseen tulee. Kun keskustelet aD:n forassa, vastaa se omasta näkökulmasta about samaa kuin istuisit ad:n olohuoneessa, joten oletamme ylläpidon taholta aikalailla, että elät meidän antamiemme sääntöjen mukaan. Ei kauhean paljon pyydettyä, uskoisin?
     
  8. snapsix

    snapsix Regular member

    Liittynyt:
    27.11.2002
    Viestejä:
    786
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    J-DJ, saanko tiedustella mitä mahdat ajaa takaa ajatuksillasi? Itse rekisteröidyin syksyllä, enkä hoksannut sääntöjä lukea vasta kuin tämän vuoden puolella. Kertaakaan kuitenkaan kukaan ei ole adminin tai moden puolelta käyttäytynyt tympeästi minua kohtaan, eikä minua ole uhattu banneillakaan.

    Jos jotakin uhkaillaan banneilla, kai siihen on olemassa jokin syy?

    Jonkunhan on kuitenkin yritettävä valvoa, että palstoilla puhutaan vain aiheeseen liittyvistä asioista. Itse ainakin pidän siitä, että keskustelu on tällä foorumilla asiallista, ja floodaavia teinipeeloja esiintyy täällä verrattain harvoin.
     
  9. Jake

    Jake Active member

    Liittynyt:
    20.04.2002
    Viestejä:
    2,547
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    66
    Olen ollut täällä kohtuu pitkään modena ja haluaisin tietää missä olen käyttäytynyt väärin?
    Se on paljon kiinni siitä minkälaista viestiä tänne kirjoittaa, jos tulee asia tekstiä ja sääntöjä noudatetaan niin varmasti ei tule mitään sanomista. Se on itsestä kiinni miten ylläpito sinuun suhtautuu, eli mitä kirjoitat. Pakkohan säännöt on olla ja niitä on noudatettava ja jos niihin ei puututtaisi niin alkaisi olemaan aika piratismi sivu tämä, mitä tämä ei todellakaan ole..
     
  10. anatemus

    anatemus Regular member

    Liittynyt:
    11.03.2002
    Viestejä:
    472
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Itsellä kävi kuten snapsix:llä: "katos täällä on säännötkin, lukasenpa läpi", aikaa tuohon oivallukseen ehti mennä, enkä muista saaneeni negatiivista palautetta... Eikä mielestäni minua ole kohdeltu alentavasti=)

    Kiitokset hyvästä saitista, ohjeista ja ennenkaikkea keskustelualueesta=) Ja Oikeastaan tämä on ainoita keskustelupalstoja joita tulee seurattua suht "säännöllisesti"=)

    Ps. vilkaskaapa vähemmän "säännösteltyä" suomi24:ää ja verratkaa laatua;)
    http://keskustelu.suomi24.fi/

    Pps. 10 sekunnin pikahaulla tällasta:
    http://keskustelu.suomi24.fi/show.c...ce=1500000000000070&posting=22000000000082490
     
  11. J-DJ

    J-DJ Member

    Liittynyt:
    23.01.2003
    Viestejä:
    6
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Lukekaas minun viestini uudelleen. En ole sanonut, että olisitte käyttäytynyt huonosti. Olen sanonut, että nuo säännöt ovat alentavat ja tympeät. PISTE. Kai sitä saa palautetta antaa? ymmärrän kyllä, että on suuri homma...
     
  12. Trilogy

    Trilogy Regular member

    Liittynyt:
    05.06.2002
    Viestejä:
    288
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Moderaattorit ovat mielestäni toimineet kuten moderaattoreiden olettaisi toimivan vastaavissa tilanteissa. Ihmetyttää kyllä kun sakki ei osaa lukea sääntöjä, vaan joskus tulee montakin "mist saan textit" threadia päivässä. Ylläpito ja moteraattorit, jatkakaa samaan malliin!
     
  13. Adder_78

    Adder_78 Guest

    Ei nuo säännöt mielestäni ole mitenkään loukkaavat... ihan asialliset...

    Ilman sääntöjä tälläiset foorumit ei toimi. Ja valitettavasti niiden on pakko olla suht tylyt ja tiukat.

     
  14. J-DJ

    J-DJ Member

    Liittynyt:
    23.01.2003
    Viestejä:
    6
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Niih, riippuu siitä miten asian näkee ;)
     
  15. Jaanz

    Jaanz Regular member

    Liittynyt:
    13.03.2002
    Viestejä:
    327
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Oma täällä vähentynyt vierailuni/kirjoitteluni on ollut myös jonkinlaista protestia. En kyllä muista mistä oli kyse, mutta muistan kenen takia... :)
    (pienikin vihje voi paljastaa kuka hän on joten jätän mainitsematta, dRD se ei kuitenkaan ole.)
    (niin ja mikähän oli tämän postauksen pointti?)
     
  16. Easycola

    Easycola Regular member

    Liittynyt:
    30.08.2002
    Viestejä:
    265
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    26
    Pitkän tauon jälkeen tännekkin harhauduin...(aikaa vie liikaa nuo laittomuudet, köh, köh...;))

    1. Se että luit säännöt J-DJ on suorastaan ilahduttavaa.
    2. Veikkaisin että sääntöjen kirjoittamisvaiheessa ei ole oletettu mitään, mutta on ollut takana vaihe jossa uskomaton määrä käyttäjiä on käyttäytynyt kuin idiootti...:) Minäkin myönnän että ko sääntöjen pohjasävy tiukahko, tosin en sitä yhtään ihmettele. D***lesille, köh, Dr Darknesille koppa kaljaa ja palkataan sihteeriksi Lappareiden PR-vastaava, niin kyllä se siitä lähtee....
    3. Sorrut itsekkin liioitteluun palautteessasi (tarkoitushakuisestikko?), bannit mainitaan säännöissä kaksi kertaa.
    4. Alatko itse "työntekijäksi" täällä? Jos DrD:lle sopii, pistetään J-DJ modiksi parin viikon ajaksi, ja katsotaan sitten miten koira älähtää kun kalikka kalahtaa..;)
     

Jaa tämä sivu