1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

RX-V450 stereo ongelma

Viestiketju Kotiteatterin äänentoisto -osiossa. Ketjun avasi turunen45 21.03.2011.

  1. turunen45

    turunen45 Member

    Liittynyt:
    19.01.2007
    Viestejä:
    32
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Päiviä! ostin tuossa vähän aikaa sitten yamahan Rx-v450 vahvistimen ja saan äänen ulos vain etu kaiuttimista (vasen ja oikea. ei keski). Yritän siis saada äänen kuulumaan kaikista viidestä kaiuttimista mutta en saa niistä millään kuulumaan. haluan siis perus stereo äänen ulos. minulla on perus digiboksi kiinni scartilla telkarriin ja johdosta menee 2x rca kiinni vahvistimeen. olen räplännyt koko manuaalin ja kaikki asetukset mutta en saa millään ääntä takakaiuttimista. testillä kuuluu kaikista kaiuttimista hyvin. Auttakaa miestä pulassa ystävät hyvät.
     
  2.  
  3. ISOimage

    ISOimage Regular member

    Liittynyt:
    14.02.2005
    Viestejä:
    313
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Haluat saada perus stereo ääntä ulos, mutta siinähän olet jo onnistunut jos kerran etukaiuttimista ääni kuuluu. Jos haluat saada äänen kuulumaan kaikista viidestä kaiuttimesta siihen vaaditaan 5.1 ääniraita tai sitten vahvarin asetuksista sinun on laitettava päälle jonkinlainen virtual ääni maailma. Sehän tarkoittaa sitten sitä että tuo perus stereo ääni syötetään väkisin kaikkiin viiteen kanavaan ja se taas kuulostaa aivan paskalta.

    Stereo ääni kuuluukin kuulua ainoastaan etukanavista. Elokuvien äänet sitten taas kaikista viidestä. Toki on olemassa myös 5.1 musiikkia mutta sen saatavuudesta ei minulla ainakaan ole mitään käsitystä.
     
  4. turunen45

    turunen45 Member

    Liittynyt:
    19.01.2007
    Viestejä:
    32
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Siis juuri tuon virtuaali 5.1 moodin haluaisinkin päälle. olen asetuksista kaikkeni jo säätänyt ja päällä on 6 channel stereo mutta silti ei toimi. millä keinolla saisin digiboksistani 5.1 äänen ulos? tai edes tuon virtuaalisen kaikista kaiuttimista?
     
  5. pentsu

    pentsu Active member

    Liittynyt:
    07.03.2008
    Viestejä:
    1,388
    Kiitokset:
    24
    Pisteet:
    68
    No et ainakaan scartista, etkä RCA:lla. Koaksiaali tai toslink boksin ja vahvarin väliin.
     

Jaa tämä sivu