1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Ruby on Rails-webservun asennus Debian 6:lle

Viestiketju Linux -keskustelu -osiossa. Ketjun avasi ttiihone 29.08.2014.

Viestiketjun tila:
Viestiketju on suljettu.
  1. ttiihone

    ttiihone Member

    Liittynyt:
    11.07.2000
    Viestejä:
    12
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Moi kaikki.

    Otin tuon vanhan tunnarin vuosien jälkeen taas uudestaan käyttöön kun täällä on kuulemma alan ammattilaisia koko saitti tulvillaan. Eli tarttisin apua RUBY ON RAILS web-serverin pystyttämisessä. Ihan ensimmäiseksi haluan ihan ystävällisesti pyytää pliis välttämään ohjeita tyyliin: "teen vaan noi ja sit asennat vaan sen ja sit ton", kun tarvitsen nimen omaan SELKEÄÄ ja yksityiskohtaista apua että MITEN se ja se "vaan asennetaan". Olen touhunnut pelkästään Windows-ympäristössä, eli tiedän että pidätte mua ihan tollona, mutta joskus tää on aloitettava.

    Eli tässä nykyinen tilanne:

    - Minulla on Hostingerilta virtuaalipannu olemassa ja tässä on Debian 6 + ISPCONFIG 3 jo valmiiksi asennettuna
    - Minulla on PC:ssä (tai "perseessä) VirtualBox asennettu jonka alla pyörii Linux x86 7.6 + kaikki updatet
    - Olen tehnyt kotisivut APTANA STUDIO 3.6:lla (Ruby on Rails-profiililla)
    - Sivut ovat DEVELOPEMENT-moodissa eli ne pitäisi (?) saada PRODUCTION modeen
    - ISPCONFIG 3:lla pitää kuulemma duunata jotain
    - APACHE versio XXX pitäisi asentaa ja konffata
    - jne jne jne X miljoona
    Minulla on tällä hetkellä siis keskeneräiset sivut omalla virtuaali-debianillani, omalla PC:lläni, ja aina kun "rails server" sattuu olemaan ajettuna, niin sivuja pääsee ihastelemaan täällä:


    Nuo sivut ovat siis devausvaiheessa eikä mulla ole MITÄÄÄÄÄN halua että miten mun pitäisi jatkaa. Tarkoitan siis, että haluaisin saada jo keskeneräisetkin sivut serverille. Ihan sen vuoksi että haluan tietää jo nyt miten se tapahtuu.

    Tästä onkin hyvä jättää valtikka teille, rakkaat Rails-gurut ja täyttäkää tämä thread hirmuisella määrällä ohjeita :) Niin, minä en mikään täysi tollo ole - winkkarista ja vaikka mistä muusta on kokemusta ihan kivasti mutta tää Linux+RAILS+oma web-servu-juttu on mulle täyttä hepreaadosta.

    Terveisin, Tommi Tiihonen
    MIND-A-STRAY
     
  2.  
Viestiketjun tila:
Viestiketju on suljettu.

Jaa tämä sivu