No jaa, pöytäroolipelaajana ja larppaajana en yleensä mielellään nimeä tietokonepelejä roolipeleiksi, kun todella harvoissa niistä on oikeita roolipelin elementtejä. Jos jotain roolipelin kaltaista kuitenkin etsii, Morrowind on ehkä paras vaihtoehto siihen, Oblivion on IMO pilattu viemällä iso osa Morrowindin aikaisesta vapaudesta. Falloutit ovat kuulemani mukaan myös ihan toimivia roolipelejä, itselläni ei kuitenkaan ole kokemusta näistä. Muitakin varmaan on, mutta vain pienen pieni osa tarjonnasta. Jos taas etsitään juuri näitä nykyajan "roolipelejä", niin yllä näyttää olevan jo varsin kattava lista Guild Warsia, WoW:ia ym., mutta minusta ne eivät vain ansaitse roolipelin nimeä. Ehkä seikkailupeli tai jotain. Ja jos koskaan yritetään tehdä oikeaa moninpeli-roolipeliä, yritys on todennäköisesti tuhoon tuomittu, koska vaikka peli olisi millainen, pelaajista 99% on suorituspelaajia. Meni ehkä vähän OT:ksi, mutta piti nyt oma mielipiteeni tuoda esille, - Milrath
Hei, voiskohan joku selventää mulle tuota Knight Onlinea ? En oikein tiedä siitä mitään pelin olen jo ladannut tein Priestin. Tuli mieleen että muistuttaa SilkRoadia aika paljon ja ajattelin että rupeen sittenkin pelaamaan uusinta SilkRoadia ( Kakkos versiota joka sijoittuu eurooppaan ). Mutta jos joku vois kertoo Knight Onlinesta niin alotan varmaan sen pelaamisen haluaisin tietää: Mikä on pelin tarkoitus, Onko kehittäminen haasteellista, Onko pelissä mountteja ( Eli siis hevosia,lentäviä otuksia jne. ). Tuollaista normaalia sisältöä. Kiitos jo etukäteen.
Heroes 3, en ole itse pelannut, mutta kavereihin uppoo täysin. itse olen sanonut että sehän o ihan palikka graffoilla, vastaukseksi on aina tullut: "niinhän sen pitääkin olla ja ei se niin palikaa oo ku ykkönen.."
Heroes 3 taitaa mennä strategiapelien puolelle. Kannattaa kyllä sinunkin kokeilla sitä ja sitten vaan mukaan pelaamaan. Moninpeli siinä onkin hauskinta. Ykkösessä on hienot karamelligraffat, mutta parhaimmat ovat mielestäni ehkä Heroes 2,3 ja 5.
Jos jollakin löytyy riva varjojenkaupunki niin olisin valmis ostamaan sen hyvällä hinnalla. Olen etsinyt peliä noin 5 vuotta.
Dark Fall Varmaa aika kunkku näist, mut se ei oo tullu viel Jos jaksat venaa darkfallii nii se o sit hyvä ( mut varmaa kk maksu peli :S )
Anarchy Online yksi "syvimmistä" nettiroolipeleistä ellei syvin. Ei kannata antaa huonon alun hämätä peli paranee sen jälkeen.