1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Rode NT1-A mikrofoni musiikkiprojekteihin ja kommentaareihin?

Viestiketju Tulostimet, näppäimistöt ja muut oheislaitteet -osiossa. Ketjun avasi deezah 05.06.2015.

  1. deezah

    deezah Member

    Liittynyt:
    19.10.2014
    Viestejä:
    14
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Pahoittelut heti alkuun tietämättömyydestä ja todennäköisesti väärästä sanastostakin mutta jostain sitä on aloitettava.

    Elikkä osaisiko kukaan asiantuntevampi kertoa yhtään kyseisestä mikrofonista?

    Tarkoituksena olisi ostaa tuo mikki musiikkiprojekteihin/kommentaarien tekemiseen mutta ainut vaan etten tiedä yhtään minkälainen mikrofoni on.
    Pystyykö mikrofoonin liittämään esimerkiksi kuulokkeet, jotta voin kuulla ääneni realiajassa kuulokkeista samalla kun nauhoitan ääntä?
    (eli onko mikissä paikka kuulokkeille, jotta voin liittää kuulokkeet suoraan mikkiin)
    -Tämä on aika tärkeä, että kuulisin realiajassa ääneni jotta pystyn kuulemaan jos teen virheitä ym. ja jos taas ääni tulee 0.5sek myöhässä kuulokkeista, niin se taas sekoittaa minut ihan täysin.

    Myös minkälainen mikseri? tai interface? pitäisi hankkia kyseisen mikin kanssa?
    Pitäisi saada yhdistettyä mikki jotenkin myös tietokoneen usbiin ja äänikortti ei ole tarpeeksi hyvä, jotta voisin liittää suoraan mikin äänikorttiin
    (Olen täysin amatööri näiden mikkien kanssa)
    Myös pystyykö interfaceen liittämään kuulokkeet, niin että ääni kuuluisi realiajassa kuulokkeista vai tulisiko viivettä siinäkin?

    Kannattaako kyseinen mikki ostaa myös käytettynä vai uutena, kun näyttäisi olevan 10vuoden takuu tuossa mikissä.
    Onko ollut ongelmia mikin korjaamisessa jos on sattunut menemään rikki ym?

    Paljon typeriä kysymyksiä yhteen lankaan, toivottavasti edes saan johonkin vastauksia niin pääsen vähän etenemään tässä projektissa :)
     
  2.  
  3. rick79

    rick79 Senior member

    Liittynyt:
    15.02.2009
    Viestejä:
    5,125
    Kiitokset:
    547
    Pisteet:
    193
    Pikaseen en ainakaan löytäny mitään haukkumista tuosta.

    Mutta asiaan. Ensinnäkin investoisin äänikorttiin. Itse ostin käytettynä 20€:lla audiophile 2496-äänikortin joka on aikansa legenda mutta myös nykypäivänä pelittävä. Huomio korttia ostaessa että koneessa on sille vapaa paikka, omani tarvii pci-väylän jota ei kaikista uusista emoista löydy. Moni on varmaan eri mieltä asiasta mutta itse olen sitä mieltä että äänikortti on must.

    Itse unohtasin kaikki usb-härpäkkeet sillonku puhutaan musiikin teosta.

    Olen myös enemmän hyvän mikserin kannalla ennenku interfacen. Pelkän vocalin äänittämiseen joku behringerin tai yamahan pikkumikseri ois loistovalinta. Esim. 6-8kanavainen.

    Eli: Oma resepti hyvään soundiin on:äänikortti, hyvä mikseri, hyvä mikki ja ennenkaikkea hyvä sekvensserisofta. Esim. Cubase.

    Varmaan huomaat tätä viestiä lukiessasi et oon old school-porukkaa, joka tekee asiat vanhalla hyvällä tyylillä eikä juokse jokaisen laitejulkaisen jälkeen kauppaan.

    Siinä mun resepti sulle, toki löytyy muitakin tapoja. Mut nää on aina mieltymyksistä kiinni.
     
  4. lettas

    lettas Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    03.03.2003
    Viestejä:
    4,405
    Kiitokset:
    218
    Pisteet:
    93
    Halvimmalla pääset kun hommaat usb-härpättimen. Etuna mikseripöytään on se säästyvä pöytätila, miinuksena paljon vähemmän liitäntöjä. Liitäntöjen ohjaus tapahtuu läppärin ruudulta. Äänenlaatu on hyvä ja saat kuulokkeet ja aktiivikajarit kiinni interfaceen ja phatom-poweria mikkeihin. Pelkkä NT1 on parikymppiä kalliimpi ja neutraalimpi mikrofoni, hiljattain uudelleensuunniteltu ikivanhan nT1:n pohjalta.

    Edit: Tossa laitteessa on erillinen kytkin reaaliaikaiseen monitorointiin.

    http://global.focusrite.com/downloads?product=Scarlett+2i2
     

Jaa tämä sivu