1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Rippauksen säännöt?

Viestiketju DivX, XviD ja muut MPEG-4 -formaatit -osiossa. Ketjun avasi chopper 30.04.2002.

  1. chopper

    chopper Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    01.04.2002
    Viestejä:
    2,161
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Surffailin tuossa jokua aika sitten Origons:ssa ja sielä oli tämän tapaiset säännöt:

    hese are the ones that apply to dvd-rip divx release quality & size:

    - Elokuvat jotka ovat alle 110min tai 110min pitkiä pitäisi olla yhdellä CD:llä; Yli 110min pitkät elokuvat pitäisi olla
    2:lla CD:llä.
    Ja CD:ten sisältö pitäisi olla mahdollisimman lähelle 700mt kuin mahdollista.
    Lopputekstit on mahdollista poistaa että päästäisiin alle 110min.

    - Julkaisut tulisi olla divx 3.11a SBC

    - Voit käyttää Low-Motion & Fast-Motion yhdistelmää vain yhden CD:n julkaisuissa;
    2:lla cd:llä pitää olla vain Low-Motion tekniikka käytössä

    - Low-Motion pitää olla 750 - 1000 Kbs:n väliltä Fast-Motion voi olla enemmän kuin 2500Kbs

    - Audion pitää olla MP3-muodossa. Yhden CD:n ripit 128kbs @ 44.1kHz; 2-CD:n ripit voivat olla joko 128 tao 160kbs @ 44.1kHz
    (Tätä sääntöä ei pidetä enään niin suuressa arvossa)

    - Keyframe:n pitää olla 2 sekunttia

    - Resoluution pitää olla 512 - 640 ja jaollinen 16:sta, ja korkeuden pitää olla myös jaollinen 16:sta.

    - Ei ole selvää "cropping" sääntöä

    - Tekstitykset ovat vapaa ehtoisia, Mutta suurin osa suurimmista "listaus" sivusta

    - "Trailerien" tulee olla 10-15mt isoja, ja ne pitää olla suoraan leffasta, ei erikseen pakattu

    - Vesileimat eivät ole sallittuja mistään syystä (Muistakke kai VCDVaULT:n joka laittoi joka paikkaa vesileiman? -ei kiva)

    Noi on vapaasti käännetty, eli älkää mua syyttäkö virheistä, syyttäkää toisianne.


    Kysymys: onko nämä yleisessäkin käytössä?
     
  2.  
  3. amtiainen

    amtiainen Regular member

    Liittynyt:
    06.03.2002
    Viestejä:
    151
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Ei ole. TDX (löytyy ISO-News:stä) on se "originaalisäännöt". Ne ovat todella pitkät nuo säännöt ja käytetyimmät jota useimmat rippausgroupit käyttää. Mutta ovat jo nykyään auttamattomasti vanhentuneet, kuten että pitäisi käyttää vain DivX 3.11a SBC:tä. Kyllä Tuo DivX 4 ja DivX 5 ovat tuota vanhaa DivX 3 parempia. Katso vaikka minun http://codectest.cjb.net osoitteessa olevaa koodekkitestiä.
     
    Viimeksi muokattu: 04.05.2002
  4. chopper

    chopper Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    01.04.2002
    Viestejä:
    2,161
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Ihan jees testi, kauas meni tekemisessä=)
     
  5. Ritari

    Ritari Member

    Liittynyt:
    22.06.2001
    Viestejä:
    88
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    näyttihän niissä olevan eroo, tosin mä oon vannoutunut 3.11SBC käyttäjä. Bonukset vielä sivujen ulkoasusta, käytöstä jne, siistit.
     

Jaa tämä sivu