1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

ring of death, ei saa huoltoa

Viestiketju Xbox 360 -osiossa. Ketjun avasi -nick- 27.04.2007.

  1. -nick-

    -nick- Guest

    ostin xbox360:n käytettynä edellis syksynä, nytten tuli sitten ongelmaksi että 3 punaista valoa tuli koneeseen, soitin xboxin tukeen, ensinmäinen kommentti oli että takuu raukesi koska olen toinen omistaja ja huolto maksaa 120 euroa, hetken aikaa sitä sitten mietin ja soitin uudestaan että maksetaan sitten pois että saa koneen kuntoon ja pääsee taas pelaamaan. seuraavaksi ongelmaksi tuli että pyysivät luottokortin numeroa mitä en voinut antaa koska en luottokorttia omista, eli en saa konetta huoltoon koska takuu raukesi kun olen toinen omistaja ja vaikka olisin valmis maksamaan sen 120 euroa niin tarvisi hakea luottokortti että saa huoltoon. kyllä vähän kyrpii tällanen toiminta, loppus pelaaminen sitten.
     
  2.  
  3. Jasserii

    Jasserii Regular member

    Liittynyt:
    27.04.2005
    Viestejä:
    239
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Jos laitteen takuuta jäljellä, on sinulla oikeus takuuseen. Vie laite liikkeeseen josta se on ostettu (kai sinulla kuitti on?) ja pyydä heitä hoitamaan asia.

    Enpä ole ennen kuullut, että takuu raukeaa kun omistaja vaihtuu.
     
  4. jusunakki

    jusunakki Regular member

    Liittynyt:
    10.12.2004
    Viestejä:
    1,254
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Ei ole heidän asiansa. Käskevät vain soittamaan tuotetukeen.
    En tiä miksi takuu menisi jos vaihtaa omistajaa, mutta miksi sen ylipätään menit kertomaan? :p
    Ja luulis että jotenkin saa ilman luottokorttiakin huoltoa, etkö tarkemmin kysellyt tuesta?
     
    Viimeksi muokattu: 27.04.2007
  5. Jasserii

    Jasserii Regular member

    Liittynyt:
    27.04.2005
    Viestejä:
    239
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Esimerkiksi verkkokauppa.com hoitaa omat huoltonsa.
    Jos laite on särki, niin lähettävät korvaavan, ei tarvitse taistella maahantuojien ym. kanssa.
     
  6. thejammy

    thejammy Regular member

    Liittynyt:
    05.04.2006
    Viestejä:
    1,823
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    siis mitä ihmetää näinkö on muka noin???
     
  7. Scorpiozx

    Scorpiozx Regular member

    Liittynyt:
    16.01.2007
    Viestejä:
    193
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Onkos nuo valot 1, 3, 4?
    Jos on niin voit kokeilla pyyhe kikkaa elikkäs käärit X360 täydellisesti pyyhkeisiin ja annat lämmetä kunnolla jotain 15min.
    Lähteeni: Tässä

    PS: Omalla vastuulla sitten älä syytä minua tai muita jos hajoaa lopullisesti.
     
    Viimeksi muokattu: 25.09.2007
  8. puppe_b

    puppe_b Regular member

    Liittynyt:
    02.04.2005
    Viestejä:
    843
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Niin ja konsoli toimii sen jälkeen taas pari päivää, mutta lopulta samat viat tulevat esiin. Ei kannata.

    Oot varmaan tän lukenut: http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/477975
     
  9. Pihlis12

    Pihlis12 Active member

    Liittynyt:
    04.04.2006
    Viestejä:
    1,312
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Ota yhteyttä kuluttaja-asiamieheen. Nuo kertomasi asiat ei mieletäni kumpainenkaan voi olla takuun raukeamisen syy.

    tässä linkki yhteystietoihin

    Tässä vielä hyvä sivu lukastavaksi.

    Joten niiden tulee ottaa tuo boksi huoltoon veloituksetta! Jos olet -nick- vähän nuorempi henkilö, niin pyydä vaikka vanhempasi tätä asiaa hoitamaan. Mutta todellakin sua ollaan vedättämässä ja pahasti.

    Kuluttajan oikeudet ovat käsittääkseni samat euroopan alueella tapahtuvassa kaupankäynnissä.
     
    Viimeksi muokattu: 26.09.2007
  10. qwerty83

    qwerty83 Regular member

    Liittynyt:
    06.09.2006
    Viestejä:
    159
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Jos takuu ei korvaa ja taitoa riittää niin luultavasti koneen saa vielä kuntoon xclamp fixillä. "Pyyhetemppu" ei yleensä auta kuin hetkeksi.

    http://rbjtech.bulldoghome.com/pages/rbjtech_bulldoghome_com/XClamp.htm
    http://news.teamxbox.com/xbox/14376/3-Red-Lights-of-Death-DIY-XClamp-Fix-Kit-for-Xbox-360/
    http://www.konsolifin.net/uutinen.php?site=xbox&id=3011
    http://www.x-clamp-fix.com/catalog/product_info.php?info=p5_X-Clamp-Fix-DIY-Kit.html

    Itsellä on jo takuu mennyt, kerran tullut 3RROD ongelma sammutin koneen ja kairasin kaikki metallit ja muovit puhaltimien takaa pois, eikä vielä ainakaan ole ollut lämpöongelmia (n.2kk tuosta). Vaikutti muuten huomattavasti ilman siirtymiseen, mutta jos ongelmia vielä tulee niin sitten teen tuon xclamp fixin itse.
     
  11. -nick-

    -nick- Guest

    viittävajaa 27 on ikää ja en ole ainut sorrettu, kyllä tähän listaan kuuluu jo tuhansia ihmisiä keiden kanssa palstoilla keskustellut, on tullu microsoftin kanssa kyllä isolla kädellä tapeltua mutta sama perkeleen saarna sieltä aina tulee takaisin. Kaikki mahdolliset korjauskeinot kyllä tiedän ja useita koneita jo kerinnyt korjaamaan, näin sitä pientä syödään että isommat saa rahansa. asiasta on ollut isot keskustelut esmes konsolifinissä.
     
  12. Pihlis12

    Pihlis12 Active member

    Liittynyt:
    04.04.2006
    Viestejä:
    1,312
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    -nick- tosi huono homma. Olen kanssa tietoinen noista jutuista että Ms polkee kuluttajien oikeuksia. Ja todellakin mikäli tuonne kuluttaja-asiamiehelle tekee tuon jutun sen ratkaisu saattaa kestää jokusen aikaa. Mutta kun tässä sulla olkaa olemaan tälläinen "ring of death", niin eikös kannattaisi vielä sitä koittaa? Kuitenkaan eihän tämä asia sun syytä ole... Ja siis täähän on vain minun mielipiteeni.
     
    Viimeksi muokattu: 26.09.2007
  13. -nick-

    -nick- Guest

    myöhästä se jo on ku kuukausitolkulla aikaa ja konekkin jo korkattu ja viritetty uuteen uskoon. onneks on tuo luottopeli ps3 jos vielä tulee samankaltaisia ongelmia, 2 xboxia jo ostanu ja kummatkin hajonnu, toisen sain kyllä huoltoon mutta en enempää rahojani hyväntekeväisyyteen anna.
     
  14. creativeb

    creativeb Regular member

    Liittynyt:
    05.05.2007
    Viestejä:
    101
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Voi jeesus sentään miten tällänen on mahdollista. Itselle jos tuo tapahtuisi tappelisin asiasta varmaan hamaan loppuun asti ja kun kone tulisi kuntoon myisin sen pois enkä ikinä ostaisi mitään missä lukee microsoft. Windowsin sun muut paskat voi onneksi vaihtaa muihin ei niin kaupallisiin ohjelmiin.
     
  15. Ranvier

    Ranvier Member

    Liittynyt:
    04.09.2007
    Viestejä:
    9
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    On tämä microsoftin touhu ihmeellistä. Huuto.netissä joku kauppaa omaa boxiaan ja siinä kuvauksessa lukee että hän on varmistanu microsoftin tuesta että takuu on 1v2kk joka siirtyy uudelle omistajalle
     
  16. thejammy

    thejammy Regular member

    Liittynyt:
    05.04.2006
    Viestejä:
    1,823
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    -nick- minä vasarani sinä bokseja käytät? itselläni toiminut moitteettomasti vaikka about 30 pelii pelattu läpi. ainut jotta ohjain ei selvinnyt seinään heitosta. tosin sain ms:lta uuden ohjaimen kun soitin tuotetukeen että ohjain hajosi.
     
  17. -nick-

    -nick- Guest

    hohhoh, tätä mä odotinkin että koska koneet hajoaa niin tottakai se on käyttäjän vika, kerrottakoon nyt että kone on vaakatasossa ja joka suuntaan on metrikaupalla tilaa että saa ilmaa kunnolla ja sitä ei liikutella mihinkään suuntaan. jos microsoft on itse myöntänyt että kaikissa 11,6 miljoonassa koneessa on valmistusvika niin se ei varmaankaan ole käyttäjän vika että ne hajoilevat.
     
  18. thejammy

    thejammy Regular member

    Liittynyt:
    05.04.2006
    Viestejä:
    1,823
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    ei se välttämättä ole käyttäjässsä vika. itse olen kannellut boksia milloin mökille milloin sateessa kaverille ja hyvin on kestänyt, mutta ihmettelen sitä miten itse sain loistavaa plavelua ilman odottelua kun soitin tukeen.
     
  19. Scorpiozx

    Scorpiozx Regular member

    Liittynyt:
    16.01.2007
    Viestejä:
    193
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    itse suosittelisin teitä ostamaan uuteen boksiin tuulettimen taakse. Kiinnitys on helppoa ja turvallista

    Nyko
     
    Viimeksi muokattu: 30.09.2007
  20. qwerty83

    qwerty83 Regular member

    Liittynyt:
    06.09.2006
    Viestejä:
    159
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    ^ Aika mitättömät lämpötilaerot tuolla n. 3 Celsiusta. Muutenkaan ei mielestäni ole järkevää lykätä puhaltimia peräkkäin.
     
  21. Scorpiozx

    Scorpiozx Regular member

    Liittynyt:
    16.01.2007
    Viestejä:
    193
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Mutta huomaa että lämpötilat on mitattu konsolin ulko puolelta ei sisältä.... Kaverilla on tommonen ja on hyvä ja ääntä toki tuo lisää mutta pikku seikka siihen verrattuna että tulisi ring of death ongelma ja joissain tilantessa voi auttaa jos on tuo ongelma että ostaa tullettimen tästä minulla ei ole varmaa tietoa jollain foorumilla oli höpisty...
     

Jaa tämä sivu