Riittääkkö nykyinen poweri?

Viestiketju PC:n rautaan liittyvä keskustelu -osiossa. Ketjun avasi Hexel 19.11.2005.

1. petays

petays Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Kokeileppa laskea nykyinen/uusi kulutus täältä: http://www.jscustompcs.com/power_supply/Power_Supply_Calculator.php?cmd=AMD

Alle 250W et kyllä pääse. Ja kuten tiedetään että powerit antaa mitä antaa ja vielä niillä eri linjoilla.
    Näyttis kai menee siihen toiseen 12V linjaan missä on eri asemat.

Mä mietin samaa oman näyttiksen vaihdon yhteydessä, vanhasta powerista virtaa kotelon ulkopuolelta näytönohjaimelle, niin näkee että toimiko ylipätänsä. Silloin mulla oli 200W power koneessa jolla pyöritin (laskennallista) 235/255W kulutusta mutta se kuumeni niin paljon etten uskaltanut ajaa vaan vaihdoin suosiolla isompaan.

2.  
  3. -WK-

-WK- Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Unohin täysin ton powerilaskurin josta petays muistutti, jännä kun sitä ite heittelee kaikille muttei ite muista :D Sen mukaan tulis vain ~180 wattia koko höskälle, joten eipä siinä powerin vaihdossa taida mitään järkeä olla. Tuo uus näyttiskin menee tuossa laskurissa "32mb or less AGP/PCI-card"-nimikkeen alle, joten se vie sen mukaan vain max. 20w.

Kotelo, samoin kuin nykyinen poweri tossa vanhassa, on kyllä ATX- mitat täyttävä kun vertasin tähän koneeseen. Sitä mietin aluksi että onko virransyöttö erilaista vanhoissa ja uusissa powereissa, eli että jos olisin tämän uudemman lyönyt kiinni niin savut olisi noussut, mutta nyt siihen vaihtoon ei tosiaan näy olevan tarvetta.

Viimeksi muokattu: 23.11.2005
  4. Seth99

Seth99 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    mites toimis kun olen tilaamassa uutta poweria kuin atx-400w ja mulla ei ole atx koteloa ja muuten sopis toi koneeseen niin voiko sen ostaa??

5. wipe2000

wipe2000 Senior member

Kiitokset:
    5
    Pisteet:
    118
    Mikä kotelo sulla sitten on? Kyllähän sen yleensä voi ostaa ja vielä käyttääkin koneessa, jos se sinne mahtuu ja koneen sisuskalut on tarkoitettu ATX-powerille. Siis lähinnä emolevy niistä sisuskaluista.

6. Seth99

Seth99 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    kotelosta en tiedä mutta emo tukee kyllä atx:sää. kotelo on yhen firman oma.

mut pitää vaan kattoa ne mitat vielä.

Viimeksi muokattu: 25.11.2005

Jaa tämä sivu