Hienoa että joku jaksaa vielä noiden vanhustenkin kanssa. Itse kikkailin kesällä hieman tuota tuoreemman 486 DX2 @ 66MHz:n kannsa, Win 3.10 sekä sille Doom II + monia muita disketeillä viruneita klassikoita. Kiitokset myös Jons81:lle linkistä, tuolta löytyi useampikin nostalgian nälkään sopiva pureskeltava.. Pitänee säädellä nykykoneelle virtuaali Winukka notta pääsee noita wanhoja "hyviä" läiskimään
nooh, tunkin romut vintille ja nyt vasta hiljattain jatkoin sen laittamista, kattoo nyt mitä tästä tulee pitää aluks laittaa kone kuntoon jossa voi kirjoittaa korpulle biossin, sitten toinen kone jossa on vlb väylä kuntoon, ja sitten vasta kokeilla saako näyttiksen heräämään henkiin noh, olis sitten vielä 88mhz amd kone ja 300mhz p1 kone jolle on jo tullut poweri säädettyä yms.
helpommalla pääsee kun hommaa esim intel pentium3 pc:n ja asentaa soundblaster 16 isaväylään,sitten ms-dos 6.22. itse olen kasannut retrokoneen vanhoja dos pelejä varten ja toimii ne loistavasti.
Eihän semmonen ole enään mikään retrokone itellä athlon xp koneita eikä niissä windows xpeellä ole työpöytäkäyttö/nettiselailu sen hitaampaa kuin 4ydinrossullakaan
Totta,itsellä kaikkein nopein kone ollut tähän mennessä pentium II 400Mhz,atin 8mb agb kortti,ja 192mb muistia,ja xp tietysti,ei ole vielä tullut nopeampaa konetta vastaan edit,kappas,minusta paukahti Addicti nyt on kyllä kaikki menetetty, MENETETTY!
retroa retroa....ostin kaverilta commodore 64 kasettiasemalla ja levyasemalla 1541-II. tac2 joikkari ja pelejä tuli. on ennestään 4kpl c-64 kaapissa ja tämä on sitä retroa.
nyt olis ton näyttiksen biossi,täytyypä aamusella kokeilla fläshätä, sitten voisi hakea muut romut vintiltä ja kahtua saisiko sen jopa postaamaan xD http://www.vgamuseum.info/index.php/component/content/article/297-video-seven-l1a4199 tommonen näyttis on kyseessä. olisi huomiselle vielä yhden emolevyn biossin fläshäys hotswap menetelmällä, sain kuin sainkin tehtyä adapterin atx powerista at liitäntöihin ja sain p1 emon postaamaan huomenna tulee retrokone jos toinenkin kuntoon jos hyvin käy
Nyt tuli seinä vastaa.. millä ohjelmalla mä ton näyttiksen biossin päivitän? ei löydy isa väylästen näyttiksien päivitys ohjelmia ja voiko käydä niin että päivitän vahingossa agp väylässä olevan näyttiksen biossin? sitten oli 1 kuollut kortti lisää ja yritän päivittää korpulta, mutta jos on olemassa windows pohjaisia ohjelmia, niin semmonenkin kävisi
itsellä koneet parhaimmasta huonoimpaan rossun mukaan 1.phenom2 955 4.4ghz 2.athlon 250 3.7ghz 3.athlon xp 3000+ 2.4ghz 4.pentium 4 3.2ghz 5.athlon xp 2800+ 6.pentium 2 400mhz 7.pentium 1 300mhz 8.88mhz amd 9.40mhz intel DX2 ihan mielen kiinosta näitä värkkään, niin ei tarvitse sanoa että siinä ei ole tehoja, tiedän sen, mutta harrastuksensa kullakin