1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Realtek HD Audiohallinta ei näytä HDMI ääntä

Viestiketju Windows -ongelmat -osiossa. Ketjun avasi daolpu 24.01.2012.

  1. daolpu

    daolpu Regular member

    Liittynyt:
    03.07.2011
    Viestejä:
    510
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Olen nyt asentanut uudelleen Windows 7 Home Premiumin tietokoneeseeni. Nyt kun olen asentanut tuon realtekin ajurit tietokoneeseeni, niin enää tuolla Realtek HD audiohallinassa näy HDMI Liitännällä yhdistettyä televisiotani. Siellä oon vain Digital Output ja Digital Output (Optical). Kun liitän kaiuttimeni koneeseen, eli en HDMI liittimessä olevaan, vaan kaiutinlähtöön, niin ne kyllä ilmestyvät tuonne. Eli missä vika? Olen jo asentanut uudelleen ajurit, mutta ei toimi.

    Ja siis kyllähän tuolta ääntä kuuluu, mutta en voi säätää nuita "ominaisuuksia" tuolle tv:een tulevalle äänelle.
     
  2.  
  3. vps358

    vps358 Active member

    Liittynyt:
    14.11.2009
    Viestejä:
    4,520
    Kiitokset:
    229
    Pisteet:
    93
    Ei sen realtchin kuulukkaan sinne ilmestyä.
    Katsos kun se onkin näytönohjain, joka sitä ääntä toimittaa siihen HDMI:hin.
    Itsekin menin ensin tuohon vipuun omalla Ion koneella...
    Ja se hdmi on kaikkine hdcp-kättelyineen niin hidas, että joka klikkiääni ei ehdi edes kuulumaan...

    T: Vesku
     
  4. daolpu

    daolpu Regular member

    Liittynyt:
    03.07.2011
    Viestejä:
    510
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Eli onko sitten järkevämpää laittaa tv:seen pc:stä audio kaapeli (siis pelkästään kuulokeliitännästä), josta se sitten lähettää tv:ssä olevasta kuulokeliitännästä äänen Logitekin X-530 5.1 kaiuttimille. Sen takia en laita noita 5.1 kaiuttimia suoraan pchen, koska pitää saada samoista kaiuttimista kuulumaan myös mm. PS2:sen ääni.

    E: Ja pystyykö tuota HDMI liitäntään tulevaa ääntä mitenkään muokkaamaan samalla tavalla kuin esim. normaalista kuulokelähdöstä?
     
    Viimeksi muokattu: 24.01.2012
  5. vps358

    vps358 Active member

    Liittynyt:
    14.11.2009
    Viestejä:
    4,520
    Kiitokset:
    229
    Pisteet:
    93
    Ei pysty, jos ei näyttiksen ajuri sellaista tarjoa...

    T: Vesku
     

Jaa tämä sivu