1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

[RATKAISTU] Windows / Ati:n ajurit ei enää skaalaa kuvaa oikein TV ruudulle

Viestiketju Ajuri- ja softaongelmat -osiossa. Ketjun avasi Jarska92 09.10.2010.

Viestiketjun tila:
Viestiketju on suljettu.
  1. Jarska92

    Jarska92 Regular member

    Liittynyt:
    27.10.2006
    Viestejä:
    1,132
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Terve, elikkäs olisi tällainen aika pieni, mutta ärsyttävä ongelma.

    Eli, tilanne on tällainen:

    Asensin windowsin uudelleen kun hankin uuden kovon ja järjestelin samalla kaikki tiedostot uudelleen, aikaisemmalla windowsin asennuksella aina kun käynnistin koneen, niin windows / näyttiksen ajurit skaalasivat kuvan heti oikein koko TV:n paneelille.

    Nyt kun windows on uudelleen asennettu, niin aina kun käynnistän koneen uudelleen, kuvan reunoilla on hirveän isot mustat palkit, eikä vaan mitään vähän mustaa palkkia vaan aika paljon. Joudun sitten aina avaamaan ati:n CCC:n ja sitten sulkemaan sen.

    AIVAN! Ei tarvitse mitään muuta kuin sulkea ja avata se, miksi?

    Koska olen jo asettanut nuo skaalaus asetukset oikein, mulla on kaikki niinkuin viime windows asennuksellakin, mutta CCC ei vaan osaa ottaa noita asetuksia suoraan käyttöön, joudun aina avaamaan sen ja sitten sulkemaan, ei tarvitse edes muuttaa asetuksia, sitten kuva skaalautuu koko ruudulle.

    Ja CCC kyllä avautuu windowsin mukana joka kerta, eli ei ole mitenkään, että avaisin sitä ekaa kertaa, että muuten se ei aktivoituisi, tämä ei ole ongelma.

    Viime windows asennuksella mulla oli noin 3-4 kuukautta vanhemmat näyttiksen ajurit käytössä, ja käytin yhdessä vaiheessa päänäyttönä tietokoneen näyttöä, sitten myin sen pois kun sain tämän TV:n tähän säädettyä kuntoon. Jompikumpi näistä toki voisi vaikuttaa asiaan, pitää testailla vielä.

    Mutta kysyin näin, jos joku voisi tietää ratkaisun tähän.

    Ja ratkaisu ei ole sitten että "Mene CCC ja laita overcrop 0% ja GPU Scaling päälle" ne on jo noin. Kaikki asetukset on jo oikein, CCC ei vain osaa ladata näitä asetuksia koneen käynnistyessä!

    Kiitos etukäteen.

    Ps: Telkkarin asetukset on oikein, vika on näyttiksen ajureissa tai miten windows hoitaa nämä asiat. Koitan vielä uudelleen asentaa nuo ajurit, mutta saa nähdä auttaako edes...

    Edit: Kysyin kaverilta tätä juttua kans ja hän sanoi, että 10.8 ja 10.9 versiot on vähän viallisia versioita tuon skaalauksen suhteen, että 10.7 ja alaspäin pitäisi toimia. Noh mulla olikin viime ajurit 10.5, latasin ja asensin 10.9 ajureiden tilalle siis 10.7 ajurit ja nyt toimii. Kiva kun joku lukee näitä uutis juttuja ja tietää, itse en niin jaksa enää lukea uusimpia tietotekniikan maailman uutisia.

    Noh, mutta ongelma ratkaistu, en poista viestiä tai mitään, saavat muutkin sitten ehkä ratkaisun ongelmaansa jos sama ongelma.
     
    Viimeksi muokattu: 09.10.2010
  2.  
Viestiketjun tila:
Viestiketju on suljettu.

Jaa tämä sivu