1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

(Ratkaistu) Kuva ei ilmesty näytölle

Viestiketju Näytönohjaimet - Apua, kokemuksia ja vinkkejä -osiossa. Ketjun avasi slagheck 04.12.2008.

  1. slagheck

    slagheck Member

    Liittynyt:
    04.12.2008
    Viestejä:
    6
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Elikkä ongelmana se, että kone lähtee normaalisti käyntiin, mutta kuvaa ei tule näytölle. Kaikki tuulettimet lähtee pyörimään ja asuksen valo emossa palaa "normaalisti".

    Ensimmäisellä kerralla käynnistettäessä näyttiksessä paloi kolme punaista valoa mistä luin, että ei saa tarpeeksi virtaa ja huomattiin, että perinteinen EATX12V piuha ei ollutkaan vielä kiinni. Laitettiin piuha kiinni nopeaa kokeilua varten kotelon ulkopuolelta niin, että koteloa itsessään ei enää saanut kiinni. Lähti toimimaan ja kuvakin ilmestyi näytölle. Sammutin virran, otin virtapiuhan ja kyseisen EATX12V liittimen irti ja laitoin sen kulkemaan kotelon sisältä paremmin. Piuha takaisin kiinni ja virta päälle. Kaikki lähti hurisemaan niin kuin aikaisemminkin mutta kuvaa ei silti jostain syystä enää ilmestynytkään. Mitkään varoitusvalot ei pala ja tuulettimet pyörii prossussa ja näyttiksessä normaalisti.

    Tässä piuhoja tutkiessa huomasin, että EATX12V paikalle sopivia liittimiä on johdon päässä kaksi, jotka ovat hieman erilaisia, mutta kumpikin kyllä perjaatteessa sujahtaa liittimeen ongelmitta. Ainoa ero näiden välillä on se, että toisessa on jokaisen pinnin kohdalla hieman pyöreämpi se muovinen reunus ja toisessa vain ristikkäisissä pinneissä. Mutta kuten sanottu kumpikin silti sopii samaan liittimeen. En muista kumman kytkin ensimmäisellä kerralla kun kone toimi, mutta olen sen jälkeen kokeillut kyllä kumpaakin. Onko tässä voinut käydä jotain mikä on aiheuttanut jonkin häiriön tai näyttiksen kuolemaksi koituneen oikosulun?

    Johdot olen käynyt läpi ja kaikkien pitäisi olla kiinni niin hyvin kuin mahdollista. Näyttiksen vaatimat ylimääräiset virtajohdot ovat kiinni ja kortinkin olen ottanut pois ja laittanut takaisin, että ei pitäisi olla kontaktihäiriä PCI väylässäkään...

    Kone on kasattu seuraavista komponenteista,

    BX80601940 Intel Core i7 940 2.93GHz LGA1366

    90-MIB600-G0EAY00Z Asus P6T DELUXE, X58, LGA1366, DDR3, SLI / CrossFire, ATX

    STM3500320AS Seagate 500GB DiamondMax, 3,5", SATAII, 7200rpm, 32MB x2

    761345-09182-4 Antec ATX-tornikotelo

    CGAX-48748X2 Club 3D Ati Radeon 4870 X2 2GB, PCI-E, GDDR5

    AK-P100FG-BK Akasa 1000W, ATX-Virtalähde

    A-Data 4GT Dual-kit DDR3 1600MHz (PC-12800), Gaming Experience


    Kiitos ja kumarrus. Itse olen aika peukalo keskellä kämmentä näissä asioissa.
     
  2.  
  3. slagheck

    slagheck Member

    Liittynyt:
    04.12.2008
    Viestejä:
    6
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Noniin, ongelma ratkesi. Emon paristo irti hetkeksi ja takaisin niin johan lähti taas toimimaan.
     

Jaa tämä sivu